Zápisky jevistniho technika.
Probuzení za padu a fanfar Victory. Odkladany budík na pětkrát jen aby se organismus probral a uši si poslechli úvodní prolog te skladby, co mne budí. Balim se, davam rohlík se sýrem, u divadla je na parking placu plno, tak jsem to nechal u komína.
Jena po brku, 'napadl jej námět na další hru, kulisarna zoo'...ty role by byly zvířata. Dvě postavy jdou uklízet exkrementy za velke fanfary vtipu. "Mate tu odvoz, ozve se z Intercomu, ještě je čas, Maza tu není, vrátí ji Pipin.
Káva instantní, karamelova směs. Vůně prázirna. Útok na lidské schránky, nedá se sviti. Čeká nás bourání Mikovic, sklízení Draka a stavění Bratrů, třetí den po sobě.
Vstali jsme z kulisarny a vyrazili na transit, cesta do Mikovic. 'Jena rika herci Trčálkovi, že má slusivou bundu' To je erarni z kurarny rika. Mel by si ji vycpat pivním šumem aby mu padla dosyta.
Hradistsky park Smetanovych sadu pod sněhem, -jediného živáčka, projíždíme kolem něj. Ranní provoz houstne. Jedeme v pěti. Já s Petou v transitu s Ivetou a Maza Pipin a Jena v Manovi.
Jsme venku na kouřové.
'Snažil se sáhnout na kliku a sáhnu na madlo' narážka na Mazu při otevírání futer
Ta mlada samice mechem zarostla toxický mech ' na jednu mladou pracovníci
Co to je za stehovacku kde se nepije...' zaslechnuto z telefonátů
Pulka Mikovic Bez Roucha rozmontovan, nalozen, přesun na skolicky, tam se vyloží dveře a party. Poté návrat a zbytek.'už to má za sebou' jedeme kolem hřbitova ve Veskach.
Vyskladavame na školičkach z Mana. Pomáhá nám Martin. Myslím na noc příští týden. Jsem tím jako omamen. Sanitka na Malinovského. Ten kdo je uvnitř, má myšlenky na smrt? Na krásu? Na bolest?
Pipin vypráví zážitky ze školy své dcerky. Co se vam povedlo ve tomto dni 'podařilo se mi nedat nikomu facku' ' a vypit tři pivoňka v praci'..Vracíme se do Mikovic.
Cítím huste křoviny v podbřišku, výstraha, potlacene vzpomínky, sexuální úzkost ze života, fetiše a smrti? Funguje muj mozek prostě takto? Notuji si, myslím na Hani v Olomouci
Cestou z Mikovic jedeme Manem, s Jenou, Maza ridi, bavíme se o filmech, scifi, "stahnul jsem si okolo Silvestra Thx 1138' napadá mne jak začít. 'To je vyborne napsáne, někdo by řekl že je to nudné...' 'sterilní prostředí. ..' dodávám. Povídá. ..'Deus ex machina..to scifko o uměle inteligenci kdy šéf Google nebo ceho začne vyvíjet A.I. a ta se osvobodí na úkor svého stvořitele, který tam zůstane zavřeny pote jako křeček...' Ptám se:"stvořitel nebo ten pokusný...ten Co ji stvořil. ..hollywoodske ksichty kamera i stopaz'. Právě v tom je prostor. Vyprávím o pár scénách z Tarantinovych Dog's. On zase o anime policejních sériích a prsatych blondynach. 'Tam musí stát prsata blondýna vždycky prsata blondýna' pak téma přejde k hollywoodske gansterce' co dělat v Denveru když jsi mrtvý' ...napadne mne ze bych rád viděl ten pilot kde Mia v Pulp Fiction hraje lišku 'slyšel jsem jen ten for o tom kečupu' vyložíme zábradlí.
U Komína potkáme Ctirada, jak si hraje a pokuruji speka se svojí přítelkyni, 'Ctirad má dnes svobodný den' ' Já mám každý den svobodny' a protáhne z úsměv. Posle speka svoji holce. Te se za zuby line libezna marihuanova vůně. Při Ctiradovem usmevu je něco jinak. 'Kousl jsem do Gyrosu a vypadly mi dva přední zuby' místo jedniček má jeskyni. 'Říkám Jendoví, že by mohl stát postavou sama sebe' ten vzpomene něco podobného'zjevení radioaktivní yeti' vlasy na rezavo jak zfetovany Van Gogh.' Pak se rozloučíme. Ještě prohodim:"budeš večer na míru? , je patek, dnes je tam reagga ska Boston night. Klidek při Moravě.
Maza se mne ptá na Vojtu, který spáchal sebevraždu, ptá se mne pod mostem, kde expresu ji podhoubí svých myšlenek když jdu z prace' neznal jsem jej, s nim se nebavil, jen jej párkrát potkal na zlatém fondu na filmech. 'To zase Jenda soupne do éteru historku z Reefer Madness o tom jak tam s Vojtou byli a smáli se tem agitacnim scénám kde je myšlenka proti gangi' ...ten co si sahnul na život?
V tom to věží, na pokraji, kdy se myšlenky roztekaji, mezi nebem a smrti.
Jdeme dál. Sekáně rikam:,znal jsem jen toho kluka co se oběsil ve Starém Městě na kostele..' Říkám si ,ze jsem jej odnekud znal a toho chlápka z rychle co jej odrezaval, ale ne dost rychle`. Tak pokračujem nahoru az k divadlu po nábřeží.
Vojta pracoval chvíli v divadle. Něco měl s námi společného l. Jako všichni žijící lidé. Vím že maloval tvořil v tom byl svuj. Konec byl temný. Svobodný.
'To máš jako lovit z vody utopence, už v mokvavem stavu' v úplném rozkladu. To Podobne co děla Péťa tem kachnam. Do sednu do divadla tam řízek s chlebem s tunou franciuzske hořčice. Co mi maminka prichystala l.
A potom pauza a dokument jez zkoumá autenticke lovení ilbizonu. 'Muselo to byt pro ty předky úžasný je takhle zabijet' pisi a tiše poslouchám.
'To moje lečo bylo lepsie, celý talíř a za petaseddesat'...Maza; Pipin tak to jsem měl jít raději tam.
Pisi sem, učím se tady psát ty dialogy, do pár dni to budu Mít zmakle, cílem jsou autenticke úryvky ze života. Do toho syzetu skutecnosti, ne lineární prostor úvah o rodném městě, lidech, sexu lásce a smrti vzpomínky na minulost, budoucnost a pritomne pocity. Skromne kratší kniha.
Bezkování v televizi.Diskuze o diskriminaci a malých hranolkach. 'V prostřední ulici prodávají bílé maso' rika Jenda na adresu hladového okna. 'Mají ta Výběrové maso i z cernych, ciganu' dodá Péťa, jez se nehodlá zúčastnit anrifasistickeho koncertu Ortelu. 'Prodávají tam maso z nasekaných makedoncu` glossuje Jena. Klidne dodam:,vždycky jsem je podezříval, že tam prodávají ulovene lidi a zvířata'. Abych prolomil morální konzumní kodex. ,A v Hamburgrech je poctivý maso z krys' libove priklepne Jenda. Z krys a omáčky z extraterestialniho hmyzu.
Diskuze se stočí na hrubou silu a kickbox. Po chvíli většina odejde na obed...rovněž se vydám ven, do Hunter kafe, přichází číšník s výrazem pohodare, podává mi popelník, 'děkuji kouřit nebudu' Říkám mu předem. A poprosím Vás o jedno capuccino'. Za chvíli je na stole. Poděkují bezdecne.
Otevírám notebook, divam se do složky na Eurotrip, vybírám několik černobílých a povedenych fotek s Hanickou. Poté jdu do bankomatu, abych mohl zaplatit ty fotky a koupit duo na zimní Let IT Roll, vycházím kolem Stare lékárny, když v tom ji potkám. ..
Prochází okolo, mlada puvabna divka, kaštanových oči, širokého úsměvu a blonďatých vlasů. Velmi se na mne usmívá. Telefonuje. Zastavuje se pohledem. Ohlíží se. Já na ni. Udělám to podruhé. Mávne na mne. Vrátím se k ní l. Je hezka.
Udělá na mne oči, v tom mi svitne, je to ta Krehka divka ze střední, jednou jsem se za ni vydal az do Babic na kole a s vinkem. Byla tak mladicka, nesla v hrudi cit a lásku. Libaval jsem ji na tvář, na siji, na rty, na stare třešní.
V rozpalenem létě, tehda, mnoho let zpátky. ..
Na stare tresni, rozjiveny mladík cestoval za dcerecku, tam ji kouzlil slůvka, odrůda na milostné kvítky...střih. debata o velikonocích, nocích, přijdeš na žlutou, enthuziasticky s entou banou, vyplazlou alkoholovou slezinou.
Endorfinovou ke to plazmou. Musím zde poznamenat testament k pohyhasinajici tinkture lidského citu a jednu historku z představení 'to přidám do své hry, kterou napíšu, bude to o šílenem nadšenci, který má ne ortodoxní vztah k životu' Pipin vzpomíná na nějakého kolegu, z osmdesátých let, který dokázal vypotit hru ve dvou dejstvich: "byla to dvou aktovka, dvě postarší ženy si honí frndy" obraz první při ohlasů ve tváři fyziognomicke rozkoše:'Marie na koho při tom myslíš? ' odmlci se a vyhrkne do ticha:,Na pepu'. Obraz druhý; ,Jano na kterého myslíš ty?` ...Pipin to vypráví se starou sibalskou jiskrou v oku. 'Na Joozu l!?..och...pak to odezní. ,A došlo to k realizaci?' Ptám se zvedave. Odpověď zazní z úst kohosi, ve tři hodiny na Malé scéně l' dojde mi, že šlo o znacne alkoholovy pokus. Další narážka na herce. ,a Pipine to je všechno, zadne další pokusy (nápady) tady nebyly co pamatuješ v kulisarne?` skelticky se podiva : ,tady zadne nápady ani nebyly' vysumi do ticha. Tak jsme uvizli na mrtvém bode. Realita je takova ta hra musí byť z našich konzumních snad překousnout život samotný, nářky, bida, smích.
'Tak pojďme ať to nepromrdame'...a jdou k tahum. ' dejchni na mne Samy'...
Komentáře (0)