Anotace: ... čítať úvahy?
Pochybujem, že nevôľa z obmedzovania stála za prvými krokmi človeka. A navyše, celé veky boli ľudia obmedzovaný inými ľuďmi (feudalizmus...).Nevôľa byť obmedzovaný nieje pohnútkou k vynachádzaniu.
25.02.2008 15:50:00 | Sarazin Faestred
Zajímavá úvaha, i to vyznívá vtipně, je v tom plno reálna, velmi hezký subjektivní pohled. :-) Jestli mohu...připojit svůj pohled na věc, já to vidím tak, že člověka prostě s*** všechno, co ho omezuje. A proto se to snaží překonávat i v situacích, kdy už není prakticky ani třeba. Například..přehnaný luxus, přehnaný přežírání se jídlem, přehnané všechno až do perverzních rozměrů. Buddha učil zlatou střední cestu. To je cesta života, ne extrémů. Inteligence a její rozvíjení nám poskytuje dary a neviděl bych to tedy tak jednoznačně, že je člověk líný. To je na můj vkus až příliš zjednodušené.. :-) Naopak, plno lidí se snaží překonávat svou vlastní lennost, protože je nebaví nuda, nepohyb, stagnace, motivuje je podstata života..změna, svoboda volby, radost z vývoje a z toho co přináší, nové poznání, nový pohled na svět. Lennost bych neviděl jako ten motivační faktor. Spíš je to snaha o přibližování se k vlastnostem naší vlastní podstaty. My si dokážeme představit pohyb, ,absolutní pohyb, v myšlenkách se dokážeme přenést někam ihned a to nás motivuje vymýšlet něco, co se tomu začíná podobat, blížit. Ideály, principy máme již odjakživa v sobě. Chceme lítat, lépe a lépe, bez omezení, ke hvězdám, chceme sdílet a být šťastni, tak to zkoušíme jak umíme, děláme přitom chyby, nesmysly, podléháme omylům atd. atd. To není lennost, je to motivace. S každým zlepšením se objevuje nový problém, Raketou se dostanu mimo Zemi, ale ne dál než k Měsíci, chceme dál.Díky za inspiraci. :-)
24.02.2008 11:10:00 | om tat sat
Prostě nejdůležitější je,se ptát.Tvoje NAČO? je to ,co nás posouvá dopředu.:-)Tak pověz která konkrétní situace se podle toho "mého" návodu nedá řešit nebo jsi neměl žádnou konrétní na mysli?
18.02.2008 09:33:00 | sioned
Nuž áno, rolu hraje aj strach sa do niečho zapliesť. A strach pramení z toho, že nám celkom vyhovujúci stav sa môže zmeniť na nepríjemný stav, čo je vlastne pohodlnosť (lenivosť).
Príklad 1: Traja opití mladíci do niekoho zapárajú. Máme strach niečo povedať, lebo by sme sa problémom vystavili aj my a ignorácia je pre nás pohodlnejšia. ("No áno, je to smutné, ale tak to už chodí.")
Príklad 2: V Indii trpí hladom tretina obyvateľstva. Máme blok zapojiť sa do charitatívnej činnosti, lebo by sme sa museli aktívne zapojiť a ignorácia je pre nás pohodlnejšia. ("No áno, je to smutné, ale tak to už chodí.")
26.01.2008 20:31:00 | Sarazin Faestred
Dlouho jsem přemýšlela, co k úvaze napsat. Četla jsem jí znovu a znovu a připadá mi čím dál tím víc skvělá. Je super, že si někdo uvědomuje, kam až se lidstvo svou lenivostí a svým přehlížením problémů, které se jich přímo netýkají, dostalo.
Já myslím, že mezi lenost a zvědavost, které tu v konentářích padly, patří ještě strach. Strach, že se naší vlastní osobě něco stane, že když se do něčeho zapleteme, povezeme se taky. Strach z vlastního strachu.
Stačí se podívat na 2.světovou válku...
26.01.2008 18:48:00 | Princezna.Smutněnka
Uvaha mala za účel vysvetliť prečo zatvárame oči pred problémamy, ktoré sa nás bytostne netýkajú (glob. oteplovanie, vojny...) aj keď si ich veľmi dobre uvedomujeme. Prečo je spoločnosť tam,kde je a prečo sa ľudia chovajú ako pasívne stádo ovečiek vedené len niekoľkými aktívnymi jedincami. Prečo si len hŕstka kladie otázku prečo a zvyšok sa pýta načo?
Asi tak.
25.01.2008 21:13:00 | Sarazin Faestred
Neviem ci suhlasit alebo nie... Vsetko je to vec pohladu. Ak to beries takto.. da sa povedat ze aj kniha je vyplod lenivosti. Vsetko je vyplod lenivosti...
hmm. ja si skor myslim ze vstko je vyplodom zvedavosti, ktorej obcas chyba sudnost.. tak to konci vseliako
25.01.2008 20:36:00 | Sarai
Nevim jestli jsem tomu dobře porozuměl, ale dočetl jsem to až do konce. To, že člověk je lenivý a stále se posouvá, je důsledek jeho vlastniho myšlení. Ted je ale otázka. Je myšlení součást života jako produktivní složka, a nebo "odpad" a cosi co je navíc? To je zásadní otázka pro celé pochopení dějin myšlení. Kdyby to bylo doopravdy tou lenivostí, tak v podstatě je myšlení jenom nahodilost. Ale je to náhodná nahodilost, nebo úsilí o pohodlnost? Každopádně nevim jak to je, ale myslim ze troska pohodlnosti produkuje mysleni,nebot nas vytrhuje z letargie a nuti premyslet o dulezitych vech.
25.01.2008 13:05:00 | A.N.D.Y.