Anotace: Filozofie- milování nesmyslu ?!
Ano, to co říká učitelka, jak z letmého nástinu v úvaze vyplývá, má velmi důležitý dopad a je to zdánlivě samozřejmá a pochopitelná úvaha, která ovšem není tak jednoduše pochopitelná. Říká se tomu myslím lidská tradice a dějinnost? Asi jo. Tak tedy, veškeré lidské jednání je v nějakém úzu, dohodě, konsensu, "přistoupili jsme na nějakou hru" a tu podle "daných" pravdiel hrajeme od věčnosti do vščnosti. Dohodli jsme se, že nejtmavšímu odstínu barevného spektra budeme říkat "černá" a opačnému, nejsvětlejsímu "bílá". Tohle je naše tradice, takhle ji chápeme. Jinde na světě tomu tak být nemusí, ale o to zde nejde. Takže je s podivem, že "autu" třeba neříkáme "blabla", ale "auto". Zřejmě proto, že "blabla" se pro "auto", nebo "čepici", či "triko" neujalo z pochopitelných důvodů. Zajímavostí z historie je např. Palackého slovník, který výrazným způsobem obohacuje jazyk český. Ale to sem nepatří :) Ještě takový dodatek. Neznám tolik dějiny a tradici, a náboženství už vůbec ne, ale tvrdit o Bibli že je komiksem, či comicsem přijde i laikovi jako cosi opovážlivého. I přes vnitřní rozpornost to neznamená, že by to byl komiks, či druhořadá literatura. Mimo jiné, pokud jsem v mládí komiksy vídával, bývaly ilustrované :-( Co je na Bibli ilustrované? Od A do Z je plná textu. Obraz tam není jediný. Snad jen metafora, či obraznost, to jo, ale ta je všude kolem nás. Nejenom v "posvátném" textu. Zřejmě byla myšlena a dětská ;-). Takže takhle...
12.04.2008 22:21:00 | A.N.D.Y.
...víš jak je to s tím tričkem a tou čepicí?Někdo ti řekl,že je to tričko a ještě navíc černé a ty jsi tomu uvěřil a myslíš si to a říkáš to dál ostatním, aby uvěřili a oni věří.Kdyby jsi byl jindy a jinde a někdo ti řekl,že je to žlutá čepice tak taky uvěříš a budeš tomu říkat čepice,ale na hlavu si ji nenasadíš jen ji oblékneš. :-)
12.04.2008 20:44:00 | WAYWARD