100% systém na ruletu
Už to bude pár let, ale jednou jsem narazil na jednom serveru na diskusi v klubu "Hazardní hry". Hádali se tam dva uživatelé, které jsem z jiných klubů neznal, řekněme X a Y. X tvrdil, že si od Y koupil za nějaký netriviální obnos "100% systém na ruletu" - nějaký matematický systém, jak sázet, aby člověk vždy vyhrál. No - a X posléze prohrál. Y na to namítal, že X koupil "jen 50% jeho 100% systému" a nabízel, že mu prodá celý systém, pokud ovšem zaplatí další nemalé peníze. Pak se tam objevili další lidé, buď se snažili X vysvětlit, že je to nesmysl, že takový systém z principu nemůže existovat, když v ruletě kulička prostě náhodně z čísel vybere, co ji "napadne"... Další si z toho dělali legraci a přilévali olej do ohně: tvrdili, že 100% systém mají a že vyhrávají...
Tak jsem si zpočátku říkal, jaký je ten X hňup, že se nechal napálit, že si neuvědomil, že mu nějaký matematický "systém" z principu přece nemůže říct, jak vsadit, když je ve hře reálný svět... když vtom jsem si uvědomil, že někdy možná dělám něco podobného, i když na jiné rovině.
Snažil jsem se tehdy najít smysl života, "vyřešit" život, vesmír a vůbec: a on celý svět a já v něm je daleko bohatší než ona ruleta, která tvoří jen jeden jeho omezený výsek: a ani na ni neexistuje "100% matematický systém" - tak mě trklo, že nějakou redukcionistickou, "logickou", slovy popsatelnou teorii hledám možná marně. Nějaké vhledy do situace samozřejmě možné jsou, ale jsou vázány na životní zkušenosti a mohou být spíše nepřenosné než přenosné...
Proto, když někdy příliš věci řeším, tak si vzpomenu na tuto příhodu z netu a přemýšlím "Danny, nehledáš teď náhodou 100% systém na ruletu?"
Přečteno 440x
Tipy 5
Poslední tipující: OpilyJohn, crook, Kyška, Jeněcovevzduchukrásného
Komentáře (2)
Komentujících (2)