Rytíře známé všichni, z pohádek, tu slavnou družinu krále Artuše, jako pány šlechtického rodu i bez něj, neúnavně bojující za dámy svého srdce.
I ve skutečnosti měli rytíři důležité postavení. Kdo byli nejdůležitější lidé v Evropě v době Normanského vpádu? Králové? Kněží, nebo sedláci? Šlechta, nebo rytíři? Králové vládli, kněží usměrňovali svůj lid a sedláci pěstovali potraviny. Šlechta pomáhala vládnout a vedla vojska do bitev. To na rytířích závislela ochrana země!
Rytíř. Nejenže je to postava nejčastěji spojována se středověkem, skvělý rytíř na koňském hřbetě oblečený ve velkolepém brnění s erbem na štítě. Ale také muž, který zajišťoval ochranu země. Rytíři stáli v čele války a bojovali za nás, za své rodiny, za svou zem a za svou víru.
Pro básníky, malíře a autory písní byli rytíři romantickými postavami. Ideálním rytířem byl smělý a odvážný, ale také laskavý a jemný muž, bojující pouze za ochranu pána, dámy svého srdce a víry.
Samozřejmě realita vypadala jinak. Rytíři jen zřídka oplývali těmito vlastnostmi. Byli to drsní bojovníci tvrdě bojující za naši zem. Když byli povoláni králem, museli šlechtici opustit své majetky a rodiny a vyjet do války po boku svých oddaných rytířů.
To byli rytíři. Oddáni svému pánu slibem věrnosti.