Podzim
Anotace: Jak to je s podzimem?
Je chladno...prší...svítí slunce-počasí je rozmarné.
Ptáci už pomalu odlétají za teplem,ježci se co nevidět zazimují.Noci jsou studené.Kde jsou ty teplé večery plné víkendových večírků?
Listy stromů se třepetají ve větru,třepetají se a co nevidět se zbarví do žlutých až červených,zářivých odstínů barev.
Vše se mění,tráva už není tak zelená jak bývala,květiny jsou seschlé,zesláblé...Připravují se už na zimu?
Vše se zahaluje do šera a přitom je svět stále barevný.
Každý sebemenší brouček,pavouk,muška se snaží dostat někam do tepla.Broučci si dělají úkryty v zemi.Pavouci zálezají mezi dřeva nebo se schovají pod pergoly,kamkoliv kde nezmrznou.Mušky číhají před okenicemi a balkonovými dveřmi na příležitost vletět do tepla lidských příbytků a ohřát se.
A co ti ptáci co tu u nás zůstávají?Co taková Sýkora Koňadra?Ta už zřejmě čeká až se parky či zahrady zaplní krmítky se slunečnicovými semínky,zrním a jinou potravou která jim zajistí tukovou zásobu a tak jim v zimě nebude zima.
A co mi lídé?My budeme shrabovat listí v zahradách, koukat z okna a přihlížet té kráse,budem se choulet v dece a popíjet horká čaj,pouštět draka a vzpomínat na léto,někteří se už dost možná budou těšit na zimu.Ale ta je ještě daleko.
Přečteno 339x
Tipy 1
Poslední tipující: Květka Š.
Komentáře (2)
Komentujících (2)