Tvá úvaha se mi líbí, souhlasím s ní. Nalézt Boha není snadné ale přece ne nemožné. Stačí se rozhlédnout po světě, vidět zdánlivě obyčejné věci a uvědomit si, že tak moc třeba ani obyčejné nejsou. Co třeba taková pampeliška nebo cvrček? Není to úžasné? Dva odlišné organismy, dokonale fungující a tak překrásné! A pokud tohle je překrásné, jaký je pak asi Ten, Který to svořil? Že je to Láska sama, tak na to skutečně není potřeba hledat složité odpovědi...
17.12.2010 21:07:00 | Anne Leyyd
Ať je to jakkoliv,je normální utkávat se se svými pochybnostmi...a ano láska k Bohu může být pro slabého jedince berlička.Mám obavy že není v našich možnostech porozumět Boží lásce protože na ní nestačí naše lidské představy,slova a zkušenost...Přesto je Láska stále s námi i s tím nejposlednějším z nás a v tom je právě krása,jen jí nevidíme...
13.10.2010 14:02:00 | la loba
Weylin má pravdu. Je to podobné, jako když se starozákonní bůh nechává nazývat spravedlivým (proč by to dělal, ledaže by o své spravedlivosti v očích lidí pochyboval).
Já zkusím další pohled. Ty otázky co píšeš, to jsou ty otázky, které člověk cítí, když žije mimo své tělo - jeho duše má jiné touhy než tělo (například když žena tvrdí,že ji "bijou biologické hodiny" - ona cítí že bijou,tzn. cítí specifickou touhu těla, protože podle ní nežije). A jelikož problém souladu duše a těla řešili lidé mnohem dříve, než bylo nějaké křesťanství - tak se tyto otázky řešily pomocí rituálů (úvod do dospělosti, úvod do stáří, rituály pro budoucí matky atp.) a samozřejmě rituálům předcházelo vysvětlení od starců jak se věci mají, které zůstává zachováno (a skryto) v mýtech a bájích.
Nebo-li jde o to,že člověka děsí to prázdno, které vzniklo a které cítí. A řešit to můžeš tím,že odpovědi přebiješ vírou, láskou (ke komukoliv a k čemukoliv) nebo jinou drogou, a nebo získáš odpovědi (lépe řečeno vžiješ se do nich), které ti vysvětlí proč se tak děje. Neboli tím,že jsi milován,nebo miluješ objekt své touhy, tím prázdno nezaslepíš - naopak můžeš docílit toho,že prázdno začne za pár let jednat bez tvého vědomí. On Nietzche zřejmě věděl, o co jde, když tvrdil,že mé nejtěžší břemeno jsem já sám.
19.07.2010 16:09:00 | dead-head
Pěkné..VYJÍMEČNĚ S tEBOU SOUHLASÍM..Až na tu lásku k Bohu,ne že bych byl proti lásce k Bohu,ale musíš vědet co miluješ,ty miluješ pouze svou ušlechtilou představu zrozenou z víry-tedy sám sebe..myslím že kdybys poznal Boha opravdu,reálně,o lásce bys nemluvil protože by jsi se Láskou stal sám..:-)Ale to je jen můj názor..Hezký den.
08.07.2010 10:27:00 | Weylin
v jednoduchosti je pravda krásná, ST!
21.06.2010 11:38:00 | Lilien
:) téma úvahy je výborné...:) asi je to ve vzduchu; nějak jsem zrovna o radosti v životech přemýšlela také.
Myslím, že s Bohem, lidmi, láskou a jejím vnímáním je to trochu složitější - ale pokud to pro Tebe je jednoduché, je to fajn!
20.06.2010 19:38:00 | pamp_elka