Štěpánovští skauti na celosvětovém setkání Jamboree 2007 v Anglii

Štěpánovští skauti na celosvětovém setkání Jamboree 2007 v Anglii

Anotace: Toto jsem psala já do nejčtenějších novin na této planetě... Říkají si Štěpánovský listy. :-)

Štěpánovští skauti v Anglii

Štěpánovští skauti Lvíčata se o prázdninách tohoto roku vydali do Anglie, mimo jiné i na celosvětové skautské setkaní Jamboree 2007 u příležitosti oslav 100 let od založení hnutí skauting. Právě toto učinil Robert Baden Powel v Anglii nedaleko míst, kde se letošní setkání pořádalo. Setkání se konalo od 28. července do 7. srpna a zúčastnilo se okolo 40 000 lidí ze 160 zemí světa. Z České Republiky se na jamboree vydali skauti z kraje Plzeňského, Středočeského, Jihomoravského, Olomouckého a Moravskoslezského.
Náš oddíl - Lvíčata Štěpánov sem jel pouze jako tzv. „Day Visitors“ (=denní návštěvníci), což znamenalo, že jsme se této velkolepé akce zúčastnili jen na jediný den, což činilo okolo 8 hodin. Ale i tak jsme si mnohé užili. Po příjezdu na tábořiště takzvaných „Jamboree-busem“ nás vítala obrovská brána s vlajkoslávou všech zúčastněných. Poznali jsme, kam až zasahují hranice skautingu. Už vím kolik různých lidí, náboženství, ras a kultur skauting spojuje. Opravdu nám bylo velkým přínosem poznat skauty a skautky ze všech kontinentů. Měli jsme tu čest poznat životní styl, kulturu, historii, zvyky, hudbu, ba dokonce i kuchyni lidí z celého světa…
Po účasti na této úžasné akci jsme cestovali po krásné přírodě a pohořích Anglie, Skotska a Walesu. Navštívili jsme krásné údolí Glencoe u říčky Coe, kde jsme zdolali vrchol Buachaille Etive Mhor, což v galštině znamená Velký pastevec ovcí.
Odtud jsme dojeli do Fort Williamu, kde jsme 1. srpna jsme slavili již zmíněné uplynulé století skautingu. Neslavili jsme nikde jinde, než na nejvyšším vrcholku Velké Británie - Ben Nevis (1343 m. n. m.). Zde jsme oslavovali s rozvinutými prapory.
Poté jsme navštívili ostrov Skye, nejkrásnější ostrov ve Skotsku, kde jsme učinili celodenní výšlap přes pohoří Cuilin Hill, od města Sligachan po Elgol, přes vrcholek Sgurr Dearg a stezku Bad Step.
Navštívili jsme taky palírnu pravé skotské whisky Talisker na ostrově Skye. Také jsme byli na čedičových vrcholcích Old Man of Storr, odkud byl nádherný výhled na moře a britskou pevninu.
Prohlédli jsme si i město Inverness kousek od známého jezera Loch Ness, které jsme navštívili také. Bohužel jsme neměli to štěstí spatřit příšeru. J
Prošli jsme hlavní město Skotska Edinburgh. Mimo jiné kulturní památky jsme navštívili i Rosselinskou kapli, kde se nalézají údajné ostatky Máří Magdalény a poutá se k ní i spousta dalších legend. Nevynechali jsme ani Hadriánův val, který je hranicí mezi Anglií a Skotskem a byl hojně využíván k vojenským účelům.
Jedinou expediční výpravou po krásách Waleského národního parku Snowdonia byl výšlap na nejvyšší horu Walesu – Snowdon (1085 m. n. m.).
Poslední byla prohlídka Londýna, města plného krásných památek. Navštívili jsme Tower, London Bridge – zvedací most přes řeku Temži, Westminsterské opatství, Buckinghamský palác, kde sídlí královna Alžběta a spoustu dalších…
Poté už jsme pokračovali trajektem zpět do Evropy přes La Manche a pak autobusem přes Francii a Německo.
Celá expedice byla povedená. Každý si odvážel domů spoustu nezapomenutelných zážitků. Bylo to krásně strávených 16 dní. Tak snad někdy zas…
Za 23. oddíl Lvíčata zpracovala Kristina Záchová
Autor Želwice, 16.10.2007
Přečteno 520x
Tipy 0
ikonkaKomentáře (0)
ikonkaDoporučit (1x)

Komentáře
Ještě nikdo nekomentoval.
Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí