Pověst a pověra

Pověst a pověra

Anotace: O Moravácích

Pověst a pověra
O Moravácích
Do Prahy přitáhlo hodně lidí.
Mezi nima Hřib, který dokázal zlikvidovat městskou automobilovou dopravu, pak Fiala, Stanjura, Blažek, Faltýnek vynikají zase v jiných oborech.
A pak je tu vinařská lobby rodina.
Prý alkohol pančují, hrozny vozí z Maďarska, Moldavska atd.
A tak jsme se rozhodli přesvědčit na vlastní chuťové pohárky, při dni otevřených sklepů.
Objednali jsme si ubytování a hned při jeho placení, vyvstal problém, spočívající v požadavku dvojnásobné ceny oproti dohodě.
To se záhy "vyjasnilo" s tím, že jde o údajný "omyl" v počtu nocí.
Podivná příhoda byla doplněn informací, že snídaně není zahrnuta v ceně a bude účtována zvlášť, stejně jako ubytování pro nás šest v hotovosti.
No a pak jsme jeli do Rakvice.
Zde si každý z nás zakoupil vstupenku s taškou a skleničkou za 1.200,- Kč
Sklenička na úvazu byla jakousi vstupenkou po otevřených degustačnich sklepech.
Dostali jsme i mapku s označením a názvy jednotlivých sklepů.
Na mapku jsme si měli vyznačit vína, která nám chutnají a hodláme je následně koupit.
Mapka byla i voucher na motivační nákup v hodnotě 600,-Kč
V každém ze sklepů jsme dostali drobnou ochutnávku.
Sklepů bylo okolo třiceti a tak bylo zapotřebí rozvrhnout síly a schopnosti.
Ochutnali jsme i drobná pohoštění. Poctivě jsme zapisovali a k večeru byl jasný seznam preferovaných vín.
Některé sklepy nabízeli vína průměrná, jiná dobrá, taky nechutná, ale naštěstí i pár vynikajících.
Zašli jsme pro tato vína.
Ceny začínali od cca 200 do 350,-Kč
Tedy nijak lidové.
Nu ale což, na světě jsme nejspíš jenom jednou.
Zakoupil jsem tuším deset lahví.
No a včera přišel čas konzumace jednoho z nich.
Nalil jsem sobě i manželce.
Víno bylo velmi dobré v chuti i vůni.
Vypil jsem o pohár víc a chtěl dolít mojí natěšené paní.
Jenže nebylo z čeho.
Mrknu na vinětu na které je obsah vína 0,75 litru.
Vezmu tedy cejchovanou nádobu a tuto naplním půl litrem vody.
Naleju téměř celý obsah do údajné třičtvrtě litrové láhve a tato je plná.
Žádnou další "příbalovou láhev nebo informací" jsem od prodejce nedostal.
Cítím se okraden opětovně, hloupě a průkazně.
Mám ještě další, tyto jeho neotevřené výtvory.
V přepočtu pak tedy láhev skutečného inzerovaného obsahu stojí 450,-Kč
Litr pak 600,-Kč
No a v listopadu jedeme znova.
Jenom o kousek vedle.
Nevím, zda chci být opět podveden, jak je v tomto kraji nejspíš zvykem.
Možná bych měl jet do Francie, Itálie, ale i Moldavska odkud mi příbuzní občas přivezou hodně dobrá a silná vína.
Možná je to podobné, jako s Českýma horskýma střediskama, Krumlovem, Lipnem, kam člověk po návštěvě Alp, Lago di Gardy a dalších přestane jezdit s chutí.
Moraváci mají silnou lobby, umožňujicí nedanit vína.
Vína, která i tak prodávají bez účtu.
Myslím, že si tuto výjimku i díky podobnému chování nezaslouží.
Bohužel pověst potvrdila pověru.
Byť to víno bylo velmi dobré.
Pachuť zůstává.

Autor umělec2, 03.10.2024
Přečteno 24x
Tipy 1
Poslední tipující: mkinka
ikonkaKomentáře (0)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře
Ještě nikdo nekomentoval.
Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
© 2004 - 2024 liter.cz v1.7.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí