Stíny minulosti - Kapitola 4: Stopa ve starém deníku

Stíny minulosti - Kapitola 4: Stopa ve starém deníku

Markéta a Pavel se vrátili do přízemí s klíčem v ruce. Seděli v obývacím pokoji, obklopeni starými dokumenty a deníky. Markéta vzala jeden z deníků a začala ho procházet. Bylo to deník její babičky, plný vzpomínek na rodinný život a každodenní události. Pak si všimla něčeho neobvyklého - záznamu, který se lišil od ostatních.

"Podívej na tohle," řekla Pavlovi. "Tady babička píše o nějakém tajném místě. Zmiňuje se o 'skrytém pokoji' a 'času, kdy se věci změní'."

Pavel se naklonil blíž a četl si zápis. "To by mohlo být ono," řekl zamyšleně. "Možná to není jen metafora. Musíme prozkoumat dům důkladněji."

Strávili několik hodin prohledáváním každého kouta domu. Markéta si vzpomněla na různé skrýše, které v dětství objevovala, ale žádná z nich neodpovídala popisu 'skrytého pokoje'. Konečně si Pavel vzpomněl na něco, co mu jeho žena kdysi řekla - zmínku o tajné chodbě, která vedla z knihovny.

Vypravili se do knihovny, malého pokoje plného starých knih a rodinných artefaktů. Pavel začal zkoumat police, dokud nenarazil na knihu, která se zdála být pevněji připevněná než ostatní. Když ji vytáhl, uslyšeli tiché zaklapnutí a část zdi se otevřela, odhalující úzkou chodbu.

"To je ono," řekl Pavel s úlevou. "Pojďme."

Chodba vedla k malé místnosti, která byla plná starých map, fotografií a dalších dokumentů. Uprostřed místnosti stál starý trezor. Pavel přistoupil k němu a pokusil se použít kovový klíč, který našli v podkroví. Klíč zapadl hladce a trezor se s tichým cvaknutím otevřel.

Uvnitř byl malý, zdobený kufřík. Pavel ho opatrně otevřel a odhalil několik dokumentů a starý fotoaparát. Markéta se podívala na dokumenty a zjistila, že obsahují informace o tajných operacích, které její otec vedl. Byly tam i jména a fotografie lidí, kteří byli součástí těchto operací.

"Tohle je důkaz," řekl Pavel. "Dokumenty, které jsem chránil. Obsahují informace, které mohou zničit lidi, kteří nám tehdy hrozili. Musíme je přinést na správné místo a zveřejnit pravdu."

Markéta cítila směsici strachu a odhodlání. "A kde je to správné místo?" zeptala se.

"Znám člověka," řekl Pavel. "Novináře, který je schopen tyto informace zveřejnit a zajistit, že se dostanou do správných rukou. Musíme se s ním setkat co nejdříve."

Autor malget, 10.06.2024
Přečteno 34x
Tipy 4
Poslední tipující: Marry31, Marča, mkinka
ikonkaKomentáře (3)
ikonkaKomentujících (2)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Ráda jsem četla. Zezačátku máš překlep Pavlovi má být.

10.06.2024 17:41:55 | mkinka

děkuji za upozornění, a děkuji za čtení, ale neí to vše. ještě několik kapitol přibyde.

10.06.2024 18:38:22 | malget

Těším se na další

10.06.2024 19:17:58 | mkinka

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí