Anotace: Tak vámj dodávám další díl, aby mohli další po mě pokračovat. Doufám, že to nebude to nejhorší, co jste doposuď měli možnost číst :) Ps. další díl hledejte u swimmy.
No jsem ráda, že se někdo konečně zeptal na to, takže volně přeloženo Veritas říká, že Je sestra, o které neví, ta sestra žije sama a touzi po krevni pomste vůči Rose-Marii (proč tomu tak je může rozvést další autor třeba) a poslední slova jsou jedna mysl, dvě těla. Menší odkaz na ně lze najít na konci.
Jinak Víla tu není znázorňěnována jako mystická bytost, ale jako jméno, jako nick atd. Je to jak ji pojmenovala Rose-Marie, které neumí latinky a nevěděl,a že ji řekla svoje jméno, tak jí zná a říká Vílo.
Kročej, takové krásné slovo vid, kdybych uměla staročeštinsky nepíšu to celé v ní :)
23.02.2009 11:56:00 | Divant Delvare
Pro ty, co latinsky neumí (hlavně pro mě) bych prosil překlad. Taky mě mate, že z Veritas je najednou víla, to se z historického žánru dostáváme do fantasy. A nejvíc mě dostal výraz "kráčela kročejem".
23.02.2009 07:24:00 | denebrin
Jednak, když je to historický, tak dříve nebylo běžné říkat: "čau, Adame", ale řekli: "Budte pozdraven Adame."
Ale omluvmě, jsem šílenej dějopises, takže jsme se zaměřila na tu historii a snažila jsem se vžít do myšlení té doby....
Ale tak, tobě se nikdy nestalo, že si najedou říkala něco, co neříkáš. Je to ohromoení, tak veliké, že z toho si chudáci vykali. Ono je vykání, takový znak úcty k tomu druhému.
21.02.2009 12:35:00 | Divant Delvare
Další výkladem může být, že byla z toho co viděla a slyšela, že hledala pomoc svoji sestry a v tu chvíli si neuvědomovala. Rhain ji mohl souhlasně kývat, i když věděl, že nežije, tudíž ji chtěl jen upokojit.
21.02.2009 11:59:00 | Divant Delvare
Ale jaký chyták? Vždyť Elisabeth pohřbili. A i pak byla zmínka, že má Rose kvůli její smrti špatné sny.
A pokud se chce svěřit nad jejím hrobem, tak tam přece nebude posílat někoho jiného.
21.02.2009 11:41:00 | Nienna
Přesně tak, jde o chyták, ale taky by to někdo mohl pojmout tak, že někdo bude klečet nad jejím hrobem a říkat: ach sestřičko, kdybys věděla...
Ale nechávám na budoucím autorovi, jak se s tímhle popere.
21.02.2009 10:28:00 | Divant Delvare
Já nechápu tu část s tím vzkažte mojí sestře. Vždyť Elisabeth je mrtvá. Nebo je to nějaký chyták?
21.02.2009 00:16:00 | Nienna
Mě tam vypadlo jedno písmenko, ale pokud bude trvat na ctěnosti, i když jsem to slovo použila sválně. Můžeš hádat, proč asi.
20.02.2009 20:37:00 | Divant Delvare
ctností pánové Faligus a Desteto
nemělo by tam být spíš ,,cttění pánové Faligule a Desteto?''
20.02.2009 20:27:00 | Alex Foster