Portugalsko - Česko 2:1

Portugalsko - Česko 2:1

Anotace: každé utkání je jiné.. ano ale leccos je stejné jako před 50 lety

Český tým se na favorizované Portugalsko pečlivě připravoval a vyrukoval s promyšlenou strategií. Bývalý hráč a zkušený trenér Hašek dobře ví, že po ztrátě míče na útočné polovině hrozí smrtící brejky s možným přečíslením. Proto naordinoval svým svěřencům ztrácet míče ihned, takže vůbec nemuseli vyjít z obranného bloku a v klidu likvidovali nápory soupeře. Tato taktika slavila úspěchy po celý první poločas, i ve druhém a paradoxně až právě její úspěch vedl nakonec k naší porážce. Rozkládající se, labilní tým portugalských hvězd totiž znervózněl a umožnil našim vstřelit gól. Na tuto situaci jsme nebyli mentálně připraveni. Trenér Hašek si strarostlivě hladil pleš,  věděl že teď půjde do tuhého. Ta branka padnout neměla... Českému týmu narostla křídla a v euforii opustil svou spásnou taktiku. Hráči nedisciplinovaně vybíhali na polovinu soupeře a několikrát si i přihráli. To nemohlo dobře dopadnout. Soupeř znovu a znovu bušil do naší oslabené obrany, chodili do nás v počtu nejméně 3 proti 7. Trest musel přijít. Náš stoper ve snaze odvrátit nebezpečí zasedal centrovaný míč mezi koleny (takzvanou "kvočnou") avšak kvůli nešťastné teči míč doskákal do sítě. (tzv. vlastní kvočna) Podobnou smůlu jsme měli i při druhé brance (nedosedlá kvočna). Naši oprávněně protestovali, že slavící Portugalec svlékl dres dávno dřív než skončil míč v síti a gól tedy nemá platit. Avšak var neměl odvahu zasáhnout a sudí pouze alibisticky udělil hráči napomenutí. Jistě, jsme jen malý fotbalový trpaslík, ale ptejme se, stalo by se něco takového Němcům nebo Franzouzům? Pravidla mají platit pro všechny nebo snad ne?

K úspěchu v prvním zápase nám tedy chybělo štěstíčko, ale na to se nemůžeme vymlouvat. Věřme, že národní tým se ze svých chyb poučí, v následujících utkáních bude pečlivě dodržovat stanovené pokyny jako přinejmenším v prvním poločase nadějně rozehraného včerejšího utkání, zaslouženě pak vyválčíme dva krásné výsledky 0:0 a udržíme si teoretickou šanci na postup ze skupiny. Ale postup - to je spíš taková třešnička na dortu. Hlavní je dojem, který heroicky bojující tým zanechal a radost kterou fanouškům přinesl. Ostatně český fanoušek byl pravým vítězem včerejšího utkání s Portugalskem, když v prvním poločase, v době kdy naši prakticky nevycházeli z vlastní šestnáctky, nestranně a sportovně povzbuzoval soupeře voláním "my chceme gól..."

sportu zdar, Ezop, Leipzig Německo

Autor Ezop, 19.06.2024
Přečteno 59x
Tipy 3
Poslední tipující: Žluťák, J's .., TyVoleOndra
ikonkaKomentáře (2)
ikonkaKomentujících (2)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Jako satira dobrý:-)
Štěstíčko nám samozřejmě nechybělo, dali jsme gól, přestože se většinu času naši hráči balónu báli jako by je za jeho držení měl někdo žalovat. Proto se ho vždycky okamžitě zbavovali a raději se vysilovali statečným bráněním.
Je to úplně jiný pocit, sledovat když hraje naše fotbalová repre proti špičce, a když hraje ta hokejová... a to ze mě nemluví jenom euforie z posledního hokejového mistrovství.

19.06.2024 21:23:44 | Žluťák

my jsme vynalezli pojem "srandamač" ale málokdy ho hrajeme, neb česká povaha je soupeřivá a ve sportu zištná, si pamatuju jak na na turnaji vedeme 3:0, já byl poslední míč letí na mě, mohl jsem něco vymýšlet ale já to pro jistotu narval plnou parou do autu - a kapitán mě pochválil..
díky ahoj

20.06.2024 07:21:32 | Ezop

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí