Já se otevřeně hlásím pouze ke stanovisku, že Bůh musí být. Bůh je něco, co nevíme přesně jak je. Je to vymknutí se základnímu schematickému rámci základních kategorií lidského poznání. Bůh je mimo čas, prostor, zcela bez kvality, počitatelné kvantity, mimo činnost a trpnost, či bez účelu nebo nutnosti. Bůh je zvláštním jevem a zjevem. Snad v nepochopitelném lidském mozku, jak vědci odhadli existují nevysvětlitelné procesy a mají religiózní projevy. Kupříkladu, dovolím si příklad. Česká novinka, špičkový počítač Výzkumného ústavu při Akademii věd ČR zvaný Amálka dokáže doopravdy mnoho. O tom není pochyb, přesto však i vědci dokázali svými výpočty, "exaktní vědou", že lidská schopnost mozku je přesto několikanásobně v řádech milionů rychlejší než Náš nejrychlejší počítač.
Nechci se jakkoli dotýkat materiálna, ale přesto se ukazuje, že to, co je matérií a látkou v sobě má ducha, ideu, představu a projektovaný smysl a prostor k porozumění a výkladu. Tužka, poněkud nevhodný příklad, má v sobě nesčetně mnoho, byť zatím nevymyšlených možností využití. Je to otevřený prostor k výkladu, co je tento předmět a jak se jeví mě konkrétně. Mohu ji vyložit jako nástroj kreslíře portrétu, ale zároveň jako prostředek k pojídání jídla s těstovinami, nebo jako složeninu opracovaného dřeva s grafitovou tuhou. A veškeré výklady budu vysvětlovat, vždy neúplně a nepřesně co taková tužka doopravy je. Idea je uvnitř světa, ale v celku neodhalitelná. A takto lze chápat i Boha. "Jeho aktem" je svět, kosmír, nebo vesmír, Reálné Universum, vše co jest. Je dokonalejší než všichni lidé dohromady a veškeré počítače různých výzkumných laboratoří, neboť je jejich nedílnou podmínkou. Je to vstupenka do světa. Na základě Boha můžeme vysvětlovat vše co jest. Mýty a představy koření z nevědomí. A Bůh překlenuje břehy nevědomí a vědomí mostem svojí úplnosti. Bůh je spojkou, je to vazebný prvek, pojivo že realita drží pohromadě. Neodpustím si připodobnění, že Bůh je jako pojivo ve stavebnictví, jakož i pojivo reality, prožitku skutečnosti s látkou, matérií, ...
18.11.2009 21:00:00 | A.N.D.Y.
no, vůbec ti nerozumím a je to proto, že nevěřím. Ač se občas snažíš být popisný, nejde to.
Moje koncepce je, že lidi nevědí, ale strašně často si myslí, že vědí. Dále moje víra je,že existují zákony- materiální- ale ne zcela poznané vědou. Už to je dost silné tvrzení.
Otázky typu Bůh, láska, svoboda mě sice zajímají, ale nemyslím si, že bych na ně kdy nalezl odpověď- ano nebrání mi to se tu a tam vyjádřit, něco žertem prohodit- to je ale všechno.
Vezměme Boha- první nápad: lidský výmysl, ale strašně silný výmysl a tedy těžko nad ním mávnout rukou. Druhý nápad: Stvořitel- zkrátka stvořitel vesmíru- je nám lidem něco takového poznatelné? Nerozumíme tomu čeho jsme součástí, prakticky nerozumím ani sám sobě, můžu tedy rozumět něčemu co je mimo tento vesmír? (opět se držím toho,že pravdidla jsou daná a tudíž do nich ani tvůrce nezasahuje- když do nich nezasahuje, tak ho nemá smysl ani řešit) Možnost tvůrce tedy apriori nevylučuju, ale vlastně není nic, co bych o něm mohl říct.
Pokud budu tvrdit, že tvůrce zasahuje (například prostřednictvím Bible) tak mi to přijde jako neprůkazné- a opět nevím, co by z toho mělo plynout za závěr pro mě.
Snad to bylo alespoň trochu srozumitelné. :-)
18.11.2009 00:33:00 | ewon