Persona 5: jungiánské herní orgie

Persona 5: jungiánské herní orgie

Chtěl bych Vám představit naprosto geniální hru žánru JRPG, čili japonských her na hrdiny, jménem Persona 5.

Jste studentem střední školy v Japonsku. Když se jednou zastanete znásilňované ženy, obrátí se to proti vám, protože ten, který jí znásilňoval, je velké zvíře, zatahá za pár nitek a obviní naopak vás, z napadení. Jakožto trest jdete na jinou střední školu, pod dohledem supervizora.

Ovšem hra se zabývá patáliemi japonského studenta pouze napůl: jakmile se zabydlíte v novém prostředí, objeví se vám v telefonu záhadná aplikace, která nejde smazat a prostřednictvím které se můžete dostávat do vnitřních světů lidí.

Hra se tedy skládá ze dvou částí: v jedné jste onen středoškolák a nemáte žádné zvláštní schopnosti, tato část je zaměřena hlavně na příběh (hra má příběh velmi zajímavý a bohatý) a komunikaci s přáteli, známými, spolužáky, učiteli... občas dokonce napíšete nějakou tu písemku.

Druhá část se odehrává ve vnitřních světech lidí, které jsou stavěny podle Jungovy filosofie: jsou obydleny různými archetypy, což jsou všelijaké nadpřirozené bytosti z různých světových náboženství a mytologií. Vy a vaše družina (což jsou lidé, které znáte z reálného světa) procházejí tímto vnitřním světem a bojují.

Za co bojují? Téma hry spočívá v tom, že duševně narušení lidé, tedy psychopati a podobně, mají ve svém vnitřním světě palác, který je odrazem nějakého místa z reálného světa: v paláci se tento člověk zavřel do své solipsistické pseudoreality a škodí reálným lidem.

Vy máte palác zničit, načež u tohoto člověka dojde ke "změně srdce", obrátí se k dobru a v reálném světě bude líp.

Každý palác symbolizuje nějaký reálný prostor: hrad, kasíno, banka, muzeum... a tvůrce paláce hraje ústřední roli. Grafika je tím pádem pokaždé jiná, poplatná tomu danému symbolu. Palác stráží právě archetypy, se kterými bojujete.

Každá postava družiny má rovněž svůj archetyp, ale u vás je to trošku složitější: vaší speciální schopností je, že můžete ve svém vědomí zvládat archetypů víc: a také je navzájem fúzovat a tím získávat silnější spojence. Nové archetypy získáváte verbováním těch nepřátelských, což je dialogová minihra, v němž musíte bytost přesvědčit, aby se přidala k vám.

Souboje jsou velmi zajímavé: mají hodně strategických prvků, je nutno zjistit, na jaký element (voda, vzduch, země, elektřina, psychická síla...) je protivník citlivý: za zasažení protivníka na citlivém místě dostanete možnost dalšího tahu. Schopnosti vaší družiny se také vzájemně kombinují, existují společné útoky více lidí. Souboje probíhají na tahy (jako např. šachy či dáma) čili máte klid si všechno rozmyslet a naklikat.

Studentská část hry a část hry z vnitřního světa jsou propojené nejen tím, že ve studentské části dochází k posunu v příběhu: při socializaci s různými známými dostáváte bonusy, které se dají použít v soubojích. Obchody v reálném světě buď prodávají předměty, které můžete použít v souboji nebo obsahují nějakou aktivitu, která upgraduje nějaké vaše vlastnosti použitelné ve vnitřním světě.

Dál nebudu nic prozrazovat. Nechci spoilovat příběh, pokud si chcete hru zahrát a nechci zabírat do přílišných detailů v soubojové části, abych čtenáře nenudil. Vzhůru k jungiánským dobrodružstvím!
Autor danielsoft, 20.03.2025
Přečteno 17x
Tipy 0
ikonkaKomentáře (0)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře
Ještě nikdo nekomentoval.
Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
© 2004 - 2025 liter.cz v1.8.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí ⋅ Osobní údaje ⋅ Provozovatel