Není to náhoda, že nemůžu spát, usinal jsem po půlnoci a vstával před jedenáctou. Zítra mam na pul devatou, určíte se mi bude bajecne vstávat. O tom, ale az pozdějším nasazením, ted mam na mysli par poznamek. Přemýšlel jsem o hypoteticke bytostí, a ta hříčka mne naplňuje entitou, že vidim siluletu vstupovat do granulizacni kóje, tam se morfogeneticke pole bytosti nauploaduji a pošlou do jiné kóje, tam nastane reconstrukce fazoveho posunu světla, při tomto procesu se odlouci fyzické bassove maso bytosti a znovunakonfiguruje se v nove místnosti s transreceptivnim nastavením. O cem to tady mluvim? O nove scifi povídce k filmu, o fantasmorphologii, sound designu budoucnosti? Ne jen se vracím ke svým starým producentskym láskám a hledám odstupné zdroje informačních prostředků. Již vím v cem spočívá wizarderie morfujiciho sound efektu, da se vytvořit mnoherymi způsoby a jistě jsou ještě ne všechny cesty objevne k dosažení toho konkrétního výsledků a efektů. Ostatne já si našel svoji cestu k postupnému opracování basových textur a řekl jsem si, že na nich budu pracovat az pul roku, dokud nebudu spokojen s vývojem a posuvem sonickeho procesualniho materiálu. Tímto se loučíme s letkou na vesmírném korábu. Střih. Syntetické piano. Nasvícení. Detail. Temne vesmírné hlubiny. Warpujici sedmikanalove textury. Film který se dotkne hranic samotné z podstaty mnoha klíčových otázek na než se stále hledá inovativní řeseni. Fluxuativni mysli granulizuji entheosfericke modely a nnoosfericka adjustace korpularizuje pluginy a leache konceptualniho vesmíru. Střih. Bassove pricne zrna.
Za oknem bubnuji kapky co rozbíjeji sklo vědomí, které spalo miliony let, než se zjistilo, že vědomí je fundamentální jazyk reality a ta je svoji povahou nehmotna s frekvencemi uchopitelne identity. Střih na vědomého pozorovatele levitujicich tučňáků s jet packami generace f. Změna zaberove predispozice: kamera namirena do scénáře divadelního Antagonisty. Bezpreha pomlka, cyklicky návrat na začátek.
Stavidla noci. Návrat do reality před včerejší půlnoci. Po vypnuti počítače s programem na video Edit se pouštím na menší pruzkum (inspirace bez interrupce), posiluji identitu tvůrce, vracím se ke stare genezi elektronického kontinua. Při cestě z oblíbeného klubu Mír, kde hráli pocitove elektronické retro sound a indies tracky z osmdesatek i feelingove ceske vykopávky na vinylech. Při psaní nekolika odstavců 'jsem zažival uspokojivý pocit připomínající blížící se vrchol extatickych naplneni' jak postupovala horlava energie od srdce a hudebního driftu k myšlenkám, skutecne proudy při pomyšlení na mou celoživotní inspiraci, mizu tech stavitel a nebe perleťové noci. V parku záběr do smartphounu. Googluji heslo Steelan' jméno odvozene od materiálu používaného nejčastěji na výrobu robotické kvaziarmady, nove generace strojů, jejichž schopnosti ovlivní důsledky našeho života i příčiny uvažování o kolektivní inteligenci. Nebo je to taky příliš okate a sebejiste odvozeno od slova 'Steal' krást, podstatnou část morphogenetickeho materiálu ze sonickym knihoven, ale věřim, že podstatne jadrnejsi část jeho tvorby, je inovativní v jeho spektru. Hlavním důrazem který klade na vyuziti vrstveneho, lámání ho 'crunchy' designu, kdy layeruje foley samply, připomínající právě robotické procesy výrobní nebo pohyb, hybnou silu jejich kloubu a ramen, spojovacích materiálu, nebo nelinearni drcení skloviny, tenkých hliníkových a lithiovych destiček. Je v tom ohromný paradox vesmírné imanence, ovšem přijde mi nesnesitelne fascinující sledovat a pidit se po původu tech samplu, mam v hlavě spousty aspirujicich producentskych otázek.
Google mne odkaze na jedno fórum re-edit, kde je natagovany Steelan, Koan Sound a Culptrate. Začínající producent se tam ptá na pokročilejší úpravu a morfing soundu právě těchto tvůrců, konkrétní tracky dále, budu se zabývat jejich rozborem a premapovanim a vysamplovani tech nahrubo tvarnych sitnic syntézy, jednotky synthezionu. Ptá se tam ve smyslu time-střech Ing zákona a granulizacni syntézy, přičemž odkazuje na jeden plugin. Autor mu odpisuje, možnosti právě těchto úprav, pomocí funkce automatizace gainu a grainu, tyto modulace blizeji a přesněji az při detailnější prozkoumanim pluginu a teto problematiky. Poté mu pisi právě o vrstvení, layeru soundu nahraného v e světe a pusteneho ho uvnitř již vytvořeného bassoveho syntu, ten má mit povahu vlny, a vizualne se shodovat nebo odlisovat právě v oné nunci, kdy zvuk programuje čas a detaily naslouchání v procesu poslechu. Podvedoma neurolingvistika. Onen jeden obor.
Dodatky ke komisnimu prodeji materiální reality zmenene a transformovane ve zvuk. Uvnitř dodávky Slováckého divadla v objektu zvaném jako Sas, přemýšlím neustále o formování, kreaci, a syntetizovani basových textur, zjevne mne zajímá jakou parametrickou hodnotu musí mit textura sonicna, aby splnovala kategorii skulptura. Skulptura je procesualne náročnější na vytvoření, tzn. 'Vykrouceni z externích nebo hardwarových pluginu. Ovšem zde myšlenka nekonci teprve začíná, skulptura má v sobě hned několik vrstev textur, jako socha sádrových dýh, ryhovani cibule, letorosty rýhovani, volume, zrnkovani a digitálního umění mikrotextur a přerodu. Žádný notový zápis proste procesualni nárůst datove informace rozprostrene v prostoru intertextualni zóny Vědomí. Zápisky hledače zvuku.
Zvukové ryhovani obvykle pociťují neobvyklym rezonovanim v hlavě jak signaly procházejí vstupní branou, cohleou sneciho spektra, tam se dekoduji do jiného jazyka, pro mne je to jako by buněčna informace vytvořila spojením autonomní svět. Je to imaginativni pole myšlení a prostorove dislokace aminokyselinove kreativity vědomí. Kdysi jsem viděl vizuální obsah, který propojoval myšlenku bassove vibrace, jinak vseobecne vibrace, s koncentrovanym tvarnym roztokem jazyka vesmíru, bez pouziti konceptuální a lingualni hranice slov, etnologickych a fonologickych kontextu daného jazyka na hranicích a vzdušných územích státu. V tom je spanila myšlenka na kolektivní budoucnost, zvuky a rytmy v prostorovém umístění urbanistickeho prostředí, jez enviromentalne spolushapuji myslenkovou flow a náboje mozku lidi v každodenních životech individualisticke společnosti. Nebudu zabírat na utopickych sediment ech, sound drum and bass, ten hutnější, ostřejší, futuristický programovanejsi je právě spojen s idejí a směrem dystopicke a syntetické budoucnosti, otázkou však je kam směrovat silenou vývojovou diverzitu všech probíhajících příběhu, tvůrců a okolnosti.
Zpětne k dodatkum vývojového manuálu pro bassove tvůrce intergalakticke synchronicity. Průlet korábu. Zazehnuti warpovych motoru. Od jištění raket v ionizovanem poli. Zpomalit rychlost na dimenzi 6-8-9. Kvintesence turbín a turbulenci v obvodovem planu. Post industriální spacialni cirquit Bendy, defragmentalizovane syndromy portálu, rihonuklearni mikroskopicka excitace. Vzdy mne zajímala tvorba konceptuální, ztrestene novatorske cesty. Tyto okolnosti, že jsem se dostal k tajemství, rozklicovani bassove skulptury jsou pro mne dechberouci. Když jsem slyšel poprvé Skladby jako Inteligible, Plethora, Minerva od Billaina, Disprove In thé Lab, a vsemozny Sound Desing, Sorrow počínaje, Asou, Culptratem a Amon Tobinem a Frankem Reggiem konce, vse nabralo nový rozměr, už me tolik netristilo ono puzeni k tanci na tuctove tracky, stále dokola ohravane a slepe zboznovane pro jejich jednuduchy charakter, hlubokou ale ne komplexní a ne měnou basovou linku, nestridave linearne strukturovane patterny programovanych bicích. Tyto skladby a nevysvetlitelne pochody kreativních mysli dneska a zítřka, mi ukázaly ze produkce je vic než jenom seriova prace z knihovnou a pluginy. Člověk musí vidět možností zachycení zvuku, samplu a reálných možností variací a importu uvnitř samotné každodenní skutečnosti. Tvář na hraně planety. Tento průlet bude zaznamenán živlem známým před tisícem let jako psychedelicke a neuroshapujici bass project.
Tim se dostávám na hranu textových a editorialnich možností na svem mobilním zařízení, kterým disponuji, jsou dvě nove puvodne a obě jsou schopny v určíte kvalitě zachytit zvuk, tím se dostávám k podstatě a nahrávacím procesu každodenní skutečnosti známého ve sféře milovníků a mistrů kontroly a objevování zvuku jako Foley ( není to foolish jak by se člověk cítil když poprvé slyší granulizacni syntézu 'je vyndanej na klopě a neví ktera bije...aneb jedl jsem lazane pak jsem slyšel tento xenomorfni bass a lásagne rázem chutnaly jak hovna...komentář blázna ze Země jménem youtube k soundu a tracku jednoho začínajícího producenta)..Foley je tedy standartni prace zaznamenávání ruchu, zvuku a signálu venkovního světa, podvodních mutaci a nizkofrekvencniho zvuku. V tom spočívá hravost a nekonecnost teto sféry, neomezene možností co zachytit, využít, použít, upravit, navrhnout, zpomalit, zrychlit, procedit preeditovat...atd. a potom vyprodukovat a reprodukovat senzacechtivym a opojením a trans hledajícím lidem, šílencům, hledačům soundu, milovníkům divokých pareb a nespoutanych mejdanu, ovšem to znovu odsouvám myšlenku sedmiploutveho bassoveho skulpturce na druhou kolej.
V průběhu dekonstrukce jednosměrný ho pokoje pro mimozemska představení, se přede mnou vyjevila myšlenka jako socha zmnozena pásmem decibelů a organizačních systémových požadavků. Zrovna jsem zavrtaval představu lomeneho bojovníka partou lovců trofejí, nacez mne napadlo, že veškerý myšlenkový materiál, který samovolne vychází z centrálního panelu mladého nervového fluid a, se dá zakomponovat do integrální stavby moji osobnosti, ktera v průběhu tvůrčího rymovneho a experimentálního razeni myšlenek stává se sama středobodem utvarejicim myšlenkové konstituce pro pritomnou rytmologii a temporytmus flow delirantni examinace veskere stavebne energie vnitřní ekologie a enviromentalni stavby prostředí, jehož expandující potenciál sahá az ke vzdalenym sferam vesmírné obrazotvornosi.
Mezi stavením paláců z dosud nerealizovane pozornosti se stretavali myšlenky, konceptuální skvosty, je štěstí a dar, že mne objevil sound desing a já jeho skryte dimenze, jenž teprve rozkryvam při poslechu hlasových a fltexturaljich modulaci ch, firnamentnich patchich a segmentarni sile skladeb. Vlastnosti skulptur vytvotenych v budoucnosti, průzkum na poli stolních analogových a basových syntetizeru, dostupných pluginu a knihoven, experimentalni zóna při ctyrkanalovem mikrofonu v provozu při importaci obou výstupních signálu v souboru, rozesilajici možností komputacni sily a časového morfovani nebo inertní sily warpovacich tools a střet ching, gama ratingu frekvenci a alpha polygonalnich vizualizaci a horizont tři de fraktalniho morfovani po sinusoidach a vlnách fragmentarni dimenze.
Pak konecne tvorba samotných basových a zvukových textur pro skladbu Dark Prizma, první puvodnejsi a větší projekt, ambicioznejsich rozměru. Jednotlive samples projdou třemi fázemi vývoje, samotné podklady basových hutnejsich frekvenci (vyskach a povahach takovych pojmenovani) které budou mixovane z ruznych zdrojů, často již remapovane a kumulativne razene z jiných incredibilnich projektu. Jakmile budou tyto vzorce frekvenci morfologie hotovy, poslechove v určitém módu kvality, potom je půjdu otestovat do samotného procesu ukládání pod nahrane Foleys, rovněž zpitchovane, pannningove upravene do kontrakci, efekt bassove helikoptéry v hlavě a crunchy nachos externalizace oněch zdanlive rozměrných textur obtahujicich kontury budoucnosti...
tři fáze. I. Lokalizace, stahnuti ci pretvoreni bassove informace na disku. Slozka Zoom, Sci Poematika (Dark Prizma) Vývoj a přizpůsobení bassove textury ve waweeditoru, fl studiu a edius plus pluginy a nove možností přístupů za provozu v procesu.
II. Exemplarni a konsensu ani přístup k foleys a jejich tvarnym vlastnostem a povaze, s přihlédnutím k 'ocasovane' křivce, ctyrkanalovem audiobilnim podcastu, jehož pote exportujes do wmn. A pak do mp3 nebo wavu, a zpětne do fl, i se starým výstupem.
III. Při dostatečném pásmu takto designovane ho, komponovaneho a aranzovaneho materiálu, lze aplikovat jednotlive pluginy a stříhat foleys textury uvnitř premapovaneho kontextualniho bass verše, aplikovat na ne glitchu inverze a reverzibilni fluktuace. Vse je pak otázkou praxe. Jakmile budou tyto emanace a výstupy informace dostatecne zajimave na opakovaný poslech ( s přihlédnutím k programovatelne a volne imaginativne pojate stránce trojcepelce 'menavce' motoru a du kick snare Percuse plus to chceš!
Takto vyexportovany material pote postupuje stejný cyklicky proces nebo je na něj aplikovana automatizace, či je s nim samotatne experimentovano. Zabeh jde az tam aby se uskutečnil tento novatorsky happening. Plán na tento rok je takový: Co nejvíce se zajímat o zvuk, jeho vlastnosti a šíření v prostoru, matematice juxtapozice, permutace a invariace segmentu soundu, tvůrce a kreativní mysli, sáhnout si na mixaz, Digital od Pionýrů i analog otld Technics, sehnat harmoniku, držák, PC tuner na producentskym editor, bedny, Walfdorf, Roland klávesy a vsemozny software a hardware si osahat a naučit se v nem pracovat, vidět audibilne a stavět na tom storyboardy pro literarni expozici katalyzovane tvořivosti a filmové, vizuální moare.
Závěrem je snem zapojit se do nejake dnb produkce, akce, promotingu, Vjingem, performance, Djing, MC Ing, tanečních a hereckých kreaci slámu a to idealne vse v jednom roce, měsíci, večeru. Abych to specifikovat, na dále budu sledovat mindy z Methlabu a jejich produkci i na dnb psy bass a neuroshapujici scéně, experimenty i sound desing ve filmech a soundtracich. Skvěle by potom bylo úspora dat, spolupodílet se nebo organizovat akci, ktera by jela opravdu dnb všech žánrů, od minimalismu, experimentu, deep, glitche, temneho dupstepu, trippy psy bassu, a na závěr experimentalni sekce zaměřena na sound desing a konceptuální experimenty. Spis to vypada na life stylový Urban sound and mapping explore festival než jednodenní akce, věřim ze pro inspiraci jich je v Evropě již mnoho, jde o tvůrce. Sonar v Barceloně vypadá jako něco skutecne neuvěřitelného.
Zatím a zdravím všechny exploreles.
...