Kam se ztrácí ponožky z automatické pračky?

Kam se ztrácí ponožky z automatické pračky?

Anotace: Satira v cimrmanovském duchu, namířená proti tzv. vědeckým výzkumům, které spolykají spoustu peněz...

Kam se ztrácí ponožky z automatické pračky?

Výsledky dotazníkového šetření

Tento text si klade za cíl seznámit čtenáře s výsledky dotazníkového šetření, prováděného v letech 2023–2024 naším vědeckým týmem (dále jen tým) pod vedením paní doktorky Liché (dále jen paní doktorka).
V šetření jsme se zaměřili na problematiku, která byla již mnohokrát diskutována, ale podle našeho názoru nebyla nikdy uspokojivě objasněna, a to: Kam se ztrácí ponožky z automatické pračky?
Zdůrazňujeme, že cílem šetření nebylo s konečnou platností zodpovědět otázku, kam se ztrácí ponožky z automatické pračky (dále jen pračka), nýbrž shromáždit, roztřídit a statisticky zhodnotit názory respondentů na tuto problematiku.
Můžeme nicméně čtenáře s radostí informovat, že náš tým již započal s praktickým výzkumem, sestávajícím z různých pokusů, jehož výsledkem může být objasnění tohoto záhadného jevu.
Již teď bychom rádi poděkovali za poskytnutí výzkumného materiálu Západočeským pletárnám a mamince paní doktorky, důchodkyni s krásným koníčkem pletení ponožek. Také se chceme omluvit rodině Ohrožených za škody, způsobené opakovaným vytopením jejich koupelny.
Pojďme se nyní věnovat některým zajímavým bodům dotazníkového šetření.

Nejprve musíme podotknout, že náš tým v průběhu šetření nenašel nikoho, kdo by alespoň jednou za život nevložil do pračky pár ponožek, aby následně, po skončení pracího programu, nevytáhl z pračky ponožku pouze jednu, která se tímto stává ponožkou lichou (dále jen lichá).
Je zapotřebí dodat, že se našli respondenti, kteří v dotazníku uvedli, že se jim to nikdy nestalo, ale propracovaný systém otázek odhalil, že se jedná o ty, kteří pračku nikdy nepoužili. Náš tým téměř jednohlasně rozhodl, že respondenti bez pračky, popřípadě ti, kteří pračku mají, ale nikdy neprali, nejsou pro náš výzkum relevantní a nemusíme je brát v potaz.
Dále se chceme zmínit, že se nám na základě odpovědí respondentů nepodařilo najít žádnou souvislost mezi typem pračky, ani mezi množstvím kusů prádla, do pračky společně s ponožkami vkládaným, a mizením ponožek, a tedy i následným počtem lichých. (Ohledně množství kusů prádla můžeme tedy jinými slovy říci, že se nepodařilo prokázat, že by ponožky mizely méně nebo naopak více v závislosti na množství dalšího aktuálního obsahu pračky.)
Jednou z hypotéz, se kterými náš tým pracoval, je hypotéza, že pračky, ať už jakéhokoli typu, ponožky žerou.
Průzkum odhalil přesvědčení některých respondentů, (45% z celkového vzorku dotázaných), že pračka nemůže žrát ponožky.
Zajímavý je také fakt, že takto smýšlející respondenti uváděli vzdělání v některém technickém oboru.
Nyní uvádíme doslovnou citaci z dotazníku:
Otázka: Může automatická pračka žrát ponožky?
Odpověď: Ne.
(Jak bylo zmíněno výše, tato odpověď se vyskytla u 45% respondentů.)
Z těchto 45% odpověděli dva respondenti na další otázku, která zněla: pokud ne, proč? takto: „automatická pračka nemá ústa, ani zuby, ani žaludek, proto nemůže žrát.“
Další tři respondenti na stejnou otázku (pokud ne, proč?) odpověděli: protože žere elektřinu.
Zde by bylo vhodné zmínit, že podle názoru našeho týmu žraní elektřiny nemusí nutně vylučovat žraní ponožek. Jinak řečeno, neměli bychom uvážit, zda pračka nemůže žrát zároveň jak elektřinu, tak i ponožky?
1 respondent odpověděl na otázku pokud ne, proč? takto: Kdyby žrala, tak by taky vyměšovala.
Zde se nejedná o doslovnou citaci, neboť v odpovědi respondenta bylo původně namísto slova vyměšovala použito slovo jiné, náš tým nicméně považoval slovo vyměšovala pro účely tohoto textu za stylisticky vhodnější.
Úvaha o vyměšování nicméně stojí za další uvážení.
Zbylé odpovědi na otázku pokud ne, proč? nemůžeme v tomto textu publikovat z důvodu použitých hrubých výrazů, popřípadě urážek našeho týmu, hanění dotazníku, nebo kvůli kombinaci těchto důvodů. Jednalo se celkem o 2359 nepublikovatelných odpovědí.
Na tomto místě si dovolujeme podotknout, že si uvědomujeme náročnost vědecké práce a rozhodně se nenecháme odradit žádnými překážkami ani urážkami.
Za pozornost jistě stojí, že téměř všichni respondenti, kteří se domnívají, že pračka ponožky nežere, tedy oněch 45%, odpověděli na otázku: kam se ponožky podle Vašeho názoru ztrácejí? Takto: nevím.
Výjimkou byl pan inženýr Hrubý (dále jen Hrubý), který jako odpověď použil předložku a neslušný výraz.
Mezi členy našeho týmu se rozvinula diskuze o tom, zda by bylo možno odpověď Hrubého považovat za jeho reálný názor, nebo zda se jedná pouze o invektivu.
Po vzrušené debatě (opravdu nedokážeme pochopit, proč se paní doktorka Hrubého pořád tolik zastává), jsme se dobrali výsledku, a to těmito dedukcemi:
A) Hrubý použil neslušné výrazy a invektivy také v předchozích i následujících odpovědích, dá se tedy předpokládat, že tomu tak bylo i nyní.
B) Náš tým se domnívá, že ponožky do prdele mizet nemohou.
Nepovažujeme tedy tento výrok Hrubého za hodný další pozornosti a chtěli bychom mu vzkázat, aby se odebral přesně tam, kam se podle něj ztrácejí ponožky.

To je prozatím vše k zajímavým momentům našeho dotazníku.
Přistupme tedy k sumarizaci.
Z výsledků dotazníkového šetření vyplynulo, že:
100% respondentů, kteří mají a také používají pračku, se nejméně jednou setkalo s faktem mizení ponožek.
54% respondentů se domnívá, že pračka ponožky žere.
45% se domnívá, že pračka ponožky nežere.
1% se domnívalo, že možná ano, možná ne.
Ze 45% respondentů, kteří si myslí, že pračka ponožky nežere, nikdo neumí odpovědět na otázku, kam tedy ponožky mizí. (Ano, opravdu výrok inženýra Hrubého nepovažujeme za odpověď, jak bylo zmíněno výše.)
Nepodařilo se prokázat žádnou souvislost mezi typem pračky a mizením ponožek, dále se také nepodařilo prokázat souvislost mezi mizením ponožek a množstvím ostatního prádla, které se pere spolu s ponožkami.

Zřejmě s námi budete souhlasit, že toto dotazníkové šetření bylo pouze takovým prvním, i když, pravda, důležitým krůčkem k objasnění jevu, který nás všechny zajímá.
Budeme si držet palce, aby nám praktický výzkum brzy přinesl odpovědi.
Zároveň doufáme, že jak Západočeské pletárny, tak i maminka paní doktorky nám zachovají přízeň a naopak rodina Ohrožených nám konečně odpustí. Koneckonců jsme to vymalování jejich koupelny pokaždé zaplatili.

Děkujeme váženým čtenářům za pozornost.
Autor Fortunata, 08.10.2024
Přečteno 35x
Tipy 7
Poslední tipující: enigman, Tomcat, cappuccinogirl, mkinka
ikonkaKomentáře (8)
ikonkaKomentujících (4)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře
líbí

pračka je portál neboli červí díra kterou ponožky cestují na výlet aby poznaly jiný svět než jen ten ponožek...

10.10.2024 09:53:59 | enigman

líbí

:-) :-) :-)
Člověk tady opravdu načerpá mnoho inspirace a poučení. Děkuji.

10.10.2024 10:29:48 | Fortunata

líbí

Nevím kolik peněz stál tenhle zbytečný výzkum daňové poplatníky, vždyt už i každé malé dítě ví že v pračkách žijí lichožrouti a ty se živí ponožkami.
ST*

09.10.2024 06:00:44 | Tomcat

líbí

No jo, sakra. Musím o tom náš vědecký tým informovat. Škoda, že jsi neměl ten dotazník, věděli bychom to dřív. Ale! Náš tým nyní hodlá požádat EU o grant na výzkum lichožroutů.

09.10.2024 08:25:10 | Fortunata

líbí

Odpověď v Cimrmanovském duchu:

Čtenářská obec ( jež disponuje hlasem jednoho člověka, přičemž slovo člověk je přinejmenším sporné, neboť z nicku uvedeného pod komentářem se dozvídáme, že se může klidně jednat i o hrnek napěněnýho kafe ) děkuje všem, kteří se podíleli na vzniku tohoto dotazníku. Nehledě na důležitost zkoumaného, vyplnil jedné žijící girl pár minut jejího času, přinesl úsměv a zároveň vnesl do jejího života alespoň na chvíli dost vysokou míru zájmu o svět ponožek, už menší míru zájmu o svět praček a uvědomění, že když se připouští, že může žrát pračka, je docela možné připustit, že žere i lednička, co je v ní a tudíž půlnoční žravost v rodině téhle girl nemusí mít nutně na svědomí jmenovaná, ale spotřebič... jak úlevné zjištění... díky za něj:-)))*

08.10.2024 21:25:28 | cappuccinogirl

líbí

Taky jsi mi vykouzlila úsměv na tváři. :-)
Ta lednička, to by fakt stálo za další výzkum. :-)

08.10.2024 22:09:01 | Fortunata

líbí

Viď že jó:-)))*

08.10.2024 22:10:41 | cappuccinogirl

líbí

Určitě!
U nás se to děje taky. Nebude to ojedinělý jev. Náš tým se do toho pustí!

09.10.2024 08:26:35 | Fortunata

© 2004 - 2024 liter.cz v1.7.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí