Tato témata mám velmi ráda, avšak musím podotknout, že mě (po tak navnazujícím) začátku, zbytek úvahy zklamal. Názory máš utříbené, to je vidět v každém díle, ale je škoda, že tak krásné téma zaniklo..
Dokonce si myslím, že tápeš..nicméně to se změní ve chvíli, kdy se zamiluješ (a cit bude oboustranný).
Píšeš úžasně, držím palce..
04.11.2007 19:04:00 | LOMI
No, je pravda že jsem spíše na starší. Zatím mě uháníš jenom ty...:) Ale neboj, rád se s tebou někdy seznámím.
17.04.2007 12:29:00 | Metcheque
Zlato...
V některých věcech s tebou silně souhlasím..avšak..nevěřit v lásku...to bys možná zůstal pořád osamocený... a to Já nedovolím!!!! ;) a co ty víš,třeba za 10let dopadneš tak,že Tebe budou balit patnáctileté holky,ne ty je !!! a navíc, 100% se jednou objeví Ta,kterou budeš milovat..Taky si myslím,mže vztahy bez ,,citů" jsou na nic..a ty s hooooodně city by mohly byt sqele... :) ale záleží na osobách,kterých se to týká.... :) nicméně, Uvaha je nadhernym stylem napsaná,ty odstavce by tam mohly být,ale to už je jedno... :)))) Tak Zatial Pa, M. ;)
13.04.2007 21:18:00 | Malá Trapka
Ahoj Mečku, tvoje úvaha je hodně zajímavá. Na některé věci máme podobný názor:
"Pokud vztah nebyl maximálně vřelý, nebyla to pravá láska. Bylo tedy zbytečné hrát si na manžele a bezpředmětně se držet za ruce."
Taky se plně ztotožňuji s výroky, že láska může shodit člověka do potupné propasti odevzdanosti a citové závislosti, že má jistou podobnost s drogovou závislostí, která z člověka může udělat úplnou trosku...
Ale v mnohém ti musím odporovat:
Člověk sice může nalézt krásu a uspokojení v přírodě, umění a literatuře, ale nikdy mu to nenahradí teplo lidské duše, které, byť to možná nepřiznáš, ti bude jednou scházet.
Malby, kresby, divadlo... to je možná v tuto chvíli pro tebe jen náhrada za lidský cit. Ale až jednou najdeš opravdovou lásku, pochopíš, že ten krásný přenádherný pocit být štastně zamilován nepředčí vůbec nic.
29.05.2006 19:00:00 | Inna
No... však počkej za 10 let. Bude ze mě nejspíš citově deprimovaný úchylák co bude balit patnáctileté holky:)) Uvedlas tam docela zajímavé citáty, nicméně některé se mi jeví jako příliš ovlivněné křesťanskými dogmaty či extrémním romantismem. Je samozřejmě hezké milovat lidi kolem sebe... ale všeho s mírou.
28.02.2006 12:52:00 | Metcheque
Já jsem na tebe narazila jen náhodou. Ve škole, v té "úžasné" internetové učebně jsem si najela na Liter a vyskočil jsi tam ty, protože ses zapomněl odhlásit..a tak jsem přišla domů a přečetla jsem si pro mě úvahu s nejlepším názvem...je vcelku dost roztříštěná, neboť tady řešíš několik otázek, ze kterých je asi nejlépe vykreslena láska...ale to bylo určitě i cílem. S některými názory se neztotožňuju, ale můžu ti napsat, co je láska očima těch druhých...
„Pouze život, který žijeme pro ostatní, stojí za to.“ Einstein
„Láska je větší než příval slov. O lásce se nediskutuje. Láska je. „Exupéry
„Čím víc jí dávám, tím víc jí mám.“ Shakespeare
„Když milujeme, není nic lepšího než dávat, pořád dávat, život, myšlenky, tělo, všechno, co člověk má. A cítit, že dávám a všechno vsadit na to, abych mohl dávat stále víc.“ Maupassant
„Láska je svátost, kterou je třeba přijímat na kolenou.“ Wilde
„To nechť je vaší ctí: „Vždy víc milovat, než jste milováni a nikdy nebýt těmi druhými.“ Nietzsche
„Milovat znamená nacházet v jiných sebe samého.“ Herbel
„Dnem, kdy přestanete hořet láskou, mnozí zemřou chladem.“ Mauriac
„Láska nepotřebuje almužny ani výmluvy, nejedná na základě nějakých kalkulací. Všechno dává a dostává tím nejspontánnějším způsobem, protože tím, kdo diktuje zákony, je srdce naplněné city.“ Maioli
„Dobrodiním lásky není jen to, že nám dává víru v druhého, ale to, že nám dává víru v sebe samého.“ Rolland
„Láska je to jediné, čím se můžeš přikrýt, až bude i hvězdám zima z lidského sobectví.“ Markéta Procházková
A můj názor?? Sice si můžeš na první místo postavit jiné hodnoty, přírodu, literaturu, filozofii, sport, ale vždy budeš toužit, až se budeš vracet domů, aby tam na tebe někdo čekal a měl tě rád.
Láska je pro člověka velmi důležitá, to, že ti ji ještě nikdo neopětoval přeci neznamená, že ji nepotřebuješ...to je na dlouhé povídání a já jsem taky trošku filozof, teď už ale přenechám místo druhým. Měj se hezky, pa Sunny
27.02.2006 17:22:00 | Sunny
Co mohu nabídnout?? Laskavost, upřímnost, humor, radu..... je to snad málo?? Nemusíme přeci zacházet za každou cenu do extrémů. Každý je jiný. Někdo prostě na vztahy není. Nemá cenu je za každou cenu vyhledávat. Ta pravá/ý nakonec přijde - ať jde o kohokoli
03.11.2005 13:46:00 | Metcheque
Reagoval jsi na moji úvahu a odkázal na tvoji. Ikdyž to na první pohled vůbec nevypadá, máme na lásku dost podobný názor. Moje první lásky končily stejně jak ty tvoje. Každopádně tvoje úvaha je velice zajímavá a pravdivá. Já jsem blíženec, takže je nepravděpodobný, že jednou budu mít stejný názor jako máš teď ty. Škoda že nemůžeme o tomhle tématu diskutovat.
26.10.2005 19:10:00 | Tygr
Hezká úvaha, i když s Tebou/Vámi v jistých bodech nesouhlasím. Ale ty poslední dvě věty mě dostali. Je dobré když dílo končí zajímavě... tedy snad jsem v tom správně pochopila druhý význam... :)
25.10.2005 22:22:00 | jannas