Forsaken - 52. díl

Forsaken - 52. díl

Anotace: Co dokáže udělat Riela šťastným? Tedy krom kuřete vindalu... Hezké počtení a pokud jste někdo v práci jako já, tak ať vám ten dnešek rychle uteče! :-)

Sbírka: Forsaken

„Odhadl jsem to podle tvýho hlasu. Proč se ptáš? Bojíš se snad, že jsem si tě prohlížel, když ses převlíkala?“ sdělil mi Riel, ale jeho vysvětlení mě zrovna moc neuklidnilo. Jak může sakra vědět, že už jsem si to tričko oblíkla?!
„A prohlížel?!“ zeptala jsem se ho ostře, i když to byl dost absurdní dotaz.
„Vypadám snad na to, že vidím ve tmě?“
Tohle ani nebyla otázka. Jeho tón spíš škádlil, vysmíval se mi.
„Možná...“ hlesla jsem a najednou se cítila strašně zranitelná. A unavená. Tiše jsem se posadila na okraj pohovky a bezradně svěsila ramena.
„Pojď ke mně, Izabel. Já přece nekoušu…“ pronesl Riel konejšivě a já téměř zatoužila ho poslechnout. Dřepět celou noc v nohách jeho pelechu rozhodně nepatřilo do mých představ o pohodlným odpočinku. Jenže lehnout si vedle něj takhle nalehko? Připadala jsem si jednoduše a úplně ztracená. V nose mě začalo štípat a já se přemáhala, abych se mu tam nerozbulela. To by ho určitě pobavilo ještě víc.
„Ty brečíš?“ ozval se znenadání Rielův hlas hned vedle mýho ucha.
Polekaně jsem sebou trhla. „Dej už mi pokoj, jo?!“ vybuchla jsem a k mému znechucení cítila, jak se mi po tvářích skutečně rozběhly slzy. „Pro tebe je tohle všechno děsná sranda, viď?! Víš, jaký to je, když kvůli tobě někdo umře?!“
„Jo… náhodou vím…“ hlesl tiše.
„Nemyslím tím, když někoho sám zabiješ! Myslím někdo blízkej! Někdo, koho jsi miloval, pokud seš vůbec něčeho takovýho schopnej!“
„Já chápu, cos myslela. A jo, vím, jaký to je.“
Znělo to dost vážně. A smutně.
„Jenže život jde dál…“ dodal vzápětí nepřesvědčivě.
„Vážně?“
„Jo.“
„Takže už ses s tím vyrovnal?“
„Ne.“
To neznělo příliš povzbudivě. „Tak co mi radíš?“ vypravila jsem ze sebe sklesle.
„Užívat si života dokud můžeš. I za ty, o který jsi přišla.“
„Ty to takhle děláš?“
„Ne.“
„Tak co děláš ty?“
„Mstím se… Ale to není ten nejlepší způsob… Vykrádá ti to duši… a drásá srdce…“
„Přesto to děláš?“
„Jo. Někdo je musí zastavit.“
„Já… nemyslím si, že mám chuť a sílu dál bojovat. Jak si můžu po tom všem užívat života? Připadá mi, že už nikdy nic nebude jako předtím…“ povzdechla jsem si zoufale.
„To máš pravdu. Ale pořád jsou tu ještě věci, pro který má smysl žít.“
„Fakt?“
„Určitě.“
„Jako co?“
„Cokoli, co tě dělá šťastnou.“
Ačkoli jsme jen seděli těsně vedle sebe a naše těla se vůbec nedotýkala, přišla mi tahle chvíle hrozně intimní. Jako kdyby nás ta tma nějak spojovala. Najednou už jsem si nepřipadala tak sama.
„Co dělá šťastným tebe?“ otázala jsem se zvědavě, i když jsem tak trochu počítala s tím, že mi odmítne odpovědět.
„Hmm… nech mě přemýšlet… Dlouhý projížďky na motorce… západ slunce… kuře vindalu… Prostě obyčejný věci… Život je o obyčejnejch věcech, víš? Nesmíš očekávat nějaký zázraky… Vždyť už jenom to, že žijem, je dost velkej zázrak…“
„A tohle ti stačí?“ podivila jsem se.
„Někdy ne.“
„A co děláš pak?“ Možná, že teď už jsem byla vážně vlezlá, ale nemohla jsem si pomoct.
„Vážně to chceš vědět?“
Rielův dech mě pohladil po tváři a já ztěžka polkla. Jemné chloupky na krku se mi naježily a celým tělem mi projelo příjemné mrazení, které skončilo slabým brněním v konečcích prstů. Něco mi našeptávalo, že bych se měla okamžitě zvednout a rozhodně bych neměla přisvědčit, protože v jeho slovech bylo jasně zřetelné varování. Jenže já tomu nebezpečí prostě nedokázala odolat.
„Jo...“
„Tohle…“ zamumlal Riel. A než jsem se stačila nadechnout, přitiskl svý rty na moje.
Autor Nienna, 29.08.2008
Přečteno 619x
Tipy 21
Poslední tipující: Alasea, Sára555, Lavinie, Kes, odettka, PrincessOfTheNight, smokie, Tasha101, Ulri, jjaannee, ...
ikonkaKomentáře (4)
ikonkaKomentujících (3)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Proč bych se měla urážet, naopak jsem moc ráda, že se ti to líbí :-) Byl to takový můj pokus o svižnější hovorově psané dílko (občas mi to omylem ujede i spisovně, holt síla zvyku), i když občas tam také zabřednu do úvah a myšlenkových pochodů, taková jsem už prostě já ;-)
Jinak Riel... to je miláček... lehce nevrlý, ale když jde do tuhého, tak tě podrží... Co víc si přát.
Red Dwarf miluju a kuře vindaloo taky. :-) Ostatně v pár dílech tam na to bude ještě narážka... a také na Jih proti severu... Hlavní hrdinka je prostě lehce ujetá a vzhledem k tomu, že se mi za ni píše moc dobře, tak v tom asi není docela sama. ;-)

11.05.2009 18:43:00 | Nienna

tak jelikož ty přidáváš každý den tak maximálně jeden díl srdce bojovnice - a já si nestěžuju, píšeš velmi rychle... ale i přesto jsem nějak postrádala další čtení - když je nuda a nechce se mi učit do školy, tak jsem včera začala číst tady forsaken a řeknu ti, to je dokonalá povídka. Neuraž se, ale líbí se mi víc než Srdce. Je taková víc realnější, víc akčnější, jako jo, teď jak se na Riel vrhli ti vrrci, to bylo akční až až, ale... prostě tohle má takovou ůžasnou ponurou atmosféru, kterou já hrozně zbožnuju... navíc, Riel to je asi vážně fešný chlapík a konec tohohle dílku mě trochu dostal xD btw. nekoukáš se náhodou na Red Dwarf? je tam totiž taková postava - Lister se jmenuje - který taky hrozně miluje kuře Vindalu. Nevím, tak nějak se mi to vybavilo, když jsem to četla v tomhle díle. :)

11.05.2009 16:20:00 | Psychopatická lentilka

Moc díky. :-) Promyšlený to mám, ale dílů je nějak víc, než jsem předpokládala. Máš ovšem můj obdiv, že ses tím prokousala. Nějak jsem nečekala, že by to ještě někdo začal číst, když už je tu tolik kapitol. Jsem ráda, že jsem se mýlila.

26.01.2009 08:25:00 | Nienna

Tak tohle byla super kapitolka! ;-) A vůbec - celý to máš hodně povedený, jen tak dál! :-)

25.01.2009 23:25:00 | Xsa_ra

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí