Procházela jsem obchodem a přemýšlela nad tím, za co by se vyplatilo utratit zbytek svých peněz. To byla jediná moje starost. To, a možná ještě skutečnost, že pokud znovu přijdu pozdě do práce, nebudu mít příště z čeho utrácet.
Došla jsem až do zadní části a fascinovaně se zadívala na starožitný foťák, který by se skvěle hodil do mojí už tak obří sbírky. Vydala jsem se tam, abych si ho pořádně prohlédla a taky zjistila, jestli mě požadovaná částka nedostane do mdlob. Ale už teď jsem věděla, že si ho koupím, ať to stojí cokoliv. Natáhla jsem ruku a ve stejnou chvíli jako já se staré Altissy dotkl někdo další.
Nevěřícně jsem se podívala na narušitele mého osobního prostoru a zadívala se přímo do jeho přidrzlého úsměvu. Bez jediného slova jsem vzala foťák do náruče a otočila se k odchodu.
"Promiňte, ale co to děláte?" ozval se za mými zády hluboký hlas.
"Kupuju si foťák," odvětila jsem a chtěla dál pokračovat. Otrava mi zastoupil cestu, takže jsem musela zastavit a znovu se na něj podívat.
"Ale já ho viděl první," řekl a přitom se znovu drze usmál.
"Tak hele," začala jsem, ale přerušil mě rámus ozývající se z přední části obchodu. Otrava se tam taky otočil a když zvuky neustaly, pomalu se vydal dopředu. Nejistě jsem ho následovala, ačkoliv mi celá situace přišla absurdní. Když jsme se přiblížili, zaslechla jsem křik. To už se mi v hlavě ozvaly poplašné majáčky.
Vyšli jsme ven z uličky a zloděj foťáků se prudce zastavil, skoro jsem do něho narazila. Viděla jsem, jak se mu napjaly svaly na zádech.
"Řekl jsem na zem!" zařval někdo a já překvapeně vykoukla zpoza něj. A dívala jsem se přímo do hlavně zbraně. Rychle jsem se za něj zase schovala.
Možná mi měl před očima proběhnout celý život, ale já si vzpomněla na svojí fretku. A pak se ozval hlasitý výstřel.
Kluk přede mnou zasténal a zavrávoral. Vidění se mi zamlžilo, ale zřetelně jsem dokázala vidět krvavou skvrnu na jeho zádech, která se pořád rozšiřovala. Altissa mi vykloula z roztřesených prstů a rozbila se o podlahu. Stejnou skvrnu jsem zahlédla i na svém svetru.
Kulka proletěla skrz...