Matemický důkaz existence Boha

Matemický důkaz existence Boha

Anotace: :-)

Matematický důkaz existence Boha

Představme si množinu A. Mnoužinou A je Bůh. Množina A se rozdělila, jak se už tak občas množiny dělí. Vznikly tedy množiny A = Bůh a B = lidé. Tyto dvě množiny se navzájem prolínají. Jedna čerpá z druhé. Jedná nemůže již po rozdělení být bez té druhé. Některé body z množiny B se ale nechtějí prolínat nebo sdílet. Chtějí být samostatné, nezávislé a svobodné. Tím, že se však vzdalují od množiny A, ztrácejí její podstatu (tedy lásku, schopnost opravdově milovat). Ač svoboda vypadá na první pohled lákavě, iluze se brzy hroutí. Množina C nevzniká – místo toho vznikají pouze jednotlivé oddělené body. Tyto body nejsou schopny žít spolu, neumí si pomáhat, myslí jen a jen na sebe (rozuměj kariérismus, touhu po moci, nenávist). Někteří z množiny B pochopili, že musí žít v souladu s množinou A. Toto soužití jim přináší lásku, radost a štěstí. Jsou to ovce, které vede pastýř. Body z této množiny se snaží přivolat body, které se rozprchly (v neexistující množině C). Chtějí je přivést zpět k souladu s množinou A. Bodů mimo množiny A a B je však již příliš mnoho. Tyto body svými neuváženými pohyby a rozhodnutími blokují cestu ostatním. Je stále méně těch, kteří znají množinu A. Množina A upadá v zapomnění. Znají a rozumějí jí jen body z množiny B (a i zde jen ty, které jsou velmi blázko množiny A). Body mimo tyto množiny to považují za hloupost, vysmívají se a nevěří. Množina A (Stvořitel) upadá v zapomnění, stává se z ní legenda, báj, pověra. Bůh upadá v zapomnění a lidé se odvracejí od lásky, milosrdenství, radosti.
Autor Hippy, 09.09.2008
Přečteno 1204x
Tipy 2
Poslední tipující: Marco
ikonkaKomentáře (18)
ikonkaKomentujících (11)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře
líbí

Tohle se mi moc nezdá, není pravda že všichni nevěřící se odvrací od lásky. Znám pár věřících co chodí pravidelně do kostela, ale láskou ke svému bližnímu zrovna neoplývají. Na druhou stranu znám spoustu úžasných lidí co pomáhají ostatním, a věřící nejsou. Jasně, Bůh pro věřící znamená lásku, ale já bych to takhle striktně nerozdělovala. Láska je záležitost charakteru, ne víry.

04.10.2008 22:40:00 | Červená a černá

líbí

nebudem čítať diskusiu, tak možno budem od veci, ale nedá mi nenapísať svoj názor:

nezdá sa mi, akoby to bolo písané fejetónovo, navyše to by asi šlo do tej kategórie, že áno...
obávam sa, že to bolo myslené vážne a preto sa musím spýtať? Ktorá časť z danej bájky sa môže aspoň zďaleka považovať za dôkaz? Ako celé to bolo napísané ako matematická rozprávka pre detičky... na počiatku bola množina A, bla, bla, bla ... navzájom sa zderivovali a žili šťastne až kým nezomreli.
ak to bolo myslené ako žart, je mi ľúto, nepostrehol som náznak humoru.

29.09.2008 15:17:00 | nepotrebujem

líbí

Bez nejakeho prvku sebekonfidence, tenhle článek vypadá téměř jako reakce na můj obsáhlý komentář k "Věřící vs nevěřící" a bohužel se ti teda nepovedl. Nadpis máš "matematický důkaz existence", matematika tady je, důkaz však nikoliv. Dobrý filosofický základ úvahy a grafické znázornění, ale teze, že nevěřící nemůže být štastný, je samozřejmě hloupost. Kolikrát jsou ateisté mnohem štastnější a jaksi "charakternější", jelikož, narozdíl od věřících, nepotřebují žádnou spirituální berličku v podobě náboženství...

28.09.2008 22:45:00 | Petr Miroš

líbí

Promiň, ale tvá úvaha není důkazem o existenci ničeho a nikoho.Co je to za důkaz existence,když jasně vycházíš z toho, že Bůh existuje viz. "Máme množinu A. Množina A je Bůh." Další věc - konstatování, že lidé nemohou být bez Boha a víry šťastni, není také žádný důkaz pouze konstatování. Např. za morových epidemií byla věřící téměř celá Evropa, ale šťastný byl asi malokdo.
Dále,že nevěřící chovají nenávist k druhým. Křižáci jasně jednali podle tehdejšího "Božího záměru", ale v Jeruzalémě ani dalších městech jako např. Al-Bíra neukázali žádný soucit, pouze nenávist. To stejné platí o extrémistech, kteří se hlásí ať už k islámu či křesťanství je tu otevřená nenávist a z toho pramenící smrt. Náboženství má pro někoho smysl, a věřím že smysl a hodnotné myšlenky leží jak u kořenů islámu tak křesťanství. Nicméně hledat nové odpovědi "u Boha" je hraní si s ohněm, nikdy nemáte jistotu, že to není pouze vaše odpověď.

Závěrem tedy vybral jste si téma, na které lidé slyší. Nicméně důkaz chybí i ve vaší úvaze. Boha berete jako jasný fakt. Lásku i štěstí přisuzujete věřícím, ikdyž realita mluví jasně proti.

20.09.2008 22:01:00 | Kirkhof

líbí

Mystik - jsem rád za každý názor, který se zde vysloví. Opravdu. Je to místy docela poučné:-)

Co je to Bůh? Nebudu mluvit z hlediska Církve nebo z hlediska nějakých duchovních mistrů. Řeknu, co je Bůh pro mě. Pro mne je to živá bytost, která dává všemu smysl. Je to bytost, která se podělila o svou lásku a radost a stvořila člověka. Stejně jako láska manželská nebo partnerská vyvrcholí narozením dítěte. Bůh mi dává vše, co potřebuji. S ním mi opravdu nic nechybí. A když někdy cítím, že s ním nejsem kvůli vlastního ega nebo vlastní hamižnosti, cítím se prázdný a bez ducha. Tak asi tolik bych k tomu řekl.

Jestli jsem se někoho dotkl s těmi množinami:-) a pochopili jste to tak, že odsuzuji nevěřící, tak se omlouvám. Takhle jsem to skutečně nemyslel:-)

12.09.2008 08:50:00 | Hippy

líbí

Hippy mohl by jsi prosím říct konečně CO JE BŮH?Člověk bez boha trpí..Můžu trpět třeba bez oka,když o něho přijdu,ale jak můžu trpět bez boha kterého neznám?Ukaž mi ho..A ještě jedna věc,říkáš že lidé hledají na všem jenom chyby,asi jsi tím narážel i na mě.Poukazuji na chyby a zlo,ano,i já jich mám dost,ale to přece neznamená že si o tobě nebo třeba Danielovi myslím že jste nějací zmetci.Určitě by jsme si na jiné téma zajímavě povykládali třeba u piva,ale co se týká víry a náboženství KTERÉ PREZENTUJÍ CÍRKVE,jakkékoliv církve- jakkéhokoliv náboženství,to prostě vidím jinak.

11.09.2008 15:45:00 | Weylin

líbí

No já nevím. Když jsem množiny vysvětloval kamarádce v hospodě u piva pomocí pivních tácků, tak to pochopila:-)

11.09.2008 15:26:00 | Hippy

líbí

"Chtěl jsem poukázat, že člověk bez Boha trpí"

Vyber si předmět v místnosti nebo jen nějakou krásnou představu. Upni se k ní, zamiluj se do ní. Po nějakém čase tvé lásky k předmětu řekneš: "Člověk bez té věci trpí". A proč to řekneš? Jednoduše proto, že to bude tvůj zkreslený zamilovaný pohled do té věci.
Tím chci říci, že život bez boha není utrpením. Utrpení je život sám a to z důvodu nevědomosti toho, jak se věci mají. Jak říká jedno známé moudro: "Je svázán, kdo si myslí, že je svázán, je osvobozen ten, kdo si myslí, že je osvobozen" A toto moudro se dá přenést na všechny svá přesvědčení. Já bez boha netrpím, protože ani nevím, co to je. Těžko potom můžu trpět. Tvůj pohled je tudíž zkreslený tvou láskou.
Nicméně rozumím tomu, že kolem sebe vidíš trpící lidi. Já je taky vidím. Není to ale tím, že jim chybí bůh, chybí jim vyrovnanost, vnitřní klid a smíření. A to nemusí mít s bohem nic společného, i když se to této přítomné jsoucnosti blíží.

11.09.2008 11:56:00 | Dao de

líbí

..víš Hippy, moje zmínka o kostele a modlitbách byla myšlena trošku jinak, nemyslela jsem tím přímo budovu kostela a modlitební knihy ale mělo to evokovat náboženství a víru, chceš-li Bibli a náboženské učení (ostatně Daniel napsal že "je odchován kostelem" což je podobně míněno :D )...
..a ano, opravdu jsi nenapsal nic o tom, že lidé kteří se od Boha odpoutali jsou lumpové ..napsal jsi jen toto : "Množina C nevzniká – místo toho vznikají pouze jednotlivé oddělené body. Tyto body nejsou schopny žít spolu, neumí si pomáhat, myslí jen a jen na sebe (rozuměj kariérismus, touhu po moci, nenávist). "
Pokud tohle myslíš vážně, postavil jsi tímto všechny ateisty na okraj společnosti :D...i tak se to dá totiž chápat...a proti tomuto tvrzení bylo to mé - spousta zločinců jsou věřící lidé (to znamenala zmínka lump v kostele)
Ale úvaha je od toho aby nad ní lidé uvažovali a možnost komentovat je fajn...proto moc nechápu Tvoje postesknutí nad tím, že tu lidé svůj názor vyjádřili ... Bůh jako takový je téma samo o sobě, takže jsi musel čekat i negativní rakce a ne jen "souhlasné plácání po zádech".

11.09.2008 10:07:00 | Jiparo

líbí

No Hippy, většinou jsem na Tvé straně, ale tentokrát nebudu. Úvaha je přiliš povšechná a málo se obrací k těm, co nerozumějí náboženskému slovníku. Už třeba dneska slovo Láska je strašně ošidné. Málokdo si pod tímto termínem představí to co ty. A tak s tebou nesouhlasí, protože kdy bylo na tomto světě více "lásky", totiž volných vztahů, sexu apod? Tvůj pojem, že se z lidí vytrácí láska je tím pádem problematický. Tomu porozumím tak já, protože jsem odchován kostelem a tento slovník je mi vlastní.

Nevím, ale přijde mi, že je to, jako kdybys přišel do čtvrté cenové a začal vysvětlovat teorii relativity vědeckým a odborným názvoslovím.

A do třetice? Náboženství je jako každý jiný předmět. Nejprve se chodí do první třídy a učí se jednoduché axiomy. Až později se dojde na rovnice a nerovnice. Dělej toto. Vysvětluj jednoduché axiomy. Tak jako Ježíš. Ten nedělal teologii, ten povídal podobenství...

10.09.2008 19:58:00 | Daniel S.

líbí

Jiparo všimni si ovšem, že jsem ve své úvaze ani jednou nenapsal o tom, že člověk musí chodit do kostela. nebo že by se měl modlit.

Dharmaby - už vůbec jsem nepsal nic o tom, že lidé mimo tyto množiny jsou lumpové nebo podobně. Chtěl jsem to jen obrazně znázornit. Chtěl jsem poukázat, že člověk bez Boha trpí. To je vše.

Víte, co mě vždy nejvíce zaráží? Že než aby se člověk nad danou úvahou např. zamyslel, nejprve začne hledat chyby. To mě vždycky nejvíce pobaví. Logika člověka. Když já jdu na Liter, nehledám tam chyby. Pozorně si přečtu úvahu a popřemýšlím o ní. Proč vždycky na všem hledáte chyby nebo nejasnosti? V životě jsem snad tady nenašel to jednoduché: "Jo, s tím souhlasím." A to se netýká jen této mé úvahy, nýbrž takřka všeho. Proč nehledáte na úvahách lidí něco pozitivního? V 90% případů to tady skončí hádáním se o maličkosti popsaných na dvaceti stranách. Nechápu...

10.09.2008 17:59:00 | Hippy

líbí

..lidé se neodvracejí od lásky! Odvracejí se od Boha a od církví (a není divu, skandály všeho druhu na vážnosti zrovna nepřidají). Přicházejí na to, že jim ve víře v cosi (opakuji v cosi - nemusím to být Bůh) nikdo nebrání a nemusí přitom vůbec chodit do kostela a odříkávat staleté modlitby. Nejdůležitejší je najít sebe sama, věřit ve svoji sílu a svoji hodnotu. Každý je jiný ,nalajnovat "úctyhodné a láskyplné" chování lidí vůči sobě nejde, musí každý sám za sebe...myslet si, že víra v Boha nebo boží vedení z lidí udělá "slušňáky" je nesmysl. Ostatně, např.Desatero se porušovalo už dáááávno a jak se řešily přestupky? U bohatých "vykoupením", u chudých např "pomodli se 5x Zdrávas a 3x Otčenáš" ...ale LUMP zůstal lumpem i v kostele!

10.09.2008 12:39:00 | Jiparo

líbí

z tvého posisu se vytrácí úcta ke všem lidem, připadá mi, že bezvěrci jsou pro tebe tupá stvoření plná nenávisti a individualismu a jedině člověk žijící v představě, že existuje množina A, je ten pravý a milující člověk naplněný soucitem.
Lidé nejsou jen černí nebo bílí. Znám lidi, kteří věří a nejsou dobrými lidmi a znám nevěřící, kteří jsou dobrými milujícími lidmi.

10.09.2008 11:55:00 | Dao de

líbí

Díky, myslel jsem si to:-)

10.09.2008 09:12:00 | Hippy

líbí

Opravdu si zaslouží elaborát-:)...

09.09.2008 22:19:00 | fabb

líbí

:-)

09.09.2008 15:01:00 | Weylin

líbí

Dík za komentář. Já si ale myslím, že jestliže nás stvořil, tak nám tím prokázal dobro. Můžete žít na tomto světě, což je krásné :-)

Pokud nás stvořil, měl k tomu zřejmě nějaký důvod. Prostě se s námi rozdělil (což je další důkaz toho, že zřejmě není sobecký, protože sobec se neumí dělit!).

Myslím, že mu o nás jde (např. v Bibli je psáno, že kvůli naší záchraně poslal svého syna Ježíše Krista. Jinde se v Bibli zase píše, že nás miluje otcovskou láskou. To jsou dosti silná slova).

Máš pravdu. Bůh může klidně existovat sám o sobě. Ale nechce. Jde mu o nás. Stačí jen otevřít oči a rozhlédnout se a každý to musí vidět :-)

09.09.2008 13:34:00 | Hippy

líbí

hezké ale myslím, že někde bude chyba ...
myslím, že Bůh tu je nezávisle na tom zda je někdo, kdo na něho myslí, nebo na něj zapomněl ...
nemám na to důkazy, jen si to myslím ...

09.09.2008 13:01:00 | Romana Šamanka Ladyloba

© 2004 - 2024 liter.cz v1.7.2 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí ⋅ Osobní údaje ⋅ Provozovatel