Jen Konzert?! IV.
Anotace: Po konzertu, který neproběhl tak úplně podle jejích představ, se Sabinne vrací do malého města ve kterém žije. Neobyčejná přátelství, Populární, věčná přítomnost Osudu.... Čtvrtý díl spíše novelky než románu o tom, jaké může maloměsto být.
Sbírka:
Jen Konzert?!
Stihnou ještě probrat to, že Katzee zase zbil otec a Feonova nevlastní matka ho už asi po patnácté vyhodila z domu.
,,Mohl bych zatím být u tebe?" zadívá se na Lady. Ta, ostatně jako vždycky, přikývne.
Je jediná ze Zapomenutých, kdo si smí oficiálně vodit návštěvy domů. Od doby, kdy zůstaly s maminkou sami vlastně nemá problémy. Někdy se diví, že ji Feon mezi ně vzal. Proti ostatním si žila jako v ráji, jen ji a maminku otec občas zbil. Ale Katzee to má mnohem horší...
Když zazvoní rozloučí se a každý odejde do své třídy nebo školy. Sabinne si ani není jistá co mají za hodinu.
Z nejistoty ji ale ihned po příchodu do třídy vytrhne profesorka dějepisu.
,,Ale.. slečna temná zase přišla na hodinu pozdě. Pojďte k tabuli, prosím."
Cestou musí překročit několik nastavených nohou a celou dobu jí záda propalují posměšné pohledy.
,,Tak nám řekněte něco o době osvícenství."
Bezeslova profesorce podá index.
,,Co to má znamenat?!"
,,Stejně by jste mi dala o stupeň horší známku, než na kterou umím. Nemá proto cenu se snažit."
,,Co si to....Tohle vám nebudu tolerovat! Okamžitě odpovězte na otázku co víte o osvícenství!" Hlas profesorky přejde do nepříjemné tóniny.
Lady je stále klidná. Nemusela by, ale raději odpoví. tenhle měsíc už byla v ředitelně třikrát...
***
Potom co jí zkončila už poslední hodina vyučování konečně vychází ze školy. Na chodníku proti dveřím už stojí všichni ze zapomenutých. Dokonce i Feon, i když mu mělo vyučování končit až za dvě hodiny.
Básníkovi jako vždy vlasy padají do obličeje, /otec mě málem ubil potom, co jsem mu řekl ať nechá mou sestru na pokoji. Od jejích jedenácti ji znásilňoval. Před dvěma roky se zabila a on na mě kašle,/ se o něčem baví s rudovlasou dívkou. Všichni jí říkají Miláček. Je jí teprve 14 a už toho zažila víc, než leckterý z nich. /Moje vlastní matka jí prodávala jako děvku.../ Lady se při vzpomínce na Miláčkovo vyprávění zachvěla.
Katzee znuděně seděla na obrubníku a v štíhlých prstech s křiklavě rudými nehty třímala cigaretu. Jistě ne první za dnešní den. /Jsem na metadonu... a tohle mi pomáhá nemyslet na háčko./ Vysvětlila to Lady, se svou obvyklou přehnanou gestikulací, hned co se poprvé viděly.
Feon Lady kývl na pozdrav, hned jak ji zahlédl mezi pestrobarevným davem. /Šel jsme z rodiny do rodiny. To víš, problémovýho kluka z děcáku nikdo nechce. Navíc tohle,/ vytáhl si rukávy. Jeho jizvy nešli přehlédnout. PJsem na antidepresivech. Někdy to ale nezabere. Dvakrát se mi to nepovedlo. Potřetí to už musí vyjít./
Když k nim přišla, pozdravili ji i ostatní.
,,Máš nějaký věci? Nebo musíme k vám?" Zeptá se už rutinně Feona.
,,Nic nemám... stih sem si jen vzít tašku s učením."
,,Tak nejdřív-"
Její řeč přeruší "Pan Polpulární": ,,Snad si nezapoměla šlechtično. Pohni, ať už to máme zasebou!" Jeho dva noshledové se hýkavě rozesmáli.
Lady se bezradně podívala po ostatních.
,,Vždyť víš jak to chodí. Nemůžem ti pomoct. Každej má svoje starosti." Pokrčí rameny Miláček a zase se otočí na básníka.
,,Tak dělej ty couro?! Myslíš, že se tě budu doprošovat?!" Populární začíná být naštvaný.
,,Jděte zatím k Feonovi pro věci. Sejdeme se za hodinu u hřiště." Podala Katzee svou školní tašku a vydala se ke třem klukům.
,,Chudák holka."
,,To má z toho, že je z nás nejhezčí."
,,Nezáviď Katzee." Skupinka se tiše zasměje. Jediné co Zapomenutým zvýbá je černý smysl pro humor. Pomalu se vydají k oprýskanému paneláku, kde Feon bydlí.
***
,,Klekni si couro! A jestli kousneš jako minule, zmlátim tě tak, že tě ani ty tví úchylný kámoši nepoznaj!"
Bez odporu poslechne. Už se naučila na tohle nereagovat. Vybrali si ji už na začátku minulého ročníku. Zaslechne otevírání zipu kalhot.
,,Otevři tu svou špinavou tlamu! Nemám na to celej den...!"
Ještě, že nikdy nechtějí víc...
***
Ke "hřišti" projde s patnáctiminutovým spožděním. Ono to vlastně hřiště není. Je to kruh laviček v lipovém háji u hřbitova.
,,Ale není hřbitov hřiště mrtvejch?" Prohlásila jednou Katzee. A pak se to nějak ujalo.
,,Tak co?" Zeptá se se zájmem Katzee.
,,Omlouvám se, že jdu pozdě. Ale dneska chtěli všechny ty prasata...." Derou se jí slzy do očí. Feon ji obejme a usadí vedle sebe na lavičku.
,,Máš alespoň ty věci?" Podívá se na něj, odhodlaná potlačit slzy.
,,Jasně! jenom díky mně!" Odpoví místo Feona Miláček.
,,Normálně kdybys to viděla. Bylo to ještě horší než minule. To ta megera vyhazovala jenom věci, teď to brala i se šuplikama. Normálka jsem ta zazvonila, že jako Feon, teda Filip, by potřeboval svoje věci, když ho vyrazila. A vona mě začla strkat do výtahu.. no jako dycky. To už ale dovnitř naběhli Básník a Katze - to víš, Fé se tam nemoh ukázat, by ho zbila. A Začli balit nějaký věci. Jenže to nestihli a já tu ženskou nezdržela dost dlouho, vona vlezla spátky do bytu a vyrazila je. Tak sme vylezli před barák a hulákali tak dlouho dokud nezačla házet věci z balkonu jako minule. No, ale pak se asi nasrala.. a normálně házela ty hadry i se šuplikama. A i svoje. A řvala na celej sídlák, že se vodstěhuje."
,,Už aby to bylo..." Přeruší příval Miláčkových slov Feon
,,A dál to bylo jako vždy, vždyť to znáš... Vylezli jsme na strom před domem, sezbírali svršky i spodky, tedy krom jejích, a odešli." Dkončí vyprávění Básník.
Všichni na něj chvilku koukají, dokud neskloní hlavu a opět se neskryje za clonou svých vlasů. Tohle na něj byla neobyčejně dlouhá promluva.
,,No, ale co ty? Chtělas nám říct jak dopadlo setkání s tvou tajnou láskou!" Zkoumavě se na Lady zadívá Katzee.
,,Tak to vybal. Je fakt tak hezkej?" Přidává se Miláček. Obě dvě mají Manu stejně rády jako ona.
***
,,To sou hajzlové!"
,,Populární..."
,,Měla bys to hlásit"
,,Kdo by jí věřil. Kdo by nám věřil..." Ztiší rozhořčené hlasy Básník, potom co Lady převyprávěla svůj příběh.
,,Měli by jsme jít. Mamka za chvilku odchází do práce a já jí musím říct, že tě u nás ráno najde."
Obrátí se Lady na Feona potom, co display jejího mobilu ukázal devátou večerní.
,,Taky bych měla jít domu. Táta mě hlídá, co mu socprac řekla jak sem na tom byla u matky." loučí se Miláček. Každého obejme - to je její způsob.
,,Já sice nemám proč jít... ale alespoň se jednou vyspím, není-liž pravda..." Zvedá se Básník
,,A ty Katzee?" Zeptá se Feon, když na hřišti zůstanou už jen oni a Lady.
,,Já? Co já... Matka zas bude sjetá, otec ožrajel..."
,,Nemůžeš jít k ségře?"
,,Tam sem byla poslední dva dny. Ty pitomci si ani nevšimli, že nejsem doma. Asi se k ní nastěhuju. Prej by jí to nevadilo."
,,Tak co řešíš?"
,,Co asi. Je to zravdotní sestra."
Na okamžik se odmlčí.
,,Tak my jdeme." Každý vezme za jedno ucho sportovní tašku.
,,A Katzee?"
,,Hm?"
,,Uvidíme se zítra, že ano?"
,,Co znamená zítra...."
Komentáře (2)
Komentujících (2)