Anotace: Po letech klidového manželského života jsem ač nerada souhlasila s Jiřího návrhem a nechala pozvat sousedy, abychom zažili něco nového v sexu.
Drahá blanko.. Nepříliš často sem chodím, občas sem praštím nějaké to smutné, neoriginální a nepovedené dílo, projdu pár autorů a jdu zase pryč. dávám tipy, ale nekomentuji.
Upřímně, tvá povídka není nijak stylově naprosto poutavá, strhující ani božsky významná. Ale o to si se asi ani nesnažila. A v tom je ta krása. Ta jednoduchost reálného světa, která je vlastně složitější každým příběhem.
Pokud je to skutečná událost - nečti to a nebo si to přečti a vem si z toho co chceš. Dle mého názoru jsou dvě věci, kterým musí člověk nejprve přijít na kloub - co skutečně vidí a jak se tím cítí.
Ujisti se, že to, co si prožila, to co si viděla svýma očima, je skutečně tak. Muži a ženy, jak jsem zatím měla tu ne/čest mají tak jiné a tak stejné myšlení, až to bolí. Kdyby si věděla, že tvůj manžel po sousedce toužil, že ji bytostně chtěl, že sousedka žije v útrpném manželství a že spolu domlouvali, jak to udělat, aby to bylo "legální", bylo by to dost pro tvé rozhodnutí ukončit manželství? A kdyby ses v zápětí na to dozvěděla, že ta touha hýbe jeho poklopcem, ale jeho láskou jsi ty a když si trochu stoupneš za svůj život a řekneš taky svá přání, že ti vyhoví?
Zažila jsem bohudík/žel mnoho příběhů. A mnoho jich skončilo na různých věcech. Žena nechtěla mluvit o svých pocitech a začli se oddalovat, protože ona nechtěla rozvrátit jejich manželství a nedocházelo jí, že stejně jako ona chce se cítit potřebná i muž se tak chce cítit. Nebo že chtíč jednoho či druhého přivedl vztah ke konci jedny a v druhých vepsal novou epizodu zážitku. Vždycky bude někdo žárlit. Důležité je uvědomit si hodnotu druhého v našem životě. A ještě důležitější uvědomit si hodnotu vlastní. Máme jen jeden život. JEDEN a až dojde na ty nejhorší dny, tak nám najednou bude připadat tak směšné, že jsme nenaplnili to jediné, co v životě dává smysl - hledat své štěstí.
Žiju podle několika málo zásad - zjisti vše, co o životě/situaci zjistit můžeš. Očekávej upřímnost a nikdy, nikdy nevyžaduj milosrdnou lež. Doplatíš na ni sama. Neodsuzuj toho, kdo ji říká. I když ti ubližuje. Je člověk jako ty. Nehledej odpuštění. Hledej pochopení. S ním odpuštění přichází samo. A až ho najdeš, hledej, kudy vede tvoje vlastní cesta štěstí. Fyzické potěšení je jedna věc a duševní spojení věc druhá. Nenech se zlákat rádoby hlubokými řečmi, že kdo miluje, ten chce jen jednoho, ale dávej pozor i na povrchní slova utečenců před láskou - fyzický vztah nic neznamená a jestli nechceš být s cizími, tak si purytánka. Ne, najdi si svojí cestu, koukni se za hranice toho "co se říká" a najdi své štěstí. Je-li to experimentovat s manželem, zkus to víc, ptej se, zjišťuj, taky máš tělo, taky chceš potěšení. On taky vidí jinak, když si to užíváš a když to jen přetrpíš. A je-li to najít muže, co nic takového nechce, jdi za tím.
Doufám ve tvé štěstí a přeji ti palce.
A nebylo-li to z tvého života, pak tou svojí naturální stránkou a absencí nějakého přikrášlování to asi nebude do sbírky povídek, ale rozhodně je to pro přečtení, prožití emocí a vidět svět v jiných botách, krásný. Děkuji ti, že jsi to s námi sdílela.:)
15.07.2018 21:36:08 | Luccissek
Děkuji za tvé postřehy, rady a připomínky, s psaním začínám. Toto je má druhá povídka v mém docela dlouhém životě. Celý život miluji knížky a nemám ráda dlouhé věty některých spisovatelů, kteří neumí či nechtějí jednoduchou situaci vyjádřit jasnými a výstižnými slovy. Takové statě v knížkách přeskakuji. Nejsem nejmladší, nepotřebuji rady, vím co je dobře a co špatně, jak se má člověk chovat, aby to od Vesmíru nedostal zpět. Více jak dvacet let jsem vizionářkou a terapeutkou, pracuji s lidskou psychikou a energetické toky, kterými si člověk pomáhá či ubližuje, doslova a do písmene vidím. A proto mám takových příběhů plné kapsy. Touhu či nápad napsat nějaké příběhy a dodat jim nesmrtelnost v sobě nosím několik let. A jestli někoho tento příběh napsaný mým způsobem vyprovokuje k takovému dlouhému a podrobnému komentáři, dotkl se jeho vnitřního emocionálního světa. A to je základem každého psaní. Pokud chce čtenář dočíst řádky, pokud ho zajímá pokračování příběhu a po prvních řádcích text neodloží a nebo neuteče k dalšímu, je to známka že je napsaný při nejmenším čtivě. A co je nejzvláštnější, že na tuto povídku mám ty nejrozporuplnější názory. Jednomu se líbí hodně, druhého provokuje, třetí mi tvrdí, že svůj talent nemám plýtvat v povídkách, protože psát se nikdy nenaučím. Každý to však dočetl do konce. A pro mne jako absolutního začátečníka v psaní je to vyznamenání. Baví mě to a proto za postřehy, podnětné poznámky či kritiku děkuji všem :-)
16.07.2018 01:39:13 | Blanka
To jsem tím chtěla vyjádřit, neívm, jestli nedošlo k nepochopení, aby se tě muj komentář nedotkl. Já takové hlubší pasáže, které nemáte ráda, ráda mám, ale zde se mi zalíbila ta jednoduchost, každé dílo má něco do sebe. A asi je i spousta lidí, co to nedočetla, ale jelikož máte tak bohatou zkušenost v terapii, tak ani nemusím říkat, že o to tak dalece nejde. Nikdy nenajdeme stoprocentní přijetí. Tím bychom brali přijetí těm, co jsou jiní než my. Hezký den.:)
16.07.2018 18:35:24 | Luccissek
Mě se komentáře nikdy nedotýkají, protože každé písmenko či slovíčko vnímám jako výzvu. A to je k nezaplacení. A jestli někdo povídku nedočetl, tak o něm jsem nepsala. Ale o těch, kteří se mi ozvali.
16.07.2018 18:50:12 | Blanka
Ahoj Blanko, konečně téma, které je v běžných povídkách skoro tabu. Navíc perfektně zpracované, včetně rozboru tvých pocitů, gradace děje a logických úvah. Teď se doufám neurazíš, ale nech to někomu na korekturu, protože ta povídka si to zaslouží. Dělám to taky, protože v zápalu "boje", taky vynechávám písmena. A pak to čtu po sobě stokrát a nevidím nic. Děkuji, žes to tu tak žánrově oživila, i když je teď "okurková sezona". Petr
08.07.2018 21:56:48 | Petrlesna
Petře, tvou zprávu beru přímo jako výzvu. Pokud bys věděl, komu to ke korektuře zaslat, tak to udělám. Moc děkuji, udělal jsi mi obrovskou radost.
09.07.2018 22:06:04 | Blanka