Anotace: Některé myšlenky by se ani nedostaly do světa, kdyby se někdo nesnažil vyhnat nám je z hlavy. (Huptych)
Církvi vždycky prospívalo pronásledování. V takových dobách za každého umučeného přišli tři noví, až jich prostě bylo tolik, že pronásledování skončilo... A pak se vždycky začali handrkovat, vystupovat proti ostatním z pozice síly, najednou se zapomělo na to, jaké to bylo předtím.
Stejně tak dneska. Problém není v náboženství, problém je v nábožných.
Nicméně musím konstatovat, že za poslední rok jsi duchovně značně vyzrála. Nechceš si ještě rozmyslet tu školu a jít prostě na tvůrčí literaturu?
31.01.2008 06:30:00 | Daniel S.
Súhlasím s dielom aj s komentárom! Aké výstižné! Citujem moju známu: "viem že sa takéto neprávosti dejú, ale sú moc smutné a preto sa o ne radšej nezaujímam"
V podstate to isté.
22.01.2008 03:37:00 | Sarazin Faestred
Nejsem křestaň, z čehož bude vycházet i můj další komentář. Ale v zásadě s tebou souhlasím. V dnešní době je strašně těžké vidět nějaký ideál, protože šedivost společnosti a pomalá a zákeřně nepostřehnutelná síla, která nás táhne do víru zmatku, zoufalství a sebelikvidace, je všude a obklopuje nás ve všem, co denodenně potkáváme. Ale možná právě o to je to větší zkouška toho, kým jsme. Ve skutečnosti se teď odehrává úplně stejný boj jako v padesátých letech a za druhé světové, ale přesunul se tak nějak dovnitř našich hlav a nepřítel nás stále nutí myslet si, že se vlastně nic neděje. A tak v důsledku společnost prohnívá zevnitř, protože jakýkoliv filozofický ideál je zesměšňován a zadupáván komercí a konzumem.
20.01.2008 23:04:00 | Demedalex