Anotace: I v zimě spím při otevřeném okně
Na takovém obyčejném, standardním letu malou Cesnou… z ničehož nic se objevily dva letouny, které prováděly akrobatické prvky a obraty ve dvojici. Co na tom bylo nadstandardního? Ale jo: Jeden z těch letounů byl starší větroň typu Luňák, druhý pak byl proudový, tryskáč, dost podobný MIGu 17. Výkruty, překruty, loopingy, vývrtky, let »křídlo na křídlo«, přelétávání, střemhlavé lety i prudká, krátká stoupání – vše v naprosto dokonalém provedení. Nakonec lomcováka...
Sledoval jsem je celou dobu ze vzdálenosti desítek, maximálně několika stovek metrů a tak jsem viděl i dost zřetelně některé detaily. Dobře – detaily, ale do hlavy mi nešlo, jak spolu mohou létat tytéž figury, když větroň i ve strmém letu málokdy překročí rychlost dvěstěpadesát kilometrů za hodinu a naopak MIG při této rychlosti má dost velké starosti udržet se ve vodorovném letu… Omílám to pořád dokola a pořád se stejným (to znamená žádným) výsledkem.
Konec úvahám udělala křeč do lýtka - tak silná a tak bolestivá, že jsem nechal sledování letounů a začal přemýšlet, proč mne chytla ta křeč…
Přišel jsem na to současně s tím, jak je to s těmi rychlostmi obou letadel: asi jak jsem vykopl směrovku, vystrčil jsem nohu zpod přikrývky a ta mi prostydla… Křeč mne probudila zcela. Otevřel jsem oči...
Žaluziemi probleskávalo první, ještě nesmělé světlo….
Příjemný sen a celkem i probuzení. Nenapadají tě pak alespoň takovéto rýmy. :))
Fialových modřin spoustu
jako kaňka od inkoustu
jako tužka inkoustová
je fialka fialová
13.11.2014 21:07:04 | Acenes
Přiznám se: nenapadají... to je na mne moc málo uhozené (:-D
14.11.2014 11:09:03 | aravara
Tak jo, Vašek mi napsal, že mám na sebe dávat pozor, jsem nešika :)
21.11.2014 00:13:58 | Acenes
Uhozené rýmy někdy zabolí,fialky však může také cokoli :-)
14.11.2014 13:00:59 | Acenes
trvalo mi to dlouho, než jsem akceptoval vztah mezi Senecou a fialkou,
(:-D
21.11.2014 11:59:30 | aravara
O letadlech nic nevím, ale zbožňuju je. Když se ocitnu v muzeu letectví měním se v dítě, které nechaly zavřené v království mechanických hraček. Mám dva malé kluky a v takové chvíli mezi námi mizí rozdíl. Tohle se mi tedy moc líbí, ale nejen proto. Je to krásně napsáno a klidně bych si takovým čtením uletěla třeba na celé odpoledne. Kdyby to jen šlo. :O)
22.03.2014 14:17:40 | Tichá meluzína
příště si zmáčkni bod pod nosem nad horním rtem...zapomeneš na křeč i letadla...
21.03.2014 11:56:08 | enigman
Líbí se mi to. Přestože o letadlech nic moc nevím, tak mě o pěkně vtáhlo do děje.
19.03.2014 21:19:05 | iluzionistka