odpovím na tuto úvahu velice roztříštěně chaoticky v duchu 21. století.
už dost abstraktních obrazů, oplzlých veršů, násilných filmů, nepůvodních divadelních her, disharmonické hudby a chaosu v chování lidstva 20.a 21.století.
-tedy toto se ti nelíbí. dobře.
to vrcholné ukáže čas- dalo by se to tak chápat, pochybnost: neukáže čas jen to co je tradiční a co kdosi v přítomnosti prosazuje?
Masaryk četl Platóna- Masaryka odsoudím těžko (svým způsobem jeho modle taky podléhám), ale s tím Platónem- já někde četl, že spaloval věci co se mu nelíbily (díla jiných filozofů) a že jeho Ústava je dost podobná té, co byla ve Spartě- že se děti mají vychovávat odděleně od rodičů aby z nich byli dobří vojáci. (nečetl jsem ani Platóna ani spartskou ústavu- tohle je vzpomínka na B. Russella)
Oslepující církev ve středověku intuici naprosto otupila a dnešní demokracie popírá naprosto vše
(tohle je pro mě nepochopitelné- volně si to překládám tak, že církev vnucuje názor a bere lidem svobodu vyjádření- dnešní demokracii snad svobodu vyjádření nepopírá?)
Ćlověk si takto meze umění vytváří. V podstatě se ztotožňuje s aktuálním vzezřením umění a kultury doby a vůbec pohodlně podléhá představě, že toto je to správné a že nikdy nebylo lépe, dokonce že tím pádem už bude jen lépe. Zajímavé.
- to je zase silné zobecňování, myslím, že lidé jsou různí. S tím, že většina lidí se nejvíce ztotožňuje se současným uměním- souhlas.
15.08.2009 11:31:00 | ewon