Grimmworld: Redwood I. - úvod
Anotace: Úvod do mého už dlouho v hlavě zmítaného nápadu, prosím napište, jestli se to dá číst a prosím napište výhrady k mému stylu psaní (ano jsem si vědom komplikovaných souvětí) a případně pokud si přejete pokračování
Redwood
V hlavním městě Redcrownu se začali znovu vynořovat lidi na ulice a započali svou denní rutinu. Před třemi týdny jsem se ubytoval místním hostinci.
Hemží se to v okolí elfy, ale člověk zde nalezne i pár lidí z Flatlandu, pláňovitého kraje, a to hlavně díky zdejší nabídce práce.
Já sám pracuju v oblasti daleko od Redcrownu, pomáhám místním nakládat rudo-stromy a odvážet je do města. Elfové se naučili z rudo-stromů získat krvavě zbarvenou kovovou rudu, ze které vyrábějí ty nejlehčí zbraně a brnění.
Samozřejmě je rudé rudy ve stromech málo, a proto se neustále kácí stromy, elfové nedávno dokonce schválili kácení prastarých stromů. Jsou však oblasti, kde je těžba a kácení zakázáno, ale v těchto oblastech si člověk vydělá nejvíce peněz.
V jedné z těchto oblastí pracuju.
Jsem rád, že jsem našel zaměstnání právě zde.
Ať už bych byl v Flatlandu, Tunelech a nebo Horách, všude jsou samá chabě placená místa. Navíc se mi nechce nasazovat vlastní krk v nebezpečných oblastech, jako jsou Hory a Tunely.
V Horách padne Mlha a nevidíte ani na krok. Tamější Skuhrové, což jsou bestie podobné lidem, ale s obřími tesáky a mléčně zbarvenýma očima, vidí v Mlze naprosto dokonale a stáhnou vás do svých jeskyní a tady vás čeká pověšení a okusování zaživa hladovými Skuhry.
V Tunelech nežijí Skuhrové, ale jsou zde mnohem záludnější nebezpečí, například: Daudrové, skřeti žijící v temnotě, Thremorové, humanoidní plazi, a občas i nemrtví, většinou vzkříšení nějakým zdrojem černé magie.
Tady v Redwoodu na mě občas zařve nějaká ta tesákovitá Tekora, ale té obří kočce se dá s trochou štěstí utéct.
V oblasti, kam jsme se nedávno přesunuli, jsem objevil zajímavé obří kameny a nacházích u ních spousty šedých pavouků, kteří žijí pouze v Tunelech.
Je možné aby byl jeden tunel tak blízko povrchu? Zjistím to dneska, mám směnu s mými přáteli:
Elfem Orewienem, který je původně z Greenwoodu, ale byl za svou kritiku Growfathera Meria, což je nejvlivnější aristokrat v Greenwoodské politice, vyhostěn sem do Redwoodu, a flatlandským Boreingem, který jako většina jeho druhů sem přišel za prací, neboť Supervisoři z Flatstone se rozhodli, že zbourají veškeré vesnice ve Flatlandu a vynutí si tak urbanizaci, která Flatstonu pomůže v růstu.
Už jsme jim sdělil svou domněnku, oni zareagovali užasle a hned na to zajásali radostí, že pokud se nemýlím, tak se nám otevírá cesta k možná velkému pokladu Podzemních.
Podzemní jsou dle starých svitků, prastarých nástrojů a fragmentů hnědých Grimmů první lid, který obýval veškeré země. Z neznámých důvodů žili pouze v podzemí v Tunelech, ačkoliv bylo objeveno již mnoho prastarých východů z Tunelů, které jsou zřejmě z doby Podzemních.
To oni jako první začali používat nástroje z tvrdokamene a mezi starými artefakty se najdou vzácně i předměty z černokovu, který se nachází pouze v Horách, kam žádný tunel nevede.
Podzemní vytěžili většinu podzemního zlata na světě. Podle starých obrazců v prastarých podzemních městech, jako je třeba Durnu nebo Kale, to byli právě oni, kteří používali prastarou magii k vytvoření Grimmů.
Grimmy jsou prastaré kameny moci vyrobeny právě Podzemními. Mají tvar hrbolatého válce, který je o něco větší než dlaň. Do jeho povrchu je vpraven různý počet malých kosodélníkových krystalů, kterých se říka chambery.
Grimmy se používají k zachycování a shromažďování many, energie života, a dokáží v sobě uchovat formuli na různá kouzla, avšak počet kouzel je omezen počtem chamberů. Podzemní používali takzvané hnědé Grimmy, které se tak nazývají díky barvě svých krystalů.
Tyto Grimmy se však nacházejí ve zničeném stavu. Všechny, které kdy byly nalezeny, byly rozštípané nějakým mocným předmětem. V současnosti jde Grimm zničit jen přetížením many, ale takový Grimm se rozpadne na prach, ale nic nedokáže Grimm zničit tak, jako jsou zničené hnědé Grimmy.
Dnešní Grimmy jsou vyráběny díký zasazení fragmentu z hnědých do alchimické směsi rudo-stromové rudy, černokovu a temnobláta. Mají tmavě šedou barvu.
Bylo mi hned jasné, že Orewien pomýšlí na nalezení fragmentu hnědého. Boreing byl trochu přízemnější povahy, tomu se v očích leskla vidina zlatého pokladu Podzemních. Já jsem doufal, že najdu cokoliv, co mi pomůže získat peníze a vydat se do Jezer, což je nádherná krajina plná kouzelných tvorů a vzájemné harmonie mezi zvířaty a Akaviri.
Akaviri jsou dle legend potomci Podzemních, kteří se usadili ve vodních a bažinatých krajinách. Nad starým podzemním městem Sezrem vybudovali obří metropoli Wetanor a obě tato města propojili dlouhými výtahy. Jde o vůbec největší město na světě. Sahá od dna tvrdokamenné horniny až do jezerních vrchovin.
Bohužel akaviri jsou nepřátelští vůči ostatním rasám a ze srdce nenávidí lidi.
Měl jsem tu čest se s jedním modrým, tak se říká akavirům kvůli jejich modře zbarvené kůži, setkat osobně a z onoho setkání jsem si odnesl velkou jizvu přes hrudník po akavirijskem meči, elfové tyto dlouhé, štíhle a extrémně ostré meče nazývají virito. Virita jsou vyráběny z věkem zrudnatělého temnobláta. Každý elf z Redwoodu by okamžitě při setkání s akaviri neváhal zaútočit, zatímco elfové ze starého Greenwoodu jsou v tomhle ohledu umírnění, ti by akaviri pouze uspali kouzlem a poté nechali zarůst do svých Liferootu, tyto silné kořeny stáhly na popud svého šlechtitele kohokoliv, kdo byl v dosahu dvou metrů.
Rozdílnost a nevraživost mezi elfy z Greenwoodu a Redwoodu je dána nedávnou občanskou válkou proti Growfatherovi Mewetirovi, otci současného Meria, který válku prohrál a přidělil indenpendetům území Redwoodu.
Dřív než stačil tuto nabídku míru podepsat, umřel za velmi záhadných okolností. Přidělení Redwoodu oznámil veřejně, takže každý elf věděl o jeho úmyslech, ale oficiální úmluva nebyla podepsána.
Když nastoupil Merio, očekávalo se od něj, že dokončí dílo svého otce, ten ale na popud své ženy nepodepsal a místo toho oznámil pokračování války, která díky Mewetirovi skončila již před deseti lety.
Veteráni z této dlouhé války byli nuceni se opět vrátit do zbraně a obhájit existenci nezávislého Redwoodu a jeho státní zřízení. V čele Redwoodu stojí sedm obchodnických skupin, pět jich je z Redcrownu, jedna z Redhillu, který se nachází nejblíže Hor, a poslední je v Ashoaku, což je boji zdevastované území mezi Greenwoodem a Redwoodem.
V Greenwoodu vládnou aristokratické rodiny a nejvlivnější z nich je už přes deset tisíc let starý rod Growfatherů. Tento rod sídlí v hlavním městě, Oakhearthu.
Oakhearth je podle legend založen na ruinách prvního elfského města, jehož název je strašně dlouhý a místní zbytkům tohoto města říkají jednoduše Eller.
Oakhearth je vpodstatě gigantický strom, jehož koruna možná kdysi nesla listy, nyní jsou to pouze obří ulámané větve.
Nikdo neví jaká síla mohla stvořit tak obrovský strom, avšak Growfatheři tvrdí, že znají toto kouzlo a že první jejich rodu ho sám použil na malý dub, z něhož vzrostl Oakhearth.
Můj přítel Orewien šířil zvěsti o obrovské lži Growfatherů, na které vystavěli svou moc a získali si respekt všech elfů. Orewien patří do rodu Orendirtu, kteří vlastní veškeré doly v Greenwoodu.
Dle Orewienem nalezených svitků v tunelech pod Oakhearthem byli Growfatheři pouze první kdo nalezl Oakhearth, ale už v gigantickém stavu.
Merio se samozřejmě postaral o to, aby tyto svitky zmizeli. Nechal zapálit sídlo Orendirtů, spolu s celým sídlem shořeli všichni příslušnící Oreditů kromě Orewiena, který byl zrovna v dobu požáru za obchodem ve Flatlandu.
Okamžitě po příjezdu zpátky domů byl zatčen a odsouzen k vyhnanství do Redwoodu, kde ho mělo čekat opovržení rudými elfy. Ti však přivítali s otevřenou náručí syna svého nyní mrtvého generála vojsk.
Orewien se však nechopil místa po svém otci, ačkoliv mu to bylo mnohokrát nabízeno.
Boreingova minulost nebyla o nic nudnější, ale byla plná spoustou krveprolití. Boreing byl vůdcem jedné ze žoldnérské armády, která dokonce nesla jeho jméno: Boreingovy pěsti.
Tito žoldáci byli vybíráni z nejsilnějších v severním Flatlandu a jižních Hor.
Pěsti dobyly jednu ze severních flatlandských vesnic a používali jí jako základnu. Supervisoři se kvůli nízkému počtu obyvatel v Flatstonu rozhodli zdemolovat vešekré vesnice, aby si vynutili urbanizaci a rozvoj města.
Když demolování došlo až do Boreingovy vesnice, pěsti se postavily na odpor a byly sežehnuty za pomocí mocných supervisorských kouzel.
Pouze Boreing nalezl v žáru masakru cestu ven. Dodnes si na celé levé tváři nese obří popáleninu, jako připomínku své nenávisti vůči supervisorům.
Moje minulost je o něco nudnější než mých přátel.
Pocházím ze Středu, což je obchodní velkoměsto na pomezí mezi Greenwoodem, Redwoodem, Flatlandem a Horami. Je proslulé svou neutrálností a nedobytnými hradbami. Hradby jsou z černokovu a vnější strukturu tvoří tvrdokamen. Jsou tak široké, že si na nich lidé staví v řadách domy.
Střed je úžasný tím, že jeho obyvatelstvo jsou jak lidé, tak orkové, elfové, pár písečných nomádů a dokonce zde žijou i desítky akaviri. Ačkoliv je to primárně světové tržiště a obchodní střed mezi zeměmi, jeho armáda je velmi disciplinovaná a vybavená rudo-rudnými zbraněmi a zbrojmi. V čele Středu stojí magistr, na tento post je každé dva roky volen jeden z magnátů ze Středu. Nynějším magistrem je můj blízký přítel Samaritan, byl zvolen už pětkrát. Samaritan je původem z Hor a své postavení si musel vybojovat mezi obchodníky na Středu. Největší vlvi si získal sponzorováním nadějně vypadajících obchodních podniků a organizací. Jeho vláda se velmi líbí jak obchodníkům, tak i prostému lidu. Každý pátek vyráží do ulic Středu a rozdává peníze těm, kteří obhájí svou potřebu peněz. Ti, kteří svou potřebu neobhájí, jsou za svou chamtivost nebo malichernost buď vyhošteni, nebo naverbováni do armády, kde musí alespoň šest let sloužit.
Vyrostl jsem na ulici, své rodiče jsem nikdy nepoznal a k Samaritanovi jsem se dostal díky mé touze po bohatství. Za svou hamižnost jsem byl naverbován k armádě a během útoku na Samaritana jsem jej zachránil a odhalil osnovatele spiknutí. Samaritan mě od té doby přijal do své osobní gardy a platil mi velký žold. Později ve mě objevil můj obchodnický potenciál. Během jednání o míru mezi Greenwoodem a Redwoodem jsem jím byl vyslán sem do Redcrownu, abych zde hledal vhodné obchodní partnery a vytyčil nové obchodní cesty. Bohužel díky Meriovi k míru nedošlo, a já nebyl schopen vrátit se přes bojovou zónu zpět do Středu. Proto zde zatím pracuji a čekám na vhodnou příležitost, abych se mohl vrátit domů. Ale zatím můžu hledat nějaké to bohatství. Jo a jmenuji se Algren...
Komentáře (7)
Komentujících (3)