Anotace: Udělejte si vlastní názor. Já jen píši svůj. PS: omlouvám se za případné chyby.
Ano, jsme hodni násilí a nenávisti za zneužívání své inteligence. Já vždycky namítám, že Darwinovi "vědecky primitivní" teorie o přírodním výběru jsme už snad dávno "vědecky ekologicky čili symbioticky" překonali. Ale mentálně asi ještě ne. Kdyby jen nejsilnější vyhrával, tak by už dávno na celé planetě zbyl jediný absolutně dokonalý "dravec" a pak by chcípnul osaměním a hlady. Příroda má své zákony, ať si Homo Sapiens myslí a dělá co chce. Platí. A kdo je stále překračuje, ten na ně časem doplatí. :-)
02.02.2018 12:47:10 | Lighter
Nelakujme si běh tohoto světa narůžovo. Živočišné druhy bojují každý den o přežití, ve vzduchu, na zemi, pod vodou. Pouze Homo sapiens dostal rozum v míře větší, než malé.
Nikdo jiný nezabíjel a nezabíjí pro pouhou potěchu se zákeřností a lstivostí. Bezcílně, i když má již břich plný. Jen Homo sapiens vyvinul zbraně tak mocné, že se obává o vlastní osud.
A pak se k zákeřnosti a lstivosti HS vyvinula závist. A závist dává šanci, že budu mít více než ostatní a vzniká chamtivost a chorobná touha po moci.
Teprve pak nastává chvíle rádců mocného, že lze masy masírovat tak dlouho, až dojde k řešení konečné otázky (pro ty méně chtivé a výbojné).
--
Na rozbor válečného úsilí od počátků civilizace je tahle plocha malá. Ale vždycky šlo o zabrání cizího území (se vším co k tomu patřilo), vybojování kontra území a vytvoření nárazníkových pásem říší, které se staly imperiálním molochem.
Jenom ta Alaska, ta to kazí. Nepředstavitelné, prodat každý akr jenom za půldollar. A vlastně i celá Kalifornie. Ovšem tam před kupní smlouvou také hovořily fédrpuše a kanony.
---
Závěrečné tři otázky úvahy jsou již vyřešeny, netřeba je pitvat. Konec konců se i via olympiádu dohodne možné. Nejde o nárazníkové pásmo Kima, to je vyřešeno. Otázka zní, kolik ta sanace bude stát a kdo to zaplatí. Tři velmoci okolo a možná i ta čtvrtá zvaná Nippon, mají dost na to, aby Kima zarazila sto sáhů hluboko. Ten hladový a rozvrácený trh bude „spravedlivě“ rozdělen.
Nejlépe to vyjádřil K.K. v písni o „zájmových sférách“.
https://www.youtube.com/watch?v=I17iIBV2HPg&index=17&list=PLVvqCdVnVby4k82w4c7-8Bs6UyUlArQWD
Stručný jazyk, brilantní vize. Bohužel, Svět neřídí humanisté, kteří by si to zasloužili.
01.02.2018 23:40:16 | Lesan