Herní série Dragon Quest
V roce 2020 jsem se totálně zamiloval. Ale nechápejte tuto větu špatně: nešlo o srdeční, ale mozkovou záležitost, konkrétně série japonských RPG (tato zkratka se do češtiny nepřesně překládá jako "hry na hrdiny") konzolových a počítačových her "Dragon Quest".
Budu skoro jenom chválit: základní schéma každé z her je krystalicky jednoduché, hlavní postava je vyvolený hrdina, který má zachránit svět před nějakým velkým zlem, přitom nachází další postavy, které se k němu přidají a v této cestě mu pomáhají.
Co mě "chytlo" bylo naprosto geniální zpracování celé věci: v každé z her jsou překvapivé, nenaivní dějové zvraty, nestvůry, se kterými hrdina bojuje jsou různorodé, bludiště, města a mapa na prozkoumání netriviální...
Pokud budu mluvit o bojích, probíhají na tahy, což po své čtyřicítce věku kvituji, protože není důležitý postřeh, prostě řeknete každé ze svých postav, co má dělat a pak během bitvy sledujete, jak to postavy dělají a jak reagují nestvůry. Figuruje zde spousta kouzel a speciálních schopností, jejichž strategicky správné použití je klíčové pro zvládnutí hry.
Postavy dostávají (klasicky) za porážku nestvůr zkušenostní body a peníze, když zkušenostní body překročí určitou hranici, postavě se zlepší schopnosti a může "dostat" i nové kouzlo, jejichž různorodost je právě motivem hry.
Některé z různorodých jevů tu popíšu, abych nemluvil naprázdno: například kromě klasického kouzla oživení postavy je zde kouzlo, kdy postava obětuje svůj život, aby vzkřísila všechny ostatní. I toto se občas hodí. Je zde možnost ochromit protivníka spánkem nebo paralýzou. Je zde možnost neutralizovat magické efekty týkající se protivníka, čili pokud například zvýšil svoji obranu, zvýšená už nebude. U válečníků je zde možnost počkaV roce 2020 jsem se totálně zamiloval. Ale nechápejte tuto větu špatně: nešlo o srdeční, ale mozkovou záležitost, konkrétně série japonských RPG (tato zkratka se do češtiny nepřesně překládá jako "hry na hrdiny") konzolových a počítačových her "Dragon Quest".
Budu skoro jenom chválit: základní schéma každé z her je krystalicky jednoduché, hlavní postava je vyvolený hrdina, který má zachránit svět před nějakým velkým zlem, přitom nachází další postavy, které se k němu přidají a v této cestě mu pomáhají.
Co mě "chytlo" bylo naprosto geniální zpracování celé věci: v každé z her jsou překvapivé, nenaivní dějové zvraty, nestvůry, se kterými hrdina bojuje jsou různorodé, bludiště, města a mapa na prozkoumání netriviální...
Pokud budu mluvit o bojích, probíhají na tahy, což po své čtyřicítce věku kvituji, protože není důležitý postřeh, prostě řeknete každé ze svých postav, co má dělat a pak během bitvy sledujete, jak to postavy dělají a jak reagují nestvůry. Figuruje zde spousta kouzel a speciálních schopností, jejichž strategicky správné použití je klíčové pro zvládnutí hry.
Postavy dostávají (klasicky) za porážku nestvůr zkušenostní body a peníze, když zkušenostní body překročí určitou hranici, postavě se zlepší schopnosti a může "dostat" i nové kouzlo, jejichž různorodost je právě motivem hry.
Některé z různorodých jevů tu popíšu, abych nemluvil naprázdno: například kromě klasického kouzla oživení postavy je zde kouzlo, kdy postava obětuje svůj život, aby vzkřísila všechny ostatní. I toto se občas hodí. Je zde možnost ochromit protivníka spánkem nebo paralýzou. Je zde možnost neutralizovat magické efekty týkající se protivníka, čili pokud například zvýšil svoji obranu, zvýšená už nebude. U válečníků je zde možnost počkat jedno kolo a sbírat sílu s tím, že příští kolo zaútočí o mnoho silněji. Nestvůry můžou zkusit ovládnout vaše postavy: je to vtipně vysvětleno tak, že imitují váš hlas a vaši přátelé si myslí, že jste to vy a poslechnou. Tohle je jenom takový nástřel, co si tak z hlavy vybavím. Bitvy z bossy, čili strážci konců úrovně, jsou potom kapitolou samy pro sebe: svojí nápaditostí a napínavostí se řadí k tomu nejlepšímu, co jsem na počítači či konzoli potkal.
Ve městech a vesnicích jsou obchody, kde se dají koupit lepší zbraně a brnění a hospoda, kde si postavy odpočinou, což reálně znamená, že naberou zpátky své životy a magické body. Také kostel, kde se funkcí "zpověď" ukládá pozice.
Jak jsem již psal, jde o sérii her, která vycházela převážně na konzole NES, SNES, DS a v současné době Switch. Dvě cartridge se hrami jsem měl koupené tady v ČR a dvě jsem si objednal v zahraničí. Proč o tom mluvím: v sérii panuje konzistence: obchody, hospody, kostely v nichž se ukládá pozice... všechny se chovají stejně v rámci série, dokonce je při jejich použití stejný zvuk. Někoho by to nudilo, ale mně to naopak dává pocit jistoty.
Verze 11 je i pro PC, proto pokud nemáte nějakou tu "japonskou" konzoli, můžete si i přesto Dragon Quest, pokud vás na něj tento článek nalákal, zkusit.t jedno kolo a sbírat sílu s tím, že příští kolo zaútočí o mnoho silněji. Nestvůry můžou zkusit ovládnout vaše postavy: je to vtipně vysvětleno tak, že imitují váš hlas a vaši přátelé si myslí, že jste to vy a poslechnou. Tohle je jenom takový nástřel, co si tak z hlavy vybavím. Bitvy z bossy, čili strážci konců úrovně, jsou potom kapitolou samy pro sebe: svojí nápaditostí a napínavostí se řadí k tomu nejlepšímu, co jsem na počítači či konzoli potkal.
Ve městech a vesnicích jsou obchody, kde se dají koupit lepší zbraně a brnění a hospoda, kde si postavy odpočinou, což reálně znamená, že naberou zpátky své životy a magické body. Také kostel, kde se funkcí "zpověď" ukládá pozice.
Jak jsem již psal, jde o sérii her, která vycházela převážně na konzole NES, SNES, DS a v současné době Switch. Dvě cartridge se hrami jsem měl koupené tady v ČR a dvě jsem si objednal v zahraničí. Proč o tom mluvím: v sérii panuje konzistence: obchody, hospody, kostely v nichž se ukládá pozice... všechny se chovají stejně v rámci série, dokonce je při jejich použití stejný zvuk. Někoho by to nudilo, ale mně to naopak dává pocit jistoty.
Verze 11 je i pro PC, proto pokud nemáte nějakou tu "japonskou" konzoli, můžete si i přesto Dragon Quest, pokud vás na něj tento článek nalákal, zkusit.
Komentáře (0)