Anotace: Velmi netradiční pohled na společnost,a proto nečekám že názory budou nějak jednostranné.Jelikož dílo není rozsahem až zas tak moc obsáhlé,jsou uvedeny pouze základní myšlenky.Prosím také o komentáře a názory čtenářů.Představte si kruh(jeho střed, okraje)
:) vidíš, a o tom právě přemýšlím...:) co když je to jen o té /dostatečné/ identifikaci se vzory? že tohle a tohle je správně mužské/správně ženské a když je to takové, pak tomu rozumím/je tomu rozuměno a naskočí správná, protějšku srozumitelná odezva? a pak je to jednoduché?
No ano, protože je to podle toho vzoru. Teda, jestli to dobře chápu... Muži a ženy přeci nejsou podle vzorů. Každý člověk je jiný a bylo by to hrozné, kdyby všichni vypadali třeba jako já. To je vlastně řečené už v úvodu.
14.04.2010 21:54:00 | Anura
:) vidíš, a o tom právě přemýšlím...:) co když je to jen o té /dostatečné/ identifikaci se vzory? že tohle a tohle je správně mužské/správně ženské a když je to takové, pak tomu rozumím/je tomu rozuměno a naskočí správná, protějšku srozumitelná odezva? a pak je to jednoduché?
14.04.2010 16:46:00 | pamp_elka
Aha:-D, tak o tom jsem doposud nic neslyšlela, ale každopádně to není asi dost dobře možné. Každá situace by se měla řešit individuálně. Zjednodušováním člověk komplikuje budoucnost..
14.04.2010 14:19:00 | Anura
ne, nemyslela jsem obřízku. myslela jsem spíš na čínskou a japonskou kulturu. měli/mají přesné vzory pro většinu situací - a podle nich se formují.
14.04.2010 08:26:00 | pamp_elka
Pro pamp_elku:
No jestli jsem to dobře pochopila a myslíš obřízku, tak jsem taky ráda, že jsem jí nezažila.
13.04.2010 22:22:00 | Anura
Pro Zasr. romantika:
Děkuji za přivítání:-). Myslím, že každý by se měl intuitivně najít v té myšlence sám, ale řekla bych že nic nemusí být tak přesně rozškatulkované a stejně tak jako je třeba lidský charakter typologií osobostí členěn na flegmatika, cholerika, melancholika a sangvinika, kdy nikdy není nikdo čistým flegmatikem nebo čistým cholerikem, ale stojí na rozhraní třeba flegmatika a sangvinika, nebo flegmatika a melancholika, tak i zde může být někdo ve středu mezi okrajem a středem:-D, což zní srandovně.
Typickým člověkem na okraji společnosti je nejspíš nějaký intelektuál.
Pro střed je zase typický příklad nějaký člověk dnešní konzumní společnosti, což bychom mohli být i my všichni, ale podle mně jde hlavně o individuální pohled jedince na svět, takže jde o takového člověka, který moc nepřemýšlí a žije (vytváří spousty problémů o nichž ani neví nebo ho nezajmají)...
13.04.2010 22:17:00 | Anura
Pěkná úvaha.
:) celý život jsem se domnívala, že je to o tom, aby to k sobě tak nějak individuálně pasovalo. :) poslední dobou jsem nabyla dojmu, že třeba orientální kultury to řeší lepším ořezáním ve stádiu prefabrikátu -- a přesto jsem tak nějak vděčná, že to jsem nezažila...
13.04.2010 19:08:00 | pamp_elka
A ještě: Na to, že jsi tu dnes 8. den, máš doST troufalé otázky. :o)) Tak tě mezi námi vítám a je dobře, že se ptáš. Jen tak se totiž něco snad kloudného dozvíš.
13.04.2010 18:01:00 | Zasr. romantik
Dávám ST, ale řekni mi, kdo jsem já, když mám hlavu v oblacích a přitom jsem po krk ve hnoji?
Kam mě umístíš na svém kruhu, když jednoduché věci neřeším a na složité nemám?
Poznámka k podobnosti lidí: Všiml jsem si, že si lidé jsou zezadu podobní a zepředu mnozí do sebe pasují!
13.04.2010 17:58:00 | Zasr. romantik