Anotace: Povídka je určená především pro ženy. Nejedná se o konkrétní postavu, ale jen o Vaší fantazii, kterou Vám šeptá do ucha Váš partner, nebo někdo milí. Přejí příjemné čteníčko. S pozdravem: autor
Celé dílo dýchá tím, že je psal chlap. Vzhledem k tomu, že to je pojato jakoby z pohledu ženy, tak tomu chybí právě to "ženství". Také je tam dle mého mínění dost rozporů. Už sama hlavní hrdinka, kterou popisuješ ve chvíli, kdy stojí u zrcadla, jako Laru Croft, Aĺici z Resident Evil nebo jakoukoliv akční hrdinku, která má sebevědomí větší než scénář k Dalasu, je v podstatě frustrovaná svou prací a životem, aniž by se pokusila něco změnit a jen odevzdaně chodí kroutit osmičky s kolektivem, do kterého ani nezapadá. Dále píšeš, že nikoho nemá, že je sama a má jen chvilkové známosti, ale evidentně soused, který má klíče od jejího bytu a chodí si tam kdykoliv se mu zachce, je pan Jedinečný. Také mi nesedí určité obraty, které eroticky laděný text trošku kazí, například pleskají, zpola pokácený les a jeskyně. Celkově to působí prostě jako chlapská erotická představa o sprchující se ženě, takže by tomu spíš slušela er-forma, protože první osoba nepůsobí věrohodně.
15.07.2015 00:07:16 | Rampa.Tau
Když jsem se nad tím pomalu zamyslel a všechno si to logicky zrekapituloval, musím říct, že máš pravdu, i když se jedná jen o takovou črtu.
23.06.2020 19:48:32 | jehlaspichlas
Je to psané chlapem nějaké ženě, která tohle ráda slyší a uvolní se tak. Není to žádná Ripleyová nebo Lara Croft, prostě to může být o jakékoliv ženě z kanceláře a nemusí být ani nějak akční typ (to jsi, má milá, vedle jak ta jedle). A uvolnit se můžeš i ve sprše, cítít spoustu věmů všeho druhu, proto je tam spousta přirovnání a pár metafor a k ženě vlastně patří i příroda a pestrost barev, chce se cítit uvolněná, silná a čistá na duši - o tu tady nejvíc jde. A jestli chceš psát nějakou kritiku přečti si něco od Virginie Woolf (ne, že bych se jí nechal sám inspirovat).
Zkrátka - tobě a jiným se ti text nemusí líbit (nejde tu o obsahovou stránku ale o to cítit se co nejlíp - chtěná, žádoucí beze strachu - je to i taková drobná terapie, jestli jsi to pochopila), jiným dámám se to líbí. Je to 50 na padesát, protože každý má rád něco jiného. Stejně tak jsem i konec mohl napsat pesimisticky, že vedle sebe bude mít pouhé prázdno, ale nemusí to tak vehementně být. A lidi mají rádi happy endy, ne? A s tím sousedem se mohla znát velmi dlouho, to ti taky mohlo asi dojít. Proč by mu nechala svoje klíče nebo náhradní? Jde tu i o logiku nejen o pocity a vzrušení. Chapito?
20.07.2015 16:45:27 | jehlaspichlas
Jde jen pouze o skicu, črtu. Taky mě napadlo, že bych to napsal ve 3. os. č. j. Podle toho, jak to použiju. A je to psané chlapem - nikoliv ženou.
18.07.2015 11:40:30 | jehlaspichlas