Algol - Mezzo

Algol - Mezzo

 

MEZZO

 

V prostoru celosvětové tetranetové sítě;
zahájení odpočtu

 

Tok dat se změnil. Původně konzistentní tempo zrychlilo a s každou uplynulou časovou jednotkou se násobilo geometrickou řadou. Náhlý vzruch brzy přešel v paniku. Komentáře vztahující se k jedinému tématu na hlavních i menších diskuzních serverech přesáhly během pouhých pěti hodin reálného času 6,8 petabajtů. Terabajty videových záznamů rabování, masových protestů a výbuchů panického násilí ze všech koutů světa zahltily sítě, přičemž stále přibývaly další. Všechny světové burzy zaznamenaly synchronně masivní propad. Hodnota bitcoinu klesla pod historicky nejnižší úroveň za posledních dvě stě let. Prvotní kusé dohady rychle nahradily oficiální zprávy a výroky vysoce postavených politických i náboženských představitelů.

Proudy informací vířící v hlubinách tetranetu přímo vřely s nebývalou silou. Znepokojivé povědomí o blížící se katastrofě s nezpochybnitelně fatálními důsledky zasáhlo všechny – včetně virtuálních entit. Dokonce i mezi nimi probíhala živá komunikace v podobě, jaké svědkem nikdy nebyla.

Vzdor všemu tomu zmatku si dokázala mezi proudy rozbouřených dat hledat s přirozeností cestu. Cítila drobné nuance a jedinečnosti jednotlivých druhů informací. Vyhýbala se ohromným bariérám oficiálních zpráv, jako se protahovala skrze planoucí flame. Dalo se pouze odvrátit od silně emotivních výroků v teenegerských skupinách a povědomí o obsahu rozhovorů na těch rodičovských bylo lepší vůbec nevnímat. Přesto se neubránila zastavení na dlouhé dvě setiny vteřiny u jednoho článku na oficiálních stránkách celosvětové agentury Reuters:

NEJMENOVANÝ AMATÉRSKÝ ASTRONOM ZAZNAMENAL OBJEKT NA KOLIZNÍ DRÁZE SE ZEMÍ

Autor: Stenley Lowghan, Miriam O'Brian a Alexander J. Bikowski
24. listopadu 2462 8:32 GM+2 · Aktualizováno před třemi hodinami

Pozastavené video v hlavním titulku ukazovalo noční oblohu s lokalizačním rudým obdélníkem, který vyznačoval místo, kde se zatím oku nepostřehnutelně nachází blížící se objekt. Pod videem byl drobným kurzívním písmem napsán podtitulek:

[1/5] Vesmírný objekt s prvotním označením 2459 XJ8, později s přiřazeným názvem 8827896 Azrael, potvrzen na kolizní dráze.

HUBBLE ASTRONOMIA CORPORATION, SANTIAGO, CHILLE; 24. listopadu (Reuters) - Podle vyjádření generální ředitelky Dr. Arminy D. Silva, Ph.D., MBA, CEO společnosti HAC (Hubble Astronomía Corporation) se sídlem v Santiagu v Chile bylo s definitivní platností potvrzeno, že před několika hodinami zveřejněné informace o kolizní dráze tohoto objektu jsou zcela pravdivé.

Jedná se o objekt s označením 882786 Azrael (z arabského Azra'il nebo Azra'eil; islámský anděl smrti). Byl poprvé objeven prostřednictvím vědecké vesmírné stanice Hubble IV 12. července 2459, tedy tři roky před jeho medializací.

Odhadované složení objektu je 82 % železa, 12 % křemičitanů a 6 % neurčené kombinace dalších prvků. S průměrem 4 978 km a hmotností 1,613 x 10^11 tun patří mezi trpasličí planetky typu M (metalická). Pro srovnání je v průměru 1,43x větší a trojnásobně objemnější než náš Měsíc. Není možné přesně určit, zda je tento objekt domovem v naší sluneční soustavě, ale podle jeho složení je to velmi pravděpodobné.

Navzdory tomu, že byla existence Azraela medializována teprve nedávno, je vědecké obci již velmi dobře znám, včetně potvrzené kolizní dráhy záhy po jeho objevení. Situace je dlouhodobě konzultována a řešena ve spolupráci s většinou rozvinutých států, včetně některých zemí druhého a třetího světa.

Již před třemi lety, 25. září 2459, proběhla v hlavním sídle společnosti HAC utajovaná konference. K účasti byli pozváni klíčoví odborníci z oblastí astronomie, planetárních věd, vesmírného inženýrství, nukleární a jaderně-fúzní fyziky, seismologie, klimatologie, ekosystémů, robotiky, informatiky, medicíny a vývoje zbraňových systémů. Přítomni byli také přední vojenští velitelé a diplomatičtí zástupci všech nejrozvinutějších států světa i představitelé hlavních globálních náboženských proudů.

Po důkladném zvážení všech možností odvrácení hrozby střetu Azraela s naší planetou došla vědecká obec jednohlasně k názoru, že snaha o odvrácení globální katastrofy je téměř nemožná. Vzhledem k rozměrům, hmotnosti, hustotě a složení vesmírného kolosu by všechny dostupné technologie a možnosti měly pravděpodobnost úspěchu jen v řádu jednotek procent. Proto bylo rozhodnuto zaměřit všechny zdroje a úsilí na vytvoření prostředků k evakuaci Země.

Po tři roky probíhají intenzivní práce na výstavbě pěti lodí typu „vesmírná archa", které budou schopny převést veškerou lidskou populaci na předem vybrané a teraformované planety.

Evakuace probíhá pod krycím názvem Proxima. Místo jedné planety bylo teraformováno celkem pět planet, kam bude rozdělena populace podle předem určeného genetického klíče, což zajistí dobře geneticky zajištěnou budoucí populaci na každé z těchto planet.

 

PRO EVAKUACI BYLY TERAFORMOVÁNY PLANETY:

TAURI
Třetí planeta v systému Alpha Centauri; vzdálenost 4,37 světelných let.

ERID
Třetí planeta v systému Epsilon Eridani; vzdálenost 10,5 světelných let.

CETI
Druhá planeta v systému Tau Ceti; vzdálenost 11,9 světelných let.

GLIES
Pátá planeta v systému Gliese 667C; vzdálenost 23,6 světelných let.

ALGOL
Druhá ze čtyř planet v systému Beta Persei (známá jako Algol); vzdálenost 92,8 světelných let.

Všechny jmenované planety nyní disponují prostředím velmi podobným pozemskému, modelovaným podle prvotní planety Tauri (dříve nazývané Proxima v době prototypové teraformace). Jsou vybaveny kompletní infrastrukturou v nejmodernější podobě a osídleny dostatečně silnou základnou osadníků, připravených na přijetí značného množství nové populace.

PLÁNOVANÝ POSTUP POZEMSKÉ EVAKUACE 

Dopad Azraela na Zemi se udá 28. května 2466. Nejprve zasáhne náš Měsíc ve 12:48 h místního času ve státě Nevada. Na Zemi dopadne smršť směsi úlomků Měsíce a Azraela. S několikaminutovým zpožděním poté dopadne většinová část Azraela do státu Nevada v USA. V té době však již budou všichni lidé ze Země podle předem stanovených plánů evakuováni.

Přesun populace proběhne v pěti vlnách. Ptáte-li se, jak by to mohlo být možné, umožní to nejnovější vesmírná technologie trans-subsidiálně mezidimenzionálních skoků. Tato technologie umožňuje cestování na ohromné vesmírné vzdálenosti během několika dní místo tradičních letů trvajících desítky let.

Počátky vývoje této nejnovější mezihvězdné technologie spadají do začátku našeho století. Pod vedením týmu špičkových odborníků na mezihvězdnou dynamiku a kinematiku, kvantovou fyziku a další přidružené obory byla tato technologie vyvíjena po dobu patnácti let teoreticky a dalších deset let na praktické bázi. V současné době je již aplikovatelná pro skoky tzv. „vesmírných arch", které dokáží přesouvat obrovské množství lidských organismů v kryostázi na ohromné vzdálenosti za zlomek času oproti tradičním mezihvězdným letům.

Tato technologie využívá odlišné fyzikální zákony sousední dimenze, která je zrcadlovým obrazem té naší, ale funguje na odlišných principech. Podrobnější vysvětlení je pro tento článek příliš komplexní. Důležité je však, že panika je zbytečná, protože se počítá s evakuací každého vhodného jedince, který se rozhodne Zemi opustit před jejím zánikem.

Bližší informace získáte přímou komunikací s vládními organizacemi, příslušnými místními CITAMI a na stránkách Hubble Astronomía Corporation v Santiagu, Chile. Případně můžete vyčkat na žádost o poskytnutí svého genetického materiálu pro genové plánování a stanovování budoucích populačních modelů na nových planetách. Každému z nás bude přiděleno zařazení do konkrétní evakuační vlny a stanovené archy. Na rodinné a osobní preference, včetně svobodného rozhodnutí zůstat na Zemi z jakéhokoliv důvodu, samozřejmě bude brán zřetel.

STĚŽEJNÍ ČÁST PROJEVU SOUČASNÉHO CELOPLANETÁRNÍHO PREZIDENTA ANGELINY LIAM ČO AL-CHALIDI

Proběhlá panika po uveřejnění kusých, laických a z kontextu vytržených informací je naprosto zbytečná. Situace je dlouhodobě řešena a dnes již ve své podstatě vyřešena. Není důvod k žádným obavám. Prosím tedy tímto o všeobecný klid a plnou spolupráci s příslušnými vládními institucemi a úřady. Současně s tím zavádím celoplanetární stanné právo, zákaz nočního vycházení a mobilizuji veškeré armádní i další pořádkové zdroje.

Z titulu krizového stavu nejvyšší priority budou bohužel dočasně omezena některá osobní práva pro zajištění pořádku a bezpečnosti. Prosím o pochopení. Jde o čistě preventivní opatření. Žádám dále o ukončení všech protestů, projevů násilí, paniky, rabování a narušování pořádku. Každý zločin bude mít v této době nejvyšší váhu a bude na něj pohlíženo jako na nejtěžší. Zbývá několik měsíců k evakuaci. Počítáme s každým jedním z vás! Veškeré teraformované planety již čekají na obydlení. Berte, prosím, na toto zřetel a upravte podle toho své chování. Děkuji."

Na konci článku se nacházelo další pozastavené video. V něm bylo možné rozeznat postavu sedící za stolem, žensky vyhlížející s krajkově béžovým hidžábem skrývajícím vlasy, ale se silně maskulinní stavbou těla. Ve velmi dobře padnoucím fialovém dámském kostýmku byla zachycena nejspíš v polovině slova, s našpulenými fialově nalíčenými rty.

Ohromný variapod CITY, připomínající obří chobotnici utkanou z čistého bílého světla, se několik tisícin sekundy vznášel před blokem této oficiální zprávy. Jeho chapadla se neustále měnila co do délky, rozpojovala se a splývala, čímž bez ustání měnila svůj neurčitelný počet. Náhle se homogenně rozprostřela kolem hlavy variapoda. V ten moment se virtuální bytost připodobnila k jemné a neustále se měnící velmi složité krajce.

Prudkým pohybem všech svých podů, navzdory síle proudů megabitových přenosů, začala stoupat do vyšších úrovní hlubinné zóny. Grafitová šeď začala pozvolna blednout vstříc středové části spektra šedé. CITINY informační receptory zaujalo cosi ve čtvrté hodině tři sta šedesáti stupňového zorného pole. Lehce, téměř tanečním způsobem, se k onomu vjemu otočila čelem. Důvěrně znala jemné krajkoví namodralé barvy San Franciské CITY.

Během několika nanosekund se značné množství podů obou entit propletlo a spojilo. Prudký přenos dat se rozehrál nespočtem drobných světelných bodů, které se na okamžik rozzářily jako hvězdy v temnotě, a stejně náhle pohasly při rozplétání. I tak se čtyři setiny sekundy obě CITY ještě vznášely ve své blízkosti. Pokud by to mohl vidět člověk, snad by řekl, že se ty dvě virtuální bytosti s mrazivou elegancí loučí. Bez varování San Franciská CITA zamířila po rovině současných datových toků vstříc širému informačnímu oceánu, zatímco Archangelská CITA opět započala své stoupání vzhůru. 

Konečně ji uvítala perleťová oblast tetranetového nevadského šelfu. Ohromnou rychlostí se rozletěla vstříc svému Archangelis. To v této datové dimenzi sestávalo z kulovité sféry, podobně jako jeho CITA, snad vystavěné z čirého světla. S neustálou aktivitou tepajícího megaměstského objektu vyrážela po celém povrchu hustá pavučina datového připojení. Variapod celé Archangelis objal a vzápětí s ním z větší části splynul.

Byl to jen mžik, těžko vyjádřitelný jakoukoliv dostupnou jednotkou, kdy se vědomí CITY rozeběhlo i do těch nejmenších koutků složitého meganetového systému Archangelis. Jako první ucítila jeho srdce – fúzní reaktor pod zemskou úrovní. Vzápětí ji všechny senzory ujistily o správném fungování veškerých systémů až po poslední robovčelu. Technologická část se zdála být v pořádku. Zcela jiná situace však panovala z populačního hlediska.

Bez ohledu na ohromnou kapacitu možného datového příjmu ji náhle zahltilo volání o pomoc a prosby o rozhodnutí od snad všech sekundárních i terciálních ITA integrovaných do inteligenční infrastruktury. Vizuální senzory naráz zobrazily výjevy událostí v ulicích i samotných bytových jednotkách.

Prudké protesty probíhaly na několika místech megaměsta. Na hlavním kruhovém náměstí v nejvyšší úrovni víceúrovňového parku dokonce maskovaní výrostci útočili na pořádkové síly zápalnými lahvemi a dlažebními kostkami vyrvanými z mozaikovitého dláždění. Celkový výjev připomínal bitevní pole plné ohně a kouře, fyzických konfrontací a prudkého proudu vodního děla. Na dvanácti místech po celé Archangelis zuřily požáry, z toho tři ve výškových budovách. Hasičské vzdušné síly jen velmi těžce bojovaly s plameny a o životy tamních obyvatel. Policisté i záchranné ambulance křižovaly město ve všech směrech. Tísňové linky byly dokonale přehlcené. Krize gradovala v podobě násilností nejen v ulicích, ale i v domácnostech a rodinách. V některých případech samotné DITY evakuovaly ohrožené děti a bezbranné osoby. Mnoho obchodů bylo vyrabováno.

CITA, bez ohledu na svou pro člověka nepředstavitelnou rychlost rozhodování a koordinace obrovského množství dat, brzy začala ztrácet přehled o celkovém dění. Pod intenzitou náporu tiše sténala ve snaze udržet kontinuitu megaměsta.

V tom všem zmatku se jedna z jejích drobných myšlenek, v podobě tenké vlásečnice, rozeběhla spletí meganetových cest. S naprostou jistotou a lehkostí prolétala mnohovýstupové datové uzly, stoupala a klesala spletí bludiště datového propojení, až se konečně ocitla v cílovém místě. Veškerá vize vnímání CITY se zmenšila do levé zornice avataru stylizované ženské tváře na prohnutém podlouhlém monitoru.

“Omlouvám se, Filipe, ale musím odvolat pátrání. Potřebuji nyní všechny zdroje a nemohu postrádat ani dron," vyslovil strojový hlas CITY.

"To přece nemůžeš udělat. Slíbila jsi mi, že mi pomůžeš Sebastiéna najít. Je prohledáno teprve 70 % perimetru," zasténal Filip, usazený u své počítačové sestavy. Již druhý týden jen přežíval zavřený ve svém bytě se zataženými závěsy, živící se podle Tonnyho "odpornými sračkami" z plastových krabiček. Pobyt v Sebastiénově bytě po zprávě o jeho zmizení už nedokázal snést.

"Zmapováno je 79,258 % celkového perimetru blízkého okolí Archangelis. Na zbytek nemám zdroje. Lituji. Obávám se, že by ses měl smířit s nejhorším. Tvůj Sebastién bude za tři dny pohřešovaný měsíc. S pravděpodobností 697,27 ku 1 je již mrtvý. Musím jít. Nezlob se," avatar CITY bez dalšího vysvětlování z monitoru zmizel.

"To přece nemůžeš!" rozkřikl se Filip znovu. Čerň monitoru však zůstala stejně statická jako Filipův vnitřní svět, který znovu pohltila temnota daleko dříve, než přišly zprávy o brzkém definitivním konci planety Země. Ale… Copak se můžu jen tak smířit s tím, že mi Sebastiéna někdo zabil a už prostě není?

"Ne…" odpověděl si tiše sám. Ta představa byla doslova nepřijatelná. "Nesmířím se. Nikdy!" klesl Filip hlavou do dlaní, zhroucený v herní židli. 

Autor Alegra, 22.07.2024
Přečteno 58x
Tipy 4
Poslední tipující: Exnerka, mkinka
ikonkaKomentáře (1)
ikonkaKomentujících (1)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře
líbí

Líbí.

22.07.2024 22:16:13 | mkinka

© 2004 - 2024 liter.cz v1.7.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí