Co žere Fňuf

Co žere Fňuf

Hrají: princezna Evelínka, drak Fňuf, pes Kryšpín, Číslo 7, Maňásci ♪+R

Scéna - stůl, židle, na polovině zástěna pro maňáskové divadlo. Na stole dvě mističky s oříšky a křupkami, na zemi miska pro psa s granulemi. Vchází pes a štěká.
Pes Haf děti. Já jsem pes Kryšpín a moje panička je princezna Evelínka ze zámku. Dala mi jméno Kryšpín. Prý je to vznešené jméno pro královského psa. Mě by se víc líbilo jméno Rex, nebo Lord, jenže panička si to vymyslela, tak jsem Kryšpín. Protáhne se. Ale jinak tady mám krásný život. Celý den si hraju s princeznou, honím kočky a k jídlu dostávám takový móc dobrý kuličky. Říkají jim granule. Jednou jsem sice v zápalu hry paničce roztrhl krásné šaty, ale ona mi to odpustila. Teď si tady lehnu a počkám, až přijde. Lehne si na zem a spí. Na scénu přichází princezna a zpívá.
1. píseň
Zpívám si písničku o zelené trávě
Trvá pouze chviličku teď začala právě
Každý kdo si zazpívá, bude radost míti
Po písničce zpěvákům radostí oči svítí

Přidejte se ke zpěvu, i když vám to nejde
Do každého zpívání písnička se vejde
Na louce se pomalu krmí stará kráva
Mlaská žvýká asi jí chutná tahle táva zarazí se

Princezna Táva táva. Dobrý den děti, mě zmizelo písmenko er. Neviděly jste ho? Možná, že šlo za ostatními písmenky. Pověsí na paraván obrázek 1, na kterém je napsán text. Princezna část přečte.
Zpívám si písničku o zelené t ávě
T vá pouze chviličku teď začala p ávě
Každý kdo si zazpívá, bude adost míti
Po písničce zpěvákům adostí oči svítí

Přidejte se ke zpěvu, i když vám to nejde
Do každého zpívání písnička se vejde
Na louce se pomalu k mí sta á k áva
Mlaská žvýká asi jí chutná tahle t áva
Princezna No jo, opravdu mi zmizelo písmenko er. Podívá se všude po jevišti. Tady taky není. Kampak se schovalo? Nespadlo náhodou sem dolů? Je tady. Vytáhne za ucho maňáska er, kterého ovládá schovaný drak.
R Au! To bolí.
Princezna Poč jsi se schovalo?
R Já se neschovalo. Trrrrrucuju.
Princezna A poč tucuješ?
R Prrrrotože se na vás s ostatními písmenky zlobíme.
Princezna Vy se přece nemůžete zlobit. Jste písmenka.
R Můžeme a chceme.
Princezna Jenže, když lidé nebudou mít písmenko er, nedomluvíme se. Chybělo by nám spousta slov. Děti, ve kterém slově je písmenko er? Práce s dětmi. (prší prší,tráva, barva modrá, černá, rarášek, ruce,) R se otočí k princezně zády a trucuje. Princezna ho poškrábe na zádech. Když se neudobříš, nebudu pincezna, ale pincezna. Můj tatínek by nebyl kál, ale kál. A můj pejsek by se nejmenoval Kyšpín, ale Kyšpín. Kryšpín se probere. R pořád trucuje. Tak mi alespoň řekni, poč tucuješ.
R Pan krrrál řekl, že jsou čísla důležitější než noty a písmenka.
Princezna Čísla jsou přece stejně důležitá, jako písmena.
R Jak můžeš tvrrrdit takový nesmysl? Bez písmenek přece není abeceda a nemohlo by se mluvit. Vejde č.7.
č.7 Čísla jsou důležitější.
R A ty jsi kdo?
č.7 Jsem sedmička. A dám ti příklad. Poslouchej, kolik důležitých věcí mám na starosti. Sedm divů světa. Sedm dní v týdnu. Sedmihlavá saň. Sedmimílové boty. Sluníčko sedmitečné. Sedmilhář. Sedm mudrců. Za sedmero horami. Sedmero krkavců. Sedm trpaslíků. Sedmikráska.
R To je toho. Beze mě by bylo sedm mudců, sedmeo kkavců, sedm tpaslíků a sedmikráska by byla sedmikáska. A to jsem jen jedno písmenko z celé abecedy. Víš, kolik nás je? Dvacet sedm. Kolik je čísel? Deset.
č.7 Deset, ale když se spojíme, může z nás být i několik milionů.
R Když se spojíme, když se spojíme. To když se spojíme my, jsou z toho celé rrrromány.
Princezna Nehádejte se. Není důležité, kdo je důležitý. Každé písmenko i číslo je potřebné. Bez písmenek bychom se nemohli domluvit a bez čísel bychom nevěděli kolikátého je a kolik je hodin. Maňásek er a č.7 se schová. Princezna pověsí další obrázek, na kterém je text s notami, kde chybí poslední nota a zpívá.
2. píseň
Zpívám si písničku o zelené trávě
Trvá pouze chviličku teď začala právě
Písmenka jsou potřebná čísla jakbysmet
Od nuly po devítku, od á až do zet Slovo zet zakvičí.
Princezna Děti, nám tady chybí nota. Žeby taky trucovala? No jo, není tady. Jde k zástěně a vytáhne za ucho maňáska notu, kterou ovládá drak. Nota mluví monotónním hlasem. Tady je potvůrka.
Nota Nechte mě vy princezno princeznovatá.
Princezna Já tě nemůžu nechat. Když se schováváš, nemůžu zpívat. Poslouchej. Od nuly po devítku, od á až do zet.
Nota Tak si nezpívejte, když noty podle pana krále nejsou důležité.
Princezna Zpívat se musí, jinak by na světě bylo smutno.
Nota Vidíte, že jsou i noty důležité.
Princezna Čísla a písmena jsou ale taky důležitá. Vstoupí č.7.
Nota To tedy nejsou!
č.7 Jsou a je nás víc. Několik milionů. Kolik je vás?
Nota Sedm.
č.7 Sedm, vidíš! I ty uznáváš, že je sedmička důležitá. Jinak byste se ani nemohli spočítat.
Pes Já to nemůžu poslouchat. Prý kdo je důležitější. Já jsem taky důležitej a nevytahuju se. Pes odejde.
Princezna Zase se hádáte. Čísla, noty i písmenka jsou důležitá stejně. Bez písmenek se nedá mluvit, bez čísel počítat a bez not zpívat. Kdyby se každý hádal, o to, kdo je důležitější, svět by nebyl pěkný, ale hádavý.
č.7 Svět je hádavý.
Princezna Ale neměl by být. Například pětka. Když dostane dítě ve škole pětku, je to špatné, ale co třeba páté kolo u vozu? Koupit za pět prstů. Jde to s ním od desíti k pěti. Mele páté přes deváté Křepelčích pět peněz. Nemá všech pět pohromadě. Seber si svých pět švestek. Bylo nás tam pět a půl. Bylo to za pět minut dvanáct. Tvářil se jako by neuměl do pěti počítat. Pro pět ran do čepice. To jsou všechno pěkná rčení. Takhle je to se všemi čísly písmenky i notami.
Nota Se všemi? Já se picnu. Jako omdlí a schová se.
Princezna Podívejte: Pověsí další obrázek. Když napíšu sedmičku, nejde to zazpívat. Když ale před sedmičku dám A, je to akord A7. A když k tomu napíšu noty, každý, kdo umí číst ví, že je to takhle. Ukáže na obrázku a zahraje A7.

č.7 se schová.Přiběhne Pes.
Pes Haf haf haf, paní má nešťastná.
Princezna Ale Kryšpíne, já nejsem nešťastná.
Pes Posaďte se princezno Evelínko a poslouchejte. Zpívá

3. píseň
Paní moje nešťastná nesu špatnou zprávu
Pozval se k nám mladý Fňuf na čaj nebo kávu
Zpívá princezna Tak ať přijde kamaráde Fňufa pohostíme
To přec není neštěstí, když s ním posedíme

Pes Ale vy nevíte, Evelínko to podstatné. Fňuf je syn Velkého draka z Modrých hor.
Princezna Jejda. On mě chce za ženu?
Pes Je to horší. Chce vás sežrat. Princezna omdlí. Pes ji chytí do náruče. Pomoc! Je tu někdo. Princezna omdlela. Haló! Přichází č.7.
č.7 Jsem tu jen já.
Pes Pomoz mi. Princezna omdlela.
č.7 Já ti neumím pomoci. Mohl bych tě spočítat. Ty jsi jeden a princezna je dva. Taky tady je dítě tři, čtyři pět, šest a já jsem sedm. K tomu ještě dvacet pět dětí a třináct dospělých. Řekne přibližný počet diváků. Potom jsou tu dvě misky…. Počítá věci na scéně.
Pes Nech toho prosím tě. Tím, že nás spočítáš, nikomu nepomůžeš. Čísla teď momentálně nejsou důležitá. Takhle to asi taky pan král myslel. Někdo je důležitější teď a jiný za chvíli. Princezna se probere.
Princezna Kryšpíne, co budeme dělat?
Pes No co, Honzu nemáme a chrabrého prince už vůbec, tak ho rozcupuju na tisíc malých kousků. Udělám z něj trhací kalendář a zbude po něm jen sto malých ještěrek.
Princezna Nedokážu si představit, že posloužím Fňufovi k večeři jako nějaké rizoto?
Pes Něco vymyslíme.
č.7 Můžeme ho obelstít přes čísla.
Pes Přes čísla? Jak si to představuješ?
č.7 Řekneme mu, že tisíc draků už po požití princezny zemřelo a ať si rozmyslí, jestli chce být tisící první.
Princezna Na to nám neskočí. To už bylo v jedné pohádce. Zpívá.

Je statisticky dokázáno, že slunce vyjde každé ráno,
a i když je tma jako v ranci, noc nemá celkem žádnou šanci.
Statistika nuda je, má však cenné údaje,
neklesejte na mysli, ona vám to vyčíslí.
Objeví se nota, kterou vede drak.
Nota Zmáčkneme ho, až zazpívá. Takhle. Aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa.
č.7 Jak chceš mačkat draka?
Nota Jak? Naučíme ho zpívat.
Princezna Slyšel jsi někdy o tom, že by drak zpíval? Ten chrčí hrůzostrašným zvukem asi takhle: Chrrrráááááááááááááá!!!
Nota Nechci snižovat vaši majestátnost princezno, ale vy jste někdy nějakého draka potkala?
Princezna Nepotkala.
Nota A jak víte, že chrčí a nezpívá?
Princezna Psali to v jedné pohádce.
Pes Pohádkám nemůžete princezno Evelínko tolik věřit. Mě se ten nápad líbí. Až přijde Fňuf, řeknu mu rovnou, ať zazpívá. Uvidíme, s jakou písničkou přijde. Ozve se gong a hlas. Maňásci a č.7 se schovají.
Hlas Přichází Vládce z Modrých hor Fňuf první z rodu Dragonů. Vstoupí drak Fňuf.
Princezna Vítám vás pane draku.
Drak Chrrrááááááááááááá!!!!
Pes Chovejte se pane draku jako v královském paláci. Na nás vaše Chrá neplatí. Zazpívejte a pak se domluvíme. Drak zpívá

4. píseň
Já jsem drak z modrých hor jsem tvor a ne netvor
mám teď hlad já chci žrát
sežeru princeznu snad potom nezreznu
princezny ty mám rád
dívenky jsou pro nás nejlepší
naplní bříško a po potěší
Já jsem drak z modrých hor jsem tvor a ne netvor
teď mám hlad dejte mi jíst

Drak Až bude princezna připravena, přijdu a zbaštím ji. Teď mě omluvte, musím letět na kurz zdravého stravování. Ježišmarijá já bych jedl. Nějak je mi mdlo. Asi mám úplně prázdný žaludek. Drak odejde.
Pes Teď bude dobrá rady nad zlato.
Princezna Mě se zdá, že on není vůbec zlý, jen má chudák hlad.
Pes To je sice možné, ale co s tím?
Princezna No co, dáme mu najíst.
Pes A co asi takový drak žere. Princezny.
Princezna Zeptáme se dětí. Děti, co žerou draci? Práce s dětmi. Jestliže se ozve slovo princezna, tak řekne pes:
Pes Vždyť jsem to povídal. Žere princezny.
Princezna Já si myslím, že je drakovi jedno, co dostane. Hlavně, že to bude k jídlu. Jak ale draka přesvědčíme, aby jedl něco jiného než mě? Objeví se nota, kterou vede drak.
Nota Řekneme mu, že je nejlepší si před jídlem zazpívat. Přichází č.7.
Pes To je výborný nápad, ale kterou?
č.7 Mě se moc líbí číselná. Zpívá
5. píseň
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
17 16 15 14 13 12 11 10
9 8 7 6 5 4 3 2 1 nic
Pes Ta je dobrá, ale mě se zdá, že je to písnička, kterou všechny děti znají. Práce s dětmi. Zpívají a ukazují cvičení.
6. píseň
Hlava, ramena, kolena, palce,
kolena, palce, kolena, palce,
hlava, ramena, kolena, palce,
oči, uši, pusa, nos. Písničku opakují a zrychlí.

Princezna Kamarádi, vy jste geniální. Zavoláme draka a řekneme mu, že když už byl na kurzu zdravého stravování, určitě ví, že je před jídlem nejlepší si zazpívat a zacvičit. Jenže co potom?
č.7 Zeptáme se ho, co žere kromě princezen, nabídneme mu to a já mu to pak spočítám.
Nota Nic mu nespočítáme. Vezmeme ho přes tlamu a bude zpívat, jak my budeme poroučet.
Princezna Ty jsi nějaká divoká. Myslím, že je to ten nejhorší nápad. Kromě toho, co když mu nic z toho chutnat nebude?
Pes Já myslím, že bude. Má přece hlad. A hlad je nejlepší kuchař. Ozve se gong a hlas. Maňásci a č.7 se schovají.
Hlas Přichází Vládce z Modrých hor Fňuf první z rodu Dragonů. Vstoupí drak Fňuf.
Pes Vítám vás Fňufu, Fňufko, Fňufe, velký draku z Modrých hor. Posaďte se u nás a před jídlem vás trochu pobavíme, aby se vám lépe trávilo.
Princezna Jestliže jste byl na kurzu zdravého stravování, jistě víte, že je před jídlem nejlepší si zacvičit. Jestli chcete, můžete se přidat. Pes zpívá a ukazuje cvičení. Princezna chroupá z misek a drak po ní pokukuje. Za chvíli ochutná taky, ale nechutná mu to. Pes zpívá.
Hlava, ramena, kolena, palce,
kolena, palce, kolena, palce,
hlava, ramena, kolena, palce,
oči, uši, pusa, nos.
Opět opakují dvakrát, drak se postupně přidá.
Drak Tuhle písničku mi zpívala maminka, když jsem byl ještě malá ještěrka. Jenom slova byla jiná. Zpívá.

7. píseň
Ocas packy tlama zuby žrádlo patří do mé huby
Ocas packy tlama zuby sežeru i komára
V Modrých horách zpíváme si sežeru tě ať jsi kde jsi
V Modrých horách zpíváme si pak se pěkně nažerem

Drak No, jestli tady nemáte nic jiného, než tohle, tak se asi neudržím a princeznu ochutnám.
Pes Jen přes mojí mrtvolu ty přerostlá ještěrko. Zaštěká.
Princezna Pane draku, my máme skvělou kuchyni. Mohli bychom vám nabídnout desítky jídel, stačí si jen vybrat.
Drak Dobrá nabízejte, ale rychle, mám strašný hlad.
Pes Mám na zahradě zakopanou kost.
Drak To já nemůžu, zrovna jsem si vyčistil zuby.
Princezna Dnes jsme měli k obědu karbenátky.
Drak Jsou smažené a já mám vysoký cholesterol.
Pes Knedlo zelo vepřo.
Drak To je vařené a zelí mě nadýmá.
Princezna Rajská s knedlíkem.
Drak Po té mě pálí žáha. Přichází č.7.
č.7 Bramboráky.
Drak Nemůžu.
č.7 Steak.
Drak Nemůžu.
č.7 Pizza.
Drak Fuj, nemůžu.
Princezna Buchtičky s krémem.
Drak Nemůžu.
Pes Já už nevím.
č.7 Ale já vím. Tvůj pan otec, vládce z Modrých hor měl sedm hlav. Víš proč? Protože byl sedmkrát chytřejší, než ty. Jsi hloupá ještěrka a nedokážeš si ani spočítat, že odtud neodejdeš živá.
Drak Živá? Hahaha. Dovol, abych se zasmál. Dobrá. Když mně nic jiného nenabídnete, sežeru princeznu.
Pes Ano. Klidně princeznu sežer.
Princezna Kryšpíne! Ty mě klidně dáš sežrat?
Pes Promiňte princezno Evelínko, ale nejdřív vám splní poslední přání. Jaké máte poslední přání?
Princezna Já já já nevím.
Pes Ale jen si vzpomeňte, vždycky jste se chtěla naučit hru hop do pusy.
Drak Hop do pusy? To zní výborně. Dobrá, sežeru vás, až se naučíte hop do pusy. Otevřu tlamu a vy mi tam hopsnete. Pes vezme granule a házením se snaží se trefit sám sobě do pusy. Princezna pochopí, vezme si ze stolu křupky a zkouší to také, ale nejde jí to.
č.7 Já to chci taky naučit. Princezna, pes a č.7 hází, ale nikomu se to nedaří.
Drak Já se na to nemůžu dívat. To se dělá takhle. Vezme si granule a precizně se s každou trefí. Rozžvýká je. Počkejte, počkejte, co to je?
Pes Granule.
Drak To je ale velikánská dobrota. Máte jich víc?
Princezna. Samozřejmě. Máme jich tolik, aby stačily Kryšpínovi na rok.
Drak Tohle jsem ještě nikdy nejedl. Kam se hrabou princezny.
č.7 Dostaneš sedm misek denně, když necháš naši princeznu na pokoji.
Drak Beru. Drak zpívá.
8. píseň
Ocas packy tlama zuby žrádlo patří do mé huby
Ocas packy tlama zuby budu žrát jen granule
Zpívají všichni Ocas packy tlama zuby na princeznu si brousil zuby
Ocas packy tlama zuby to jsou časy minulé
Autor Stráca, 04.07.2024
Přečteno 73x
Tipy 0
ikonkaKomentáře (0)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře
Ještě nikdo nekomentoval.
Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
© 2004 - 2024 liter.cz v1.7.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí