Víla z Bretaně
Skotská vysočina, 1482
„ Přišel jsi mi sem snad kázat?“, odsekla Cora nabroušeně a poněkud necitlivě mrštila kusem látky po mírně omámeném Nathanovi.
„ Au, kruci…“, sykl v odpověď; nezapomněl přitom dívku počastovat svým nejnenávistnějším pohledem. Vzhledem k jeho stavu se však veškerá snaha naprosto minula účinkem. Tmavovláska jen smířlivě povzdechla.
„ Všichni jste stejní“.
Nathan nechápavě nakrčil čelo, Cora se mezitím spustila na kolena a opatrně prohmatávala zranění.
„ Co to děláš?“
Vážně zaslechla v jeho hlase obavu?
„ Hodlám ti tu ránu obvázat dříve, než mi tady vykrvácíš“, odvětila s milým úsměvem a pevně stáhla uzel šálu.
„ Bavíš se?“, zaskřípal falešně a v duchu počítal, za jak dlouho mu asi končetina odpadne. Nejdřív vůbec netušil, proč mu chce pochroumanou ruku tak najednou ošetřit – vždyť odřenina by se brzy vyhojila sama. Ve chvíli kdy překřížila dva cípy plátna a prudce zatáhla pochopil. Ta holka ho chce umučit!
Cora už opět stála u svého cínového kotlíku, kde tiše pobublával další z jejích podivuhodných lektvarů, a sladce se uculovala.
„ Chtěl jsi mi něco?“
Nathaniel MacArlain, který se vždy pyšnil svou výjimečnou inteligencí, vydal jen jakési přidušené „Eee?“.
Podezřívavě si ho přeměřila. Že by mu tím obvázáním rány nechtěně přerušila i přívod krve do mozku?
„ Kvůli něčemu jsi zřejmě přišel, ne?“, rozhodla se mu napovědět.
„ Hm…?“, zabručel neurčitě.
Pane, smiluj se.
„ A?“
Ticho.
Bezmocně rozhodila rukama. Vzdává to.
„ Tak proč jsi tady?“
Vypadalo to, že Cořina otázka byla konečně definována přijatelným způsobem.
„ Proč jsi ho odmítla?“
Oříškové oči vyjadřovaly jasné nepochopení. O čem to ten horal, u všech všudy, zase mluví? Neměla ty dveře otevírat tak prudce – nejspíš se uhodil i do hlavy.
„ Koho myslíš?“, zkusila opatrně.
Blázní ona nebo on?
Tiše zavrčel než vyplivl.
„ MacKintoshe.“
Zalapala po dechu. O co mu jen jde?
„ To přece není tvoje věc.“
Než si vůbec stačila uvědomit význam svých slov, Nathan jí bolestivě svíral obě zápěstí.
„ Mýlíš se, ,caileag‘.“
Až příliš blízko…
„ Pusť, to bolí“, nehodlala se Cora vzdát.
MacArlain hrozivě zaskřípal.
„ Slyšíš?“
„ Odpověz!“
Byl to snad rozkaz?
„ Nemusím se ti zpovídat!“
Nathanova ruka se mrštně přesunula, podepřela jemnou bradu.
„ Málem jsi otrávila polovinu obyvatel této tvrze“, odsekával zostra, pohled zaklesnutý v jejím. „ A to nemluvím o svém nejlepším příteli. Mám právo vědět proč.“
Zpupně trhla hlavou.
„ Ty nemáš právo…“
Zbytek slov zanikl v polibku. Nebyl něžný. Ani vášnivý. Zkrátka jednání v afektu s cílem umlčet tu proklatou holku jednou provždy!
Když se však od ní konečně odtrhl, věděl, že přestřelil.
Tak blízko a přitom tak daleko. Nevědomky za zachvěl.
„ Nemáš právo“, vydechla bezbarvě. „ Právě jsi ho totiž ztratil.“
Uběhla hodina, dvě? Celý den? Netušila. Po tom incidentu se z její ložnice vytratil jako pára nad kotlíkem.
Bezduše hleděla na odvar z rulíku, v duši pusto, prázdno.
Tolik chtěla věřit, že je jiný. A on to všechno zkazil.
Jak mu má opět věřit?
Vždyť je stejný jako Nairn… jako Sean.
Komentáře (0)