Anotace: Pokus o sci-fi prózu na pokračování. Děj se odehrává v nedaleké galaxii Kerberos, jež je domovem mnoha ras známých z fantastické mytologie. Mimo ně tam najdeme i lidské přistěhovalce. Nyní upraveno a přepracováno.
Prastará spirální galaxie Kerberos se pyšnila pěti rameny a třemi hlavami. Acherón, Kókytos, Pyriflegethón a Léthé umě a rozvážně kroužila kolem Tartaru, supermasivní černé díry, jež tvořila střed celého systému. Styx se proplétalo mezi ostatními a prostřednictvím složité série gravitačních anomálií umožňovalo projít jen těm, kdo znali způsob, jak vyzrát na Charóna, galaktického převozníka. Acherón pak vzájemně propojovalo tři nejdůležitější body galaxie, Erebos, Tartaros a Élysejská pole, které tvořily prostorově složitý útvar připomínající trojhlavého psa.
Erebos byl již od prvopočátku sídlem elfů. Ti časem obsadili většinu okolních soustav, podrobené národy soustředili do provincií a zavedli vnitřní a vnější hranice, čímž vytvořili neblaze proslulou Říši. V jejím čele stál absolutisticky vládnoucí císař, jenž vždy po svém zvolení přijal jméno Hádés. Pouze císař znal cestu přes rameno Styx a pouze císaři bylo svěřeno tajemství Tartaru a Élysejských polí. Jen císaři náleželo konečné rozhodnutí nad životem a smrtí, jen jeho vůlí byly z mapy mazány celé planety.
Elfové věřili, že podobu jejich galaxie vymodeloval Trpělivý, jak s oblibou nazývali svého boha, před dávnými věky, prý snad krátce po Velkém třesku. Věřili rovněž, že právě on umožnil jejich rase existenci a požehnal ji neobvykle dlouhým životem. Byli však i tací, kteří s tímto konceptem nesouhlasili a elfy jako své titány neuznávali. Nepokoje ústily v povstání, povstání ústila v boje, boje ústily ve válku. Jen pramálo z podružných se však zmohlo na skutečný odpor.
Brzy však měla dorazit jiná hrozba. Hrozba, díky které podlehlo zkáze již mnoho paralelních vesmírů, a i Vesmír primární byl již na periferii zcela pohlcen. O osudu již miliardy let existující galaxie Kerberos mělo rozhodnout následující čtvrtstoletí. Nezaujatému jedinci by se skoro mohlo zdát, že Trpělivému konečně přetekl pohár pověstné trpělivosti.