(proti gustu dišputát!)

(proti gustu dišputát!)

 

♪♪♪



Člověk má svobodu volby dělat si vše, co chce, a proto vzato ekologicky po svém

ekonomickém gustu kurví celý svět. Proč? Protože může, má přece tu moc! Žádný

jiný důvod není, rozumný už vůbec. V přírodě je svoboda něco velmi negativního

a škodlivého, porušování přírodních zákonů. Společensky řečeno, člověk se pocitem

svobody zbavuje zodpovědnosti za svoje činy; za množství svých ekologicky násilných

činů, které dělá ryze v zištně sobecký prospěch svého druhu bez ohledu na následky

pro všechny ostatní druhy a celou "přírodu". Pro vlastní svědomí se z ní už (a)morálně

vyčlenil jako nadřazený, vyvolený, vrchol vývoje, majitel zeměkoule a brzy i celého

vesmíru. Ambice by byly. Ve jménu moci a nadřazenosti naší civilizace! Svoboda

konání je eufemismus a ospravedlnění pro činy klasifikované jako zneužívání moci.

Bez ohledu k zákonům, přírodním nebo tendenčně subjektivně lidským. Paradoxně

ve svobodě (a kvalitě) myšlení jsou lidé horší a nesamostatní, čekají stále dětinsky

na někoho chytřejšího, moudrého jedince, který je prý polepší. Jedinečně silnou

osobnost, spasitele nebo tyrana, vůdce. Chovají se jako nuly v bezhlavém

davu. Každý podle míry atrofovanosti svého svědomí.

 

 

Autor Lighter, 12.08.2024
Přečteno 126x
Tipy 6
Poslední tipující: Sonador, jort1, Iva Husárková, Ž.l.u.ť.á.k., mkinka, Fialový metal
ikonkaKomentáře (24)
ikonkaKomentujících (3)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře
líbí

Proto je třeba všechny ty korporátní šmejdy, manažéry a prodejné kurvy omotat strunou a škrtit, dokud nevypustí ten pšouk, kterému se říká duše. Čím více je budeme nenávidět, tím je změna blíže. Oni nás také netolerují. Stejně tak s odpornými pravdoláskaři. Jejich snaha je zničit obyčejného člověka.

13.08.2024 11:04:53 | Šlejška

1líbí

My jsme oni, takže kritika by měla přijít na nás. Za vše můžu já, obyčejný člověk, když to špatné připustím....Nenávidět špatné je v tomto případě dobré. Ale snadnější je milovat něco povznášejícího, než bojovat proti všem špatnostem světa. Proto takový svět je...Kde není vůle, není zlepšení.

13.08.2024 11:21:41 | Lighter

líbí

Člověk to může zkombinovat dohromady. Zdar.

13.08.2024 11:30:40 | Šlejška

líbí

PS : Moc filosofie škodí. Filosofie je špatná. Dnes už nepřináší žádný užitek. Filosofie jsou navíc důvodem dnešního úpadku. Humanismus už není to, co byl. Dnes je to pouze směšný prostor pro progresivní ( Woke ) ideologie.

13.08.2024 11:33:13 | Šlejška

1líbí

Zneužít se dá všechno, každá dobrá myšlenka. Ale proto ještě každá filosofie nemusí být špatná...Prostě se z ní nesmí stát mocenská ideologie.

13.08.2024 11:36:33 | Lighter

líbí

Už se z ní bohužel stala. Opět.

13.08.2024 11:41:47 | Šlejška

líbí

Pak se tomu říká historie. Historická nutnost.

13.08.2024 11:51:29 | Lighter

líbí

Ne, to je prostě současnost.

13.08.2024 11:57:59 | Šlejška

líbí

Vždycky to byla současnost.

13.08.2024 11:58:32 | Lighter

líbí

Navíc je nás málo a jsme proti sobě. To je největší slabina. I kdyby jsi dnes přišel jako svalovec do hospody, která bude plná těch zmetků, tak tě stejně umlátí čepicemi, protože prostě budeš sám. To je nejhorší věc. Dříve si to nedovolili, protože bylo více normálních lidí. Navíc je spojovala hudba. Metal, Skins, Rock atd... Každému stoupne sebevědomí, když má za sebou deset dalších. A tihle mají navíc podporu vlády. Liberálové, punkeři, hipíci, alternativci, to už nejsou žádní rebelové, protože jdou vládě na ruku. Hodí se jim. Vláda takové potřebuje.

13.08.2024 12:02:29 | Šlejška

líbí

Mafie je vždy lépe organizovaná než ovčanstvo...Obyčejní lidé mají vlastní problémy, nejen budovat mocenskou strukturu.

13.08.2024 12:08:07 | Lighter

líbí

I já jsem osobně poznal alternativní kulturu. Nějaký čas jsem dělal pomocnou sílu v kuchyni v čajovně. Pak jsem to začal nenávidět, ale teď jsem za to rád, protože mi to dalo příležitost tyhle lidi výborně poznat a teď vím, jak smýšlejí. Byl jsem v tom prostředí celkem dlouho. Tohle je někdy velký dar, když můžeš poznat toho, kdo je proti tobě.

13.08.2024 12:10:30 | Šlejška

líbí

Osobně nemám nic proti cikánům, černým, ani proti lidem opačných orientací. Nevadí mi, že se někdo nějak narodil. Za to nikdo nemůže. Navíc, mezi černými už je také spousta konzervativně smýšlejících rodin, které ctí tradice. Kolikrát jsou daleko věřící, než běloši. Navíc věřím tomu, že i normální homosexuálové už mají plné zuby všech těch aktivistů, kteří na ně vrhají špatné světlo. Co se týče Romů, tak s těmi si kolikrát rozumím více, než s bělochy. Je to tím, že mají víru.

13.08.2024 12:25:56 | Šlejška

líbí

Taky si to myslím. Rozhoduje chování, ne předsudky. Ty jsou pro hlupáky, co nerozlišují, museli by totiž dělat něco moc náročného a složitého, přemýšlet...

13.08.2024 12:32:40 | Lighter

líbí

Víš co je navíc sranda, kamaráde? :) Že jsem nikdy nikoho z těch tolerantních študáků či aktivistů neviděl po boku nějakého obyčejného romáka. Já jsem na základce seděl s romem v lavici, na učňáku jsem s cigány dělal v kuchyni, poté jsem s jedním dělal na stavbě jako obecní pohůnek. To je dodnes můj kamarád a občas si spolu zavoláme. Vždy se mi podařilo s nimi nějak vyjít a někteří byli i srdeční. Co se týče těch aktivistů, tak ti se s klasickým českým romákem bavit nebudou. ;) Oni jen dělají, že jsou tolerantní, ale jinak mají daleko větší předsudky, než obyčejní lidé. Tihle študáci se hodí akorát do těch kaváren.

13.08.2024 13:04:58 | Šlejška

líbí

Mám to podobně, ale o toleranci se krásně akademicky mluví, ale když máš skutečně tolerovat i to, co se ti nelíbí...to je teprve zkouška osobnosti. A pak jsou věci, co by se tolerovat neměli. A občas mám pocit, že dnešní zmatení mladí tohle nedokáží rozlišit, asi zmatená výchova...Nebo relativizace etických hodnot ad absurdum.

14.08.2024 11:07:53 | Lighter

líbí

Lidé jsou různí a blbci se najdou všude, co naděláš...Ale rozpoznat je, to se hodí.

13.08.2024 12:23:57 | Lighter

líbí

Samozřejmě. Já nevidím jako problém ani migranty, protože to jsou prostě lidé, kteří se chytli toho, co jim nabídl bohatý běloch. Kdyby nám někdo nabídl místo, kde o nás bude postaráno a bude nám to každý líčit v nejlepších barvách, taky se tam spousta z nás vydá. Tohle není problém migrantů. To je problém vysoké bělošské politiky. Mnozí z nich vyrostli v daleko tvrdších podmínkách a smějí se všem těm sluníčkářům. Chápu je, že nás nenávidí. Jsme banda měkkot. To my jsme naducaní hlupáci, kteří si nevidí do huby.

13.08.2024 12:39:46 | Šlejška

líbí

Bohužel na to doplácí obyčejní lidé, kteří s tím nemají nic společného. Mluvím teď i o kriminalitě, která v Evropě nastala. Těch, co za to můžou, se to nikdy nedotkne. Ti jsou ve svých chráněných domech a mají dost prostředků, aby si zajistili ochranu. Oni nemusí chodit ulicemi.

13.08.2024 12:48:46 | Šlejška

líbí

Jako humanista to vidím podobně, Evropa si ty problémy sama způsobila, migranti jen využívají situace. Politické elity skutečné problémy neřeší, jen formálně, byrokraticky, protože se jich osobně nedotýkají, je to PNJ problém někoho jiného, oni se ve své chráněné vysoké společenské kastě s nimi denně do styku nedostanou, to je problém v životech běžných lidí. A problémy bezvýznamných ovčanů jsou pod čarou "tématů karierně důležitých", čím se politik chce zabývat...

14.08.2024 11:17:46 | Lighter

líbí

Přesně tak. Jsem rád, že si v tomhle rozumíme.

14.08.2024 18:18:31 | Šlejška

líbí

Doba, ve které už člověk ani nemůže skutečně nadávat a nenávidět, je doba té nejhorší netolerance, jaká kdy může existovat. Za názory zatýkají, za vraždy dávají podmínky. Hlavně se všichni smějte a buďte tolerantní. Takové vás chceme!

13.08.2024 11:17:41 | Šlejška

líbí

..."máš rád lidi?"...;-)..."a které?"...

12.08.2024 15:18:48 | Marten

líbí

Pán je psychooológ! :-D

13.08.2024 10:58:34 | Lighter

© 2004 - 2024 liter.cz v1.7.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí