TrpasliCon 2009
Anotace: Po roce jsem navštívil svůj další con. A náramně jsem si ho užil! Nenechte se zmást nickem. gogo z conu = doommar tady (a nejen tady :D )
Pátek 27.2.2009
PROLOG
Rok uběhl jako voda a máme tu další ročník legendárního festivalu britského humoru, sci-fi a fantasy - Trpaslicon. Letos se na jedné pražské základní škole uskutečnil již sedmý ročník, tentokráte s podtitulem: Beznaděj nás pohltila a měla zničit. Jako již tradičně, ani letos nesměla chybět moje jednotka milovníků této akce. Z mé rodné dědiny jsme se nakonec vyrazili tři. Tři matadoři, k nimž se po roční pauze připojili další dva kolegové a celá banda byla završena dvěma nováčky. Tudíž nás byla slušná partička.
CESTA
S Jakubem vyrážíme už kolem druhé hodiny směrem k nádraží. Batohy naložíme do auta mistra Mišáka, který se dostaví večer. My dva máme ještě zhruba půl hodinky do vlaku a tak jdeme do hospody, ve které akorát probíhá luxusní akce: pivo za 10 korun. Rve mi to žíly, že musím odejít po dvou kouskách, ale trpaslicon nepočká… Ve vlaku se setkáváme se staronovým členem trpasličí bandy - Vojtou. Krátce před šestou hodinou máme sraz před školou s Mišákem. Ten, k našem údivu, přivezl druhého staronového člena Švejka s jeho malým bratrem – nováčkem. Jdeme si koupit lístky a zabydlet se. Vchod je letos jinde, ale nacházíme ho snadno. Podobně jako v minulých letech, tak i letos, nás přivítá Hadati s požadavkem na 200 korun českých. Jsem moc rád, že i po tolika letech a vzhledem k tomu, že nás všude provází ekonomická krize, pořadatelé stále drží velice líbivé vstupné. Má vstupenka se pyšní číslem 35. I když jsme dorazili zhruba stejně, jako vloni, jsme tu o 30 píplů déle. Do první desítky se tak nevejdeme. Šatny jsou letos vyřešeny také mnohem lépe. Člověk se tak nemusí vláčet s bundou a boty ukládat kdesi pod schody a pak je hodinu hledat, když odchází. Jdeme se pomalu zabydlet. Ve škole se toho mnoho nezměnilo. Letos se rozhodujeme poprvé vyzkoušet na nocleh tělocvičnu, a tak, při vchodu do ní, jsme mírně rozhozeni. Spací a promítací sál tělocvičny je letos prohozen. Utáboříme se, porozhlédneme po novinkách v bufáči, v prodejně suvenýrů, zjišťujeme, že jsou také různě proházeny snad úplně všechny místnosti. Myslím, že se jedná o dobré oživení.
PROGRAM
Přišla sedmá hodina večerní a je tady konečně samotný začátek programu. Mírně mě irituje, že se A Bit Fry and Laurie kryje se zahájením, ale nedá se nic dělat. Volíme živé vystoupení. Zahájení je, jako vždy, velmi povedené a vtipné. Před několika lety se nasadilo vysoké tempo a to se stále daří držet. Ihned po zahájení následuje přednáška o historii Trpasliconu. Jsem tady už po několikáté, a tak by nebylo špatné si projít postupně vznik kultu Red Dwarf u nás. Rimmer, Hadati a Kohy mají přednášku zpracovanou celkem dobře a vtipně, a proto se docela bavím. Z dalšího programu v tělocvičně již vše znám. Proto po krátkém poflaku mířím do britcomu+ (místnost 2), kde právě probíhá přednáška o fantvorbě Dr. House. Ihned ve dveřích nás málem složí neuvěřitelné teplo a vydýchaný vzduch. Po několika minutách se adaptujeme a sedáme si. Béďa zase žhaví drát a já se směju stejně, jako vloni. Následuje přednáška s ukázkami Fry + Laurie. Stejně jako vloni, se i tentokrát královsky bavím. Poté je na řadě novinka v podobě bonusů z Dr. House. Cuddy a Cameron nás provedou po placech, kde se celý seriál natáčí, shlédneme přeřeky a nepovedené záběry, které jsou místy opravdu velmi vtipné a v závěru talk show s Hughem Lauriem. Po půlnoci se má promítat samotný Dr. House, ovšem toho mám nakoukaného, a tak míříme zpět do tělocvičny, kde už probíhá Casova přednáška o seriálových novinkách. Několik z nich mě rozesmálo svou naivitou, několik jsem znal a několik nových mě docela zaujalo a myslím, že jim dám asi v blízké budoucnosti příležitost… Někdy kolem půl druhé ráno program končí, většina mé party je již na kutích a já volím sprchu a zalehnutí do spacáku taky. Spát se mi ale vůbec nechce a tak beru zavděk telefonem. Sjíždím několik her Summer Games a poté si do půl 4 smskuji s … Ať žijí SMS zadarmo! To už na mě dolehl i spánek, ve kterém se mi ale stále snaží bránit několik šíleně chrápajících jedinců a kvílející děcko. Po čtvrté ráno usínám. Asi.
Sobota 28.2.2009
Po vydatném tříhodinovém spánku vstanu a mířím do koupelny a pak do svého šatníku. Do začátku programu je ještě docela dost času, a tak mezitím posnídám a dělám při tom velký hluk, abych vzbudil zbytek a měl si s kým povídat :-D. To už se pomalu blíží devátá hodina a s ní Černá zmije v Britcomu+. Ještě před ní však běží na přání první díl Ať jedí koláče. Povedená Hadatiho přednáška, je doplňována Blackadderovými postřehy a prokládána typickými ukázkami. Poté následuje kompletní přehled dílů. Po nich přichází na řadu bonusy a na konci sestřih Baldrickových vychytralých plánů. Opravdu nabušená tříhodinovka! Ihned po zmiji je na řadě další vrchol. Casova přednáška o Alim G. Nejdříve je nám představen Sacha Baron Cohen, poté jeho alter ega a názorné ukázky. Absolutním vrcholem je pak rozhovor s Beckhamovými a hodinu a půl dlouhý sestřih toho nejlepšího z britského Ali G. S klidem na duši mohu prozradit, že ještě teď mě bolí břicho a slzí mi oči. Naprosto neskutečná salva smíchu! Odpolední, pro nás méně zajímavý, program vynecháváme, a tak, po shlédnutí finále MČR v zírání, se jdeme občerstvit do místní restaurace. 3 pivka, knedlo-vepřo-zelo a 160 kaček v tahu.
Vracíme se zhruba o půl šesté, přesně tak, abych stihl další, mnou vytyčený, bod v programu Mighty Boosh. Při prezentaci mě zaujal překopaný Richmond z IT. Docela jsem se těšil. O to větší bylo mé zklamání ze seriálu. Během jednoho dílu jsem se zasmál tak 2x a jediné, co mě bavilo byla zdařilá hudební vystoupení. Škoda. Očekával jsem moc a dostal málo. Hodně jsem se těšil především kvůli wettovi, který kdysi představoval můj velice oblíbený Velkovlak.
Další program se mi opět kryje, a proto jsem to vyřešil lišácky. Po dohodě s Vikym jsme naplánovali reprízu Absolutně dokonalých v noci po skončení programu. Můžu tedy, s klidem na srdci, do tělocvičny, kde právě vrcholí Trpaslistop. To mě zrovna 2x nezajímá, ovšem poté už přichází na řadu vyhlášení nejlepších masek. Moji favoriti – Kryton a Černá zmije jsou nakonec na nejlepší pozici, která byla shodná pro 4 masky. Holt opravdu silný maskový ročník! Po maskách už přichází Rimmerova přednáška (doplněná o Hadatiho poznatky) o nových dílech Červeného trpaslíka. Pěkně zpracovaná, dobře informují, vtipná a zkrátka a dobře výborně pojatá hodinka.
Po deváté hodině se do tělocvičny dostavují dabéři. Poprvé v historii bez Kamila Halbicha, s nímž byl alespoň „navázán“ telefonický rozhovor. Podobně jako smsky s Jiřím Pragerem. Hlavní hvězdy jsou tak Martin „Evžen P.“ Sobotka alias Lister, Zdeněk „poslední tři otázky“ Dušek alias Kryton a režisér českého znění Janoš Vaculík. Sobotka je, jako již tradičně, velice vtipný, zdatně mu sekunduje pan Dušek a i Janoš Vaculík sem tam přihodí nějakou hlášku. Povedený, vtipný, avšak až příliš krátký vrchol conu. Když odejdou VIP hosté, pustí Rimmer vystřižené scény ze 3. serie a všichni jsou spokojení. Poté se však strhne slovní válka o tom, co se bude pouštět dál. Část lidí chce díly trpaslíka, část nějaký film, jeden týpek porno, další Pulp Fiction a tak nakonec Rimmer rozhodne šalamounsky a pustí komediální muzikál Dr. Horribilus. Věnoval jsem se pokecu s dračí ženou, a tak jsem z tohoto díla moc neměl, avšak závěr mi přišel velice vydařený a vtipný. Asi se na to budu muset podívat...
To se už blíží půlnoc a já letím na Otce Teda za Vikym. Stíhám ještě poslední díl KUA. Při párku jsem se docela nasmál. Poté si pouštíme konečně Fathera Teda. Dva osvědčené díly ze třetí série. Sobotní program se tak naplnil a začala volná zábava. Pouštíme si Naprosto dokonalé. Je už po jedné ráno a lidí pomalu ubývá. Po skončení druhého dílu tohoto velice nadprůměrného seriálu zůstávám v sále ve společnosti dvou nespících lidí, z nichž jeden odchází... Je už půl třetí a bez spolukoukačů mě to nebaví. Jdu tedy do sprchy a pak ještě kecám, do půl čtvrté, s kolegou. Poté krásně usínám. Ne na dlouho. Je 4:44 a budí mě totálně burácející a ohlušující chrápot. To snad ani není možné. Něco tak monstrózního jsem v životě neslyšel. Když se do toho přidaá hekající dítě (které ráno zvracelo do umyvadla) a několik opilých lidí, kteří bůhví čím mlátí o šplhadlo nebo co tam bylo, je to radost pro uši...
Neděle 1.3.2009
Budím se před osmou. Zase mezi prvními. Chvíli se převaluji a pak se donutím vstát a zmizet v útrobách koupelen. Po návratu zjišťuji, že jsem pomalu poslední s vyndaným spacákem. Švejk s bratrem nás ihned opouští a mizí na vlak. Já s Kubou dáváme zabalené věci Mišákovi do auta a vracíme se do školy na nedělní program. K snídani si dávám párek a vodu a mířím na Ať jedí koláče, poprvé na conu do místnosti jedna. Po krátké přednášce shlédneme 4 výborné díly. Organizátoři připravili návštěvníkům tématickou dobrůtku, paráda! Sál se solidně zaplňuje a pak přichází další vrchol letošního conu. Blackadder za Shogunova sekundování představuje Little Britain. Povedená prezentace prokládaná úžasnými ukázkami! Opouští nás další člen bandy, Vojta. My shlédneme ještě jeden díl Little Britain a maximálně rozesmátí a nadšení to jdeme také zabalit. Je po poledni, u východu zdravím organizátory a mizíme. Cestou nás opouští Lukáš. Trpaslicon 2009 tedy zakončujeme stejně, jako jsme ho začali. Já a Kuba.
Do rodné vesnice dorážíme před půl třetí, vyzvedneme batohy a letíme domů na obědy. Pro letošek sbohem, milý Trpaslicone a těším se příští rok, že se zase setkáme!
EPILOG
Po roce jsem se zase shledal s náhodnými známými. Objevil několik nových seriálů, poznal pár nových lidí, překrásně se zasmál. Za největší klady letošního roku bych považoval navýšení počtu suvenýrů, zkvalitnění organizace (spaní, sály, šatny, vchod...), perfektně nabušený program, držení si příjemných cen atd. Samozřejmě něco mě i zklamalo, ale to jsou drobnosti (na WC došel papír, některé koše přetékaly odpadky, špatné ozvučení při dabérech) a většinu samozřejmě nikdo neovlivní a je to „můj mínus“ (neskutečně chrápající jedinci, seriál Mighty Boosh). Celkově vzato se opět jednalo o vynikající akci. Po organizační stránce je to rok od roku lepší a program si drží stále vysokou úroveň, a tak se tam určitě vyplatí jezdit pořád a pořád. Už se začínám těšit na další rok okořeněný novými díly!
Komentáře (0)