Historie a její důležitost

Historie a její důležitost

Anotace: Taková esejka, kterou jsem sepsala při příležitosti výběru oboru studia na VŠ (ale je trochu staršího data :) ) ehm, v konečné fázi to není úvaha podle pravidel, ale ... :)

Co je to vlastně historie? Je to jen otravný předmět, který učitelé chtějí, abychom uměli, či je to něco, co bychom určitě znát měli? Historie je obsah každého státu, kontinentu a obyvatelstva. Je tedy důležité, abychom věděli, že existuje, že se dotýká nás všech jako celku ale i jako jednotlivce.

Také je to nauka o vývoji lidské společnosti. Je to vědní disciplína, která obsahuje nejstrší dějiny, jak jdou chronologicky za sebou již od časů "otce dějepisu" Hérodotha z Hallikarnassu až po dobu současnou. V potaz musíme vzít fakt, že historie nerovná se minulost, nýbrž se jí pouze zabývá. Mohla by být definována tak, že přibližuje život lidí z dřívějších dob, ale zabývá se také studiem politiky, ekonomiky, průmyslu a mnoha dalších oblastí.

Mnoha studentům se tento předmět nelíbí. Přijde jim nezajímavý, nudný a téměř otravný, ale měli by vědět, že se dotýká všech kroků, které v životě podnikáme. Není zas až tak nutné znát ji do všech podrobností, ale všichni bychom se měli zamyslet nad její důležitostí.

Pro mne samotnou historie znamená jednotlivé části mého života. Předmět dějepis jsem měla ráda již na základní škole. Ráda jsem bádala a zjišťovala informace vedoucí k existenci města, ve kterém žiji.

Těžké je také posoudit, zda se jí dá věřit. Samozřejmě, že existují nepřesnosti. Zřejmě již nikdy s v životě nedozvíme, jak se co přesně odehrálo, ale myslím, že kdybychom nemohli věřit historii, nemohli bychom věřit ničemu.
Autor Anches, 20.07.2008
Přečteno 372x
Tipy 1
Poslední tipující: Iv
ikonkaKomentáře (0)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře
Ještě nikdo nekomentoval.
Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
© 2004 - 2024 liter.cz v1.7.2 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí ⋅ Osobní údaje ⋅ Provozovatel