Current 93, Praha

Current 93, Praha

Anotace: 16.11.2024, kostel sv.Šimona a Judy

Každá správná reportáž začíná u zlatem rámovaných halucinogenních vzorů plných veselých barev. Nebylo tomu jinak ani tehdy, díval jsem se na ty obrázky spíše v rychlosti, ale tím spíš v nich našel uspokojení. Krajina rytmicky ubíhala a my jeli do náruče naprosto krvavého západu slunce, ten den mohl být klidně posledním a nikomu by to nevadilo.  

Stojím v řadě, abych se dostal na kázání. Potkávám blouznící poutníky, vede je pán v černém hávu a kloboukem na hlavě. Představuji si, jak je zavede do kanalizačních stok a ukazovátkem bude píchat do líných krys, aby předvedly svá nacvičená kouzla. Lidé jim budou tleskat a ráchat se v těch sračkách, protože ty sračky jsou přeci staleté a japonští turisti na ně blikají těmi svými blesky, takže se v poslední době zvýšil prodej slunečních brýlí pro hlodavce a celkově jejich příjmy raketově rostou, cestují teď do exotických zemích letecky. Místní rabín to z povzdáli pozoruje, přehodí si přes rameno šátek a poklidně si jde dát své latkes a gefilte fisch, protože z toho všeho má svá procenta a je to tak dobře. 

Sakrální místa mají zvláštní magii. Serafové na zdi přikutí jako by prstem hrozili a lišáckým pohledem zároveň chápali všechny ty hříšné duše pod nimi. Dejte si pozor, my vás vidíme, tak se chovejte hezky, ale jasně – kdyby nás někdo sundal, tak se k těm vašim orgiím připojíme a jedeme v tom spolu. Vysoké stropy počítají s tím, že se prostor naplní jedovatým oparem, takový plynojem jako vidíte v industriálních zónách, kde do něj jímají duch oceli. V kostele lapají do něj vydýchaný vzduch a prodávají jej turistům za hrozně vysoké částky, aby pak nazí skákali do fontán a rejdili na mono-cyklech. Jsou na tom závislé celé zájezdy ze západních zemí, cestovní kanceláře na tom vydělávají ohromné částky.  

Sejdeme se tedy vyslechnout zprávu o konci světa, tak příznačné téma pro tato místa. Místo, kde takové zvěsti nabývají na své intenzitě. Možná proto, že právě zde, a ne jinde, lidé zvěstem o zániku všeho věří. Postavy oddaně následují rytmus, ztrácí se jejich kontury a z očí jim plane pomalý oheň pískové barvy, vznáší se ke stropu a celá budova na radaru vyzařuje do okolí radioaktivní záření, patrné i na radaru v řídícím centru dohledu nad nepozemskými operacemi ve vzdálené budově, kde si dohlížející plukovník dělá zápisky do své velké červené knihy a vydává patřičné rozkazy.  

V doznívajícím lomozu explozí atomových zbraní nalézám jisté uspokojení, budova je naplněna zlověstným varováním, bohužel nikdo neprodává u vstupu krucifixy a celý obchodní aspekt dnešního setkání nedává dostatečný smysl. “Nemůžete tu tak nahlas mluvit, buďte potichu a nerušte”, ano jistě, s lopotným výrazem si sedá ke zdi a usíná, protože než na něj přijde řada v seskoku z útesu, bude mít dost času. Zmínění serafové mají plné kapsy bakšiše a taky nejlepší výhled, protože si do nekonečného soukolí sansáry nemusí kupovat předražené místenky, jenom se vezou a odmaká to za ně někdo jiný. Budeme brzo vyřazeni z procesu, přesně dle regulí pro řízení nepozemských operací, odstraněni a eliminováni přesně podle instrukcí tak pečlivě namalovaných na zdech a stropech okolo majestátného oltáře starým mistrem, který věděl, o čem je tady sakra řeč.  

Rozprchneme se do svých děr dříve, než si nás všimnou turističtí průvodci, toho večera tak agresivně nalazeni. Navlékli by nás do podivně barevných kostýmů a nechali tancovat až do rána, šťouchali by nám do zad dlouhými bidly a tantiémy z toho všeho by skončily v nějakém thajském bordelu.  

Autor jkl, 19.11.2024
Přečteno 18x
Tipy 2
Poslední tipující: zase já
ikonkaKomentáře (3)
ikonkaKomentujících (2)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře
líbí

Tibet je blázen :D

19.11.2024 08:02:56 | zase já

líbí

Ale správný blázen, vidět ho živě je zážitek, jiný level. Hudebně to byla lepší akce, než jsem vůbec čekal, že bude... taková věc se běžně nevidí

19.11.2024 08:17:25 | jkl

líbí

btw., regulérní report pak třeba tady https://musicserver.cz/clanek/75081/current-93-kostel-sv-simona-a-judy-praha-16-11-2024/ (je tam i spotify playlist pro zájemce)

19.11.2024 07:00:04 | jkl

© 2004 - 2024 liter.cz v1.7.2 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí ⋅ Osobní údaje ⋅ Provozovatel