Anotace: Vidím jenom tebe – snímek Marca Forstera vidí pouze šmouhy očima slepé. Kvůli propadnutí v amerických kinech u nás v Evropě celkem neznámý psychologický thriller ovšem nabízí zajímavou vizualizaci a Blake Lively v hlavní roli.
I když se tento snímek točil již v roce 2016, vyšel v roce 2017 v USA, k nám se do kin ani nedostal. Američtí kritikové ho označili za propadák a za absolutně nevyužitý potenciál snímku, který řeší manželskou krizi poté, co slepá manželka znovu získá zrak. Naopak, co média vyzdvihla, byla Blake Lively právě v roli nevidomé ženy, která se po náročné operaci oka stává někým úplně jiným.
Na začátku sledujeme zamilovaný manželský pár Jamese (Jason Clarke) a Ginu (již zmiňovaná Lively), žijí v luxusním bytě v Bangkoku, nic jim v podstatě neschází, jenom miminko, o které se v jednom kuse pokouší. Na to, že je Gina slepá, miluje život všemi jinými smysly. Ale to se změní ve chvíli, kdy podstoupí náročnou operaci oční rohovky v pravém oku, aby opět získala zrak po autonehodě, při které, když byla malá, zahynuli její rodiče. Operace je úspěšná a Gina začíná zkoumat svět očima, začne se líčit, kupovat vyzývavé oblečení, obarví si vlasy na platinovou blond a z šedé myšky je náhle sexy baba. To ale ovšem vadí jejímu manželovi, kterému dochází, že ho Gina ve své podstatě už nepotřebuje a jemu role ochránce velmi schází.
Režisér Marc Forster, původem Němec, který prorazil v Hollywoodu, ale takříkajíc zabil dějovou linii a soustředil se na vizuální stránku filmu. Musím říct, že mně to vůbec nevadilo. Forster si je patrně vědom, že filmů s touto tématikou je spousta (Oko2008, Los Ojos de Julia 2010) , tak chtěl jít proti mainstreamu a vytvořil umělecký psychothriller, který zachycuje nitro ženy, která se cítí jako znovuzrozená, a duši manžela, který udělá všechno pro to, aby byla jeho žena šťastná pouze ve slepotě. Film svou vizualizací připomíná snímky Darrena Aronofskyho. Divák cítí radost Giny, naopak zklamání a útrapy Jamese, kterého už prakticky nikdo nepotřebuje. Forster svou práci pojal originálně, snímek nebude asi patřit mezi jeho hitovky jako Hledání Země Nezemě (2004), Bondovku Quantum of Solace (2008) nebo zombie krvák s Bradem Pittem Světová válka Z (2013). Nicméně, All I se is you řadím vedle jeho nejlepšího filmu, a to je Oscarový Ples příšer (2001). Kdo zná, uvidí shodné prvky.
Blake Lively se snaží vymanit z pozlátka Gossip Girl (tv seriál v letech 2007-2012) a laciných pozdějších rolí. Já ji začínám mít docela ráda, holka nám dospěla a dokazuje to snímky The Age of Adeline (Věčně mladá, 2015) nebo předloňským The Shallows (Mělčiny, 2016). Perfektně ji sekunduje Jason Clarke v roli ochranitelského, později až psychopatického manžela.
Ačkoliv je snímek jakkoliv precizně vizuálně sestaven, posledních třicet minut jakoby někdo o polovinu sestříhal. Konec je hodně useknutý a divák si spoustu věcí musí domyslet a spousta věcí nám zůstává neodkryta. Berte to jako plus, vše se totiž nedá vypozorovat očima. Určitě doporučuji fanouškům uměleckých filmů, těžko stravitelných závěrů a Blake Lively.