Boží hlas

Boží hlas

A tehdy jsem uslyšel Boha, jak mne zatracuje. „Zabil jsi nevinné zvíře, nespadne jediný vrabec na celé zemi, aniž bych o tom nevěděl, tak praví mé Slovo“ Pocítil jsem strach před svým Stvořitelem, před velkým Zákonodárcem. Jeho hlas mne tepal celé dny, On je to, kdo určuje dobré a špatné, On soudí a trestá viny a já nesu vinu. Zabil jsem ta koťata, jejich matku jsem nikdy u domu nechtěl, nijak jsem se nepřičinil, aby se zde usadila, nechtěl jsem ji tady, dopředu jsem se zařekl, že ji nebudu živit ani jinak podporovat. Její mláďata byla nemocná, teklo jim z očí, jedno bylo úplně slepé, druhé se jen tak plazilo, ačkoliv mělo už dávno lézt po trámoví. Zabil jsem je obě, bylo to tak v mých očích správné.

Ale Boha nelze klamat. Jeho hlas mne usvědčuje z provinění, jeho hlas mne zatracuje. Jakou oběť, jaké sebeztrestání mám učinit, abych došel odpuštění…?

Potom jsem jednoho dne náhodou zaslechl za plotem u sousedů hlas staré ženy: "Zase ta mrcha vrhla čtyři na půdě. Po obědě to půjdu utopit."

Boží hlas se ozval nedlouho poté. "Tuhle havěť si nesmíš nechat rozmnožit, jinak se z toho zcvokneš. Jak se to narodí, je potřeba to vymlátit, bez pardonu. Komu se nelení, tomu se zelení…"

Autor JaJarda, 22.09.2024
Přečteno 40x
Tipy 2
Poslední tipující: mkinka, ewon
ikonkaKomentáře (3)
ikonkaKomentujících (2)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře
líbí

a ten Boží hlas se ozval té ženě? (jsem nechápavej)

01.10.2024 18:54:22 | ewon

líbí

Ne, to bylo myšleno tak, že takzvaný "boží hlas" je podezřele ovlivnitelný vnějšími vlivy. A slyšel ho ten "já" :)

03.10.2024 18:45:28 | JaJarda

líbí

aha, aha. To mi přijde až divný pro jednoho člověka. Ale jako jo... ta filozofie "okolnostního" relativismu z toho plyne.

10.10.2024 00:09:45 | ewon

© 2004 - 2024 liter.cz v1.7.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí