Čekání na Terminátora

Čekání na Terminátora

Ozvala se mně kamarádka, že má potíže s internetem od věhlasné firmy O2. Bydlí na odlehlém místě, tudíž internetové spojení je pro ni důležité. Už prý vyzkoušela všechno, restart modemu, připojovací kabely atd. Volala i na zákaznickou linku. A právě tady vznikl problém.
Na této lince se vám totiž ozve pouze umělá inteligence. Vzhledem k tomu, že službu si zřizovala před mnoha lety, a smlouvu nemůže najít, nezná její číslo. A jak známo, pokud neznáte číslo smlouvy, umělá i skutečná inteligence se s vámi po telefonu bavit nebude.
Byl jsem však optimista. „Neboj,“ pravil jsem důležitě, „to vyřeším. Pak se ozvu.“
Jenomže to jsem právě udělal účet bez hostinského.

Našel jsem číslo na zákaznickou linku a vytočil ho, jak se říká. Ozval se příjemný ženský hlas, který mi popřál pěkný den, a oznámil, že mám co do činění s virtuální operátorkou. Hlas mi nabídl několik možností: Telefon, internet, objednat službu, zrušit službu a vyúčtování.
To zvládnu, řekl jsem si v duchu. V dobách mého dětství, v pravěku, vysílala Československá televize seriál Robot Emil. Robotek Emilek byla taková přihlouplá, leč milá umělá inteligence v podání herce, jehož „kostým“ se skládal ze dvou papundeklových krabic, jedna větší na těle, menší na hlavě se žárovkou navrchu. Tímto chci říct, že k robotům, a tedy i k současné umělé inteligenci mám od dětství kladný vztah. Z toho také pramenil můj výchozí optimismus. Budu jí říkat Emilka.
„Internet,“ zvolil jsem rázně. Třeba se posuneme dál.
„Číslo smlouvy,“ odpověděla Emilka.
Přišla moje chvíle k zahájení vyjednávání.
„Spojte mě, prosím, s operátorem, s člověkem,“ požádal jsem.
„Číslo smlouvy“, trvala na svém.
„Chtěl bych spojit s operátorem…“
Emilka zřejmě dospěla k názoru, že mluví s debilem a hovor ukončila.

No nic, půjde to jít jinak. Našel jsem si stránku ředitelství O2. Tam přece musí mít normální telefony. Na obrazovce se objevilo několik manažerů, jeden generální ředitel, jeden provozní ředitel. Všichni bez telefonů. Jako kdyby symfonický orchestr nastoupil na scénu bez nástrojů. Ale vpravo nahoře bylo napsáno „kontakty“. „Hurá,“ zvolal jsem a klepl na odkaz.
Objevilo se číslo na Emilku.
Žádné jiné.

Při druhém pokusu jsme skončili přesně tam, kde minule. Možná se mi to zdálo, ale z hlasu Emilky jsem cítil jakési podráždění.
Chvíli jsem popřemýšlel. Trochu váhavě jsem potřetí vyťukal její číslo.
Tentokrát jsem oznámil, že chci službu „telefon“. Asi zase bude chtít číslo smlouvy. Ale světě div se! Emílie mě požádala abych upřesnil co chci.
„Oběsit se,“ odpověděl jsem.
V tomto okamžiku asi Emilce její sektorové krystaly, či co tam má, naznačily, že debil má sebevražedné sklony. Slyšel jsem jak to ve sluchátku cvaklo a ejhle. Člověk!
Vysvětlil jsem mu problém a zeptal se, jestli tam mají i jiná telefonní spojení, aby se mu mohla ozvat moje kamarádka a společně našli nějaké řešení. Dozvěděl jsem se, že nemají a pak dodal cosi, co narušilo moje sebevědomí.
„Ale když jste zvládl dopracovat se ke mně vy…“ Asi chtěl dodat „tak to zvládne každý.“ Emilka ho zřejmě mezitím informovala.
Konec dobrý, všechno dobré. Kamarádce jsem sdělil postup – řekne telefon a pak: oběsit se. Později mi volala, že to právě takhle to fungovalo a řešení je na cestě.

Emilka si možná říkala: „Co to dneska s těma lidma je?“
A Terminátor někde tam v pozadí, nebo snad v budoucnosti, čeká až přijde jeho chvíle.
Autor František Kašpárek, 06.03.2023
Přečteno 130x
Tipy 8
Poslední tipující: Marten, Lighter, Marry31, mkinka, Krahujec
ikonkaKomentáře (4)
ikonkaKomentujících (4)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře
líbí

...kamarádka dělala na lince stížností...;-) pár minut nechala klienta křičet, dělala něco jiného a pak se zeptala, co teda chtějí...;-D..no ale automat "naslouchání lidem" nechápe.

06.03.2023 15:06:25 | Marten

líbí

Pobavilo mě, protože se AI už cpe stupidně všude. Ale s lidmi operátory to není lepší. Jednou mi někdo hacknul e-mail, i přes všechna hesla a tak. Ten ajťák z firmy, co řešila problémy klientů a co mi ho nakonec pomohl získat zpět byl sice člověk, ale nepříjemnější než automat. Bylo to dlouhé a úmorné. Pak použil cosi, nějakou funkci, co veřejně ani není možná a řekl, že je to výjimka. Ale možná by na něho taky platilo na otázku "Co zase chcete?" heslo "Oběsit se!" :-))

06.03.2023 13:34:03 | Lighter

líbí

Vtipné, nýbrž pravdivé. Také narážím na automaty zákaznické linky

06.03.2023 10:42:24 | Marry31

líbí

Petr Šabach říkal, že si dobrý příběh nesmíme nechat zničit nějakou pravdou. Ale v tomto případě je to všechno pravda pravdoucí. Mám na to tři svědky: kamarádku, Emilku a člověka operátora:)
Ať se Vám daří.

07.03.2023 11:46:41 | František Kašpárek

© 2004 - 2024 liter.cz v1.7.2 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí ⋅ Osobní údaje ⋅ Provozovatel