Anotace: Rodinné drama o honbě za hledáním spravedlnosti vykulminuje v nezajímavou podívanou s přespříliš drsňáckou Frances McDormand v hlavní roli
Uznávaná Akademie filmového umění a věd se každý rok vyžívá v rodinných dramatech a nikdy snímek neodejde s prázdnou. Přesto mám u tohoto filmu pochyby.
Film je situovaný do malého městečka s názvem Ebbing ve státě Missouri, typický středozápad hraničící s jižanskými státy. Ústřední postavou je Mildred Hayesová (Frances McDormand), jejíž dcera byla před několika měsíci znásilněna a zavražděna a vrah nebyl dopaden. Proto se rozhodne pronajmout si tři billboardy u nefrekventované silnice kousek za městem. Na billboardy napíše kontroverzní zprávy týkající se vraždy, aby uvědomila místní policejní okrsek v čele s uznávaným náčelníkem Willoughbym (Woody Harrelson), že selhal a nedělá správně policejní práci. Willoughby má na své straně zákon i svou pravou ruku, homofobního a rasistického strážníka Dixona (Sam Rockwell).
Oscarově oceněný režisér Martin McDonagh (V Bruggách, 2008) vsadil na oblast ovlivněnou jižanskou kulturou, drsný až nesnesitelný příběh a samozřejmě na prvotřídní herce. Ze snímku je cítit napětí od začátku do konce. Postava Mildred je odhodlaná najít pachatele, ale přesto sama pro to nic nedělá. Všechny své naděje vložila do policie, která ji zklamala, a proto se mstí formou kontroverzních billboardů. Herečka Frances McDormand, držitelka Oscara za film Fargo (1995), je v roli přesvědčivá, působí na diváka opravdu drsně, hrubě, jako manželka zažívající domácí násilí, i jako matka, která ztratila dceru brutální způsobem. Perfektně jí sekunduje Woody Harrelson, který je od přírody sympaťák. Role šéfa policie obviněného ze svoji neschopnosti mu evidentně sedla a v podstatě doufáme, že vše skončí dobře. Bohužel opak je pravdou. Za zmínku stojí Sam Rockwell, který za tuto roli dostal už Zlatého Glóba, vystřihl retardovaného strážníka, který ve čtyřiceti bydlí u své matky, drží večerku a nenávidí černochy a teplouše. Rockwell je pravý opak Harrelsona, ksichtem i charakterem.
Ovšem, interakce mezi všemi třemi hlavními hrdiny vyvrcholí v jedno velké nic. Obrovské mínus za konečné rozuzlení, jestli se tomu vůbec dá tak říkat. Člověk celé dvě hodiny sleduje uštvanou Mildred honící se za spravedlností pro svou mrtvou dceru, nicméně na konci dostane nemastnou neslanou jízdu v autě s neduchaplnými dialogy. Za mě tedy přestřelené drama jedoucí rychlostí Orient expresu a končí stejně jako on – vykolejeně. Přesně tak se bude cítit divák u závěrečných titulek.