existuje Bůh ?

existuje Bůh ?

Anotace: existuje Bůh,nebo je to jen pozlátko pro lidi,kteří se bojí jít sami životem ?

existuje Bůh,nebo je to jen pozlátko pro lidi,kteří se bojí jít sami životem ?

asi jako každý člověk i já mám chvíle ,kdy se cítím ve svém nitru zoufale sám a slabý.Jako každý člověk hledám kolem sebe oporu a pomoc, ale v dnešním světě jí těžko nacházím,protože každý z nás je zahleděn sám do sebe a bojí se být jiný než je jeho okolí. Asi i to je jeden z důvodů,proč jsem začal hledat zda je něco za oponou.Četl jsem různá filozofická pojednání o životě i smrti, ale pravdu jsem nenacházel.Vzal jsem do ruky Bibli a četl si v ní.Našel jsem v ní velké množství návodů jak se chovat, jak dosáhnout toho,aby člověk nebyl nemocen a mnoho dalších dobrých rad, ale odpověď na moji základní otázku zda existuje Bůh jsem nenašel. Pak se to ale stalo, ležel jsem doma ve své posteli a intenzitě přemýšlel o tomto problému. Pak jsem usnul a najednou jsem se probudil a cítil jsem, že nejsem v místnosti sám.U dveří do místnosti jsem zahlédl obrys postavy,která se mnou začala komunikovat.Nedovedu popsat zda slovy či myšlenkou.Otevřela se mi moje uzavřená záklopka v mém mozku a já najednou pochopil to co jsem do té doby nechápal a vše se spojilo. Cítil jsem přítomnost Boží a poznal jsem, že Bůh existuje. Od té doby se mi změnil můj život, necítím se tolik sám a problémy se daří řešit a je mi fajn.
Uvažuji o tom jak bych mohl ukázat tuto cestu ostatním, ale zjistil jsem, že vztah s Bohem není jako nějaká příslušnost k politické straně, či spolku, ale jedná se o osobní vztah,který musí každý kdo po tom touží navázat,ale je i jasné, že je to moc těžké, ale určitě to stojí za to.
Život zde na zemi by přeci pro svoji krátkost a složitost neměl smysl,kdyby nebylo něco tam za tou oponou, proto je dobré, že můžeme hledat i nacházet a myslím si, že se za to nikdo nemusí nijak stydět. Už nejse v době kdy by věříci lidé byli považování za něco méněcenného. Hlavní je , ale tento vztah vnitřně prožívat a nikoho do něj nenutit, protože to stejně nejde,aby se stal člověk věřícím bez toho,aby se mu v mozku otevřela ta uzavřená záklopka. Proto hodně zdaru v hledání stojí to za to.
Autor jiří slunce, 28.06.2012
Přečteno 774x
Tipy 0
ikonkaKomentáře (5)
ikonkaKomentujících (4)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře
líbí

Musí být moc hezké zažít něco takového. Mám ráda víru, ke které si najde každý cestu sám, která není nikomu vnucována, je tolerantní a nenárokuje si, že je tou jedinou pravou.

20.08.2012 17:06:24 | Blanche Lebalegie

líbí

díky cítím to stejně

02.09.2012 10:29:37 | jiří slunce

líbí

Je tu popsán mystický zážitek, který navíc vedl k jistému míře prozření a pochopení souvislostí s následkem zvýšení harmonie v životě, nebo jak se to správně nazývá.
Tuším podle zapálení, jak je článek napsán, to vypadá, že víra v boha byla nahrazena prožitkem, což je jedna z možných cest. Nicméně je to pouze subjektivní prožitek (jakkoliv silný), to znamená, že v globále neplatí to, co prožije autor, to samé prožije třeba pákistánský Súfí, Tibeťan, severoamerický indián, taoista či peruánský šaman.

Nuže otázka, která v úvodu byla položena zvláštním způsobem zůstává nezodpovězena - je pravda to, že prožijeme-li něco, co neumíme vysvětlit, nutně vede k Bohu jako autoru toho zážitku? Zůstává jen pocit, že něco doopravdy způsobilo hmatatelné výsledky. Subjektivně ano - objektivně? Kdo ví?
Nicméně říká se, že každý si musí svoji svobodu každých 7let znovu vybojovat - stejně tak to je i s přeformulováním poznání, jestli je to doopravdy bůh, který se dal tehdy s odstupem času poznat...

07.08.2012 18:35:37 | dead-head

líbí

měl jsem napsanej delší komentář, ale smázlo se mi to...
takže jen k té záklopce v mozku:

http://www.ted.com/talks/lang/cs/jill_bolte_taylor_s_powerful_stroke_of_insight.html

zajímalo by mě, jak vás to ovlivňuje dál, co cítíte nebo prožíváte po té události.

28.06.2012 17:24:16 | ewon

líbí

hezký večer děkuji za otázku, samozřejmě, že se mi změnil život a to dost podstatně a prožívám to stále,není to nějaká duševní nemoc či porucha , ale určitý vnitřní stav člověka a navíc se díky tomu zabývám ještě léčitelstvím,protože jsem začal vnímat určité energie a tím pomáhat lidem.Je to těžko vysvětlitelné, ale je to tak. myslím si, že je to i obsažené v některých básních,které jsem napsal.

28.06.2012 20:02:47 | jiří slunce

© 2004 - 2024 liter.cz v1.7.2 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí ⋅ Osobní údaje ⋅ Provozovatel