Anotace: Tato povídka, ač zdánlivě působí jako dějová, je myšlena filosoficko-alegoricky. Nečekám, že se vás najde víc než pár, co její myšlenku skutečně pochopí - ale pokud osloví alespoň jednoho jedince, splnila svůj účel.
S tím, že drtivá většina se nedobere až ke konečné podstatě jsem absolutně počítal, proto jsou mé povídky (alespoň v to doufám) psány tak, že byť každý NĚCO pochopí nějak JINAK, alespoň jsem zminimalizoval pochopení ŠPATNÉ. ( Správně vytknuté AA, A1, A2... Podstatné je první A. Lidí, kteří si v AA najdou XY vždy bylo, je a zřejmě bude stále dost; jsou to titéž, co vždy budou např. brát pohádky a legendy jako příběhy, nikoli jako metafory; lidé co si přečtou Decarta a pak s vědoucím úsměvem citují filozofie, kterým nerozumí, atd...
06.01.2011 15:38:00 | Dortas
Nó, já jsem tady psal taky svojí filosofii, ale rozhodl jsem se to dělat jinak. Tady se totiž nevyskytují takové duše, který by tohle zajmalo a s kterejma by byla poutavá diskuse. Je tady Ewon, skromný a volnomyšlenkářský chlapík. Pak ludmil, který je příliš lidský, kterého by to začlo zajmat, až by Tví mimozemčané začli masturbovat; a několik ženskejch, který si to vezmou právě po svém.
Mě je hodně sympatická Tvá snaha o spojení filosofie s beletrií, tak by to mělo být.
Tak já tě nechám, pak se ukáže, jestli mám šanci tě pochopit.
06.01.2011 08:42:00 | Unyle Pěl
k psaní: není to zas tak špatný.
Ne že bych vůbec neměl rád alegorie, ale problémem alegorií (ale obecně všech textů) je ten že RŮZNÍ lidé si je vyloží RŮZNĚ.
(proto těžko hledat jeden význam, když chci říct myšlenku, s kterou se dá polemizovat, popíšu ji přímo- takle se čtenář zamyslí nad tím, co ho zaujalo.
já jsem to pochopil jako varování před sebedestrukcí lidstva.
ty vyšší bytosti jsem pochopil jenom jako dějový posunovač :-), to co je jejich Velkým poselstvím nebo jak to píšeš je těžce fiktivní, když jsme je neviděli.
Tedy je hlavní myšlenka tato?
Opakuju totéž co na začátku, ty máš nějakou třeba morální filozofii-A uděláš podle ní příběh AA, ale ten si lidi můžou vyložit jako A0, A1, A2, XY...
05.01.2011 20:07:00 | ewon
Soudíš ty, pro kterého je ústřední myšlenka, jak si sám správně podotkl, ukrytá. Abys chápal filozofii, musíš filozoficky uvažovat, ne jen pasivně přijímat, přečíst si výroky filozofů je jedna věc, ale kolik filozofie dokážeš vytvořit ty sám?
05.01.2011 15:43:00 | Dortas
Buď je Tvá myšlenka příliš subtilní a moc dobře ukrytá, nebo jen podceňuješ lidi, protože je to celkem pochopitelný.
Jinak je to celkem čtivý, avšak povrchní, málo filosofický.
05.01.2011 14:35:00 | Unyle Pěl
Buď je Tvá myšlenka příliš subtilní a moc dobře ukrytá, nebo jen podceňuješ lidi, protože je to celkem pochopitelný.
Jinak je to celkem čtivý, avšak povrchní, málo filosofický.
05.01.2011 14:30:00 | Unyle Pěl