Poprvé - díl 1.
Úvod k vyprávění o cestě za dětským snem
Poprvé. To slovo má jistý nádech nového, nepoznaného, trochu tajemného, ale o to víc toužebně očekávaného nového zážitku. Ne, nebojte se, nepůjde o sex, nepůjde ani o práci, ani o divadlo či básničky.
Poprvé. Poprvé vyjedu na dovolenou s partou dospělých lidí, kteří jsou trochu i dětmi. Postavili si za hodně peněz svůj sen, dětský, romantický sen. Sen vonící dálkami, cizími kraji a romantikou. A kde je romantika, tam přece nemůže chybět ani Zasr. Romantik! Jistě, ještě jsem vám neřekl, co si vysnili a postavili.
Hned to napravím.
Postavili si námořní plachetní jachtu. Pokřtili ji Panta Rhei. Řecky: vše plyne.
Však na palubě této lodi se pro posádku i cestující čas zastaví. A jak se čas bude zastavovat i jak bude plynout, jak bude ubíhat i jak bude pádit, o tom bych vám chtěl napsat. Nevím ještě spoustu věcí, cesta sama je pro mne velkou neznámou, na lodi i na moři budu poprvé.
Ale mám velké znalosti, které jsem o mořích a lodích načerpal v mládí četbou dobrodružných románů. Mými učiteli byli velikáni literatury, jako například Jack London, Hermann Melville, Jules Verne, František Běhounek a Jára Cimrman. Samozřejmě i mnozí další, na které jsem zapomněl. Zde vidíte, že na cestu se nevydávám nepřipraven.
Můj záměr je psát deník výpravy a každý den do deníku zaznamenat vše podstatné, co se událo a zdokumentovat naše zážitky i pro vás. Samozřejmě že se nevyhnu psát o všem ze svého pohledu suchozemce, vnitrozemce a námořního panice. Doufám, že cesta se vydaří a že vás naše zážitky budou zajímat. Snad se i budete bavit v pohodlí a teple domova.
Takže: Začínáme přípravou na cestu
Pokračování příště.
Přečteno 608x
Tipy 13
Poslední tipující: Iv, TetaKazi, Házté, Kapka, labuť, Doradan, Lea Aura, Květka Š., Bíša
Komentáře (8)
Komentujících (8)