Malá Angličanka

Malá Angličanka

Anotace: Good bye, my little...

Většinou neberu stopaře.Vlastně je neberu nikdy. Ale po této silnici se jezdí už velmi málo, tak mě překvapilo, že tam stála. Mávla ma mě svlečeným svetrem a já jsem poprvé v životě vzal stopařku. Usadila se na zadním sedadle, snad aby byla ode mě co nejdál a zchladila mě vodopádem anglických slov. Z nich jsem pochopil, že jistě jedu do Prahy, že tam chce jet také a že tato "kára" je very good.

S angličtinou jsem vážnější kontakty nikdy neměl, ale fascinuje mě, že stačí říct třeba jen "el ej" a každý ví, že jde o Los Angeles. Vylovil jsem z paměti text jediné anglické písně, kterou znám a zaimprovizoval:
It is a long way to Prague. Usmála se a přikývla, i když jistě věděla, že odtud do Prahy je to rychlou jízdou sotva dvacet minut. Konverzace uvázla. Když jsem se po chvíli mlčení na ni obrátil, viděl jsem, že si prohlíží nějaká lejstra. Tak jsem mlčel dál.

Konečně jsme dojeli na pražské předměstí a na správném místě jsem zastavil. Vykoktal jsem nějakou větu, v níž se vyskytovala slova jako Prague, Metro a "stejšn". Dívka pochopila, že má vystoupit. Podruhé se na mě usmála, podala mi drobnou ruku a z jejích úst zaznělo "tsenk jú" a dodala "džejsi". Překvapilo mě, že se představila, teď na konci cesty. Docela hezké jméno "Džejsi", jak se to asi píše. Nicméně jsem pohotově a s elegancí zareagoval: Good bye, my little "Džejsi".Dívka se rozesmála, ještě nezbytné good bye a vystoupila.

Za chvíli jsem byl doma. Vzal jsem ze zadního sedadla svůj kufřík a shrábl několik listů papíru, které se tam povalovaly. Byly to značně poškrtané texty mých básní a povídek, kde na každé stránce počítač tvrdošíjně zdůrazňoval, že toto dílko publikoval J.C.senior. Ano, tyto listy si malá Angličanka prohlížela během jízdy a já jsem pochopil, proč se nakonec tak smála. Rozesmál jsem se taky.
Tak ještě jednou: Good bye, mr.džej.sí, senior!
Autor j.c., 29.01.2007
Přečteno 538x
Tipy 8
Poslední tipující: TetaKazi, Vittoria, Špáďa, šuměnka, Alžběta., Aliwien
ikonkaKomentáře (7)
ikonkaKomentujících (7)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře
líbí

Pěkný příběh... :-))

26.09.2010 21:56:00 | TetaKazi

líbí

Teď se směju i já...

02.12.2009 23:48:00 | Špáďa

líbí

to jsou ty povídky, které "píše sám život"
jak se otřepaně říká
však jak je vidno, i v autě je živo
když angličtina tiká...

30.09.2009 20:42:00 | šuměnka

líbí

Tak tohle bych zařadila mezi povídky vtipné. Líbilo se mi to, tipuji 1.

27.10.2007 13:44:00 | Aliwien

líbí

Moc se mi líbí vaše povídky..vlastně nejen povídkylíbí se mi úplně všechno

06.09.2007 10:35:00 | Cassandra

líbí

Jsi docela spisovatel.Napsal jsi to krásně.
Ještě,že jsi nevezl číňanku.Jak by si Tě přeložila?
Tak se měj Džejsi!

30.05.2007 18:10:00 | s.e.n

líbí

Vskutku úsměvné :)

19.04.2007 15:46:00 | Cristinne

© 2004 - 2024 liter.cz v1.7.2 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí ⋅ Osobní údaje ⋅ Provozovatel