Spravedlnost? Jen výplod něčí fantazie....
Anotace: Tohle není tak úplně povídka. Je to smíchané s básní. Ani tak nejde o žánr tak, jako o to, co tím chci říct:)
"Ale maminko, oni se mi smějí..." Malý chlapeček s až příliš velkou aktovkou se podíval velkýma očima vzhůru. Tmavovlasá žena k němu natáhla ruku a pohladila ho po tvářičce.
"Potom ti nestojí za špetku tvé pozornosti." Usmála se na chlapce, ale v jejích očích se přeci jen objevila kapka lítosti. Ale s tímhle přeci počítala. Věděla, že to tak bude.
"Jenže ostatní jsou normální, já jsem jiný...jsem mrzák!" Matčin výraz ztvrdnul při posledním slově.
"A kdo ti tohle řekl, Tome?" Zamračila se a posunula mu neposlušný pramen vlasů z čela. Velké modré oči se mu zalily slzami a zakroutil hlavou. Protézou, která by se svou věrností skoro zdála pravou rukou, se poškrábal na zátylku.
"To bych žaloval mami...Paní učitelka říkala, že to se nesmí." Žena lehce setřela slzu z jeho tváře palcem a prohlédla si své dítě.
"A co bys řekl na zmrzlinu?" Zatvářila se, jakoby se nic nestalo a sundala školní tašku z jeho zad. Chlapečkovi se rozsvítily oči a natáhl se do kuchyně, aby viděl na mámu otevírající mrazničku.
"Jahodovou?" Zeptal se s nadějí a maminka kývla. Nandala mražený krém do misky a píchla do něj lžičku. Posadila se ke stolu stejně jako její syn a začala nabírat první sousto.
"Ne mami, já sám..." Ozvalo se dítě a nedočkavě se umělou rukou natáhlo pro lžíci.
Na zeleném úbočí chlapec v trávě sedí,
Nevinnýma očima až za obzor se dívá.
Nikdo neví, kromě něho, kam že vlastně hledí.
Až za mraky husté mlhy,
co s nebem v dálce splývá.
Sklonil pohled k měkké zemi,
co vybízí k dotyku,
však nemůže a těžko je mi,
když se dá dítě do vzlyku.
A pak znovu oči zvedne,
uslzené,
ke krajině.
A ptá se nahlas s tichým pláčem,
kdo je tady na vině.
Kdo o osudu rozhoduje, ten rozhodit se nedá,
a že dítěti vzal ruce?
Pak můžeš říct jen: "Běda..."
Proč dítě s láskou v srdci ví,
že neobejme maminku?
Jen proto, že mu zkrátka někdo
nedal ruce do vínku.
Na druhé straně úbočí
vidím s pomstou v očích muže.
Co na dlašího útočí,
pak můžeš říct jen: "Nuže...
Kde byla spravedlnost, když bůh rozdával?"
Komentáře (0)