Anotace: Rozhodl jsem se odhalit princip, na němž je založený tento svět. Žádám lidi, kteří chtějí žít život stejně hezký jako ho žili do teď, aby nepodlehli touze číst si to a protiargumentovat, neboť tato slova zničila by jejich život.
Zajímavá úvaha, avšak pro mě, postrádá smysl. Vidím shluk několika teorií do jedné, pospojovány tak neučesaně, až ztrácejí hodnotný význam. Někdo tady píše o bezpodmínečné lásce, ale ta už přeci existuje. Dependent love - láska mateřská, jen matka miluje své dítě bez důvodu. Miluje jej jen proto, že je. Nic neudělalo pro svět, v prenatáním období není ani nositelem poselství, ani nemá jistotu, že skutečný svět spatří, ale je milováno, nezáleží mu na endorfinech, matematice ani Simpsonových.
Svět nejde uchopit a popsat, kdyby šel, mnohému bychom se divili. Matematika není vševědou, nemá takovou moc. Filozofuješ. Filozofií protkáváš jednotlivá vlákna dalších teorií. Neplácej se v tom a žij. Život je jedinou odpovědí.
24.01.2013 04:17:46 | Seatka
1) To jsou pořád ty hormony. 2) Ne vždy to funguje - děti v kontajnerech, zabité děti, odchod matky od rodiny(vlastní zkušenost) 3) Hmmmm...
24.01.2013 18:15:36 | Trystan ap Tallwch
To je nádherná úvaha. Vždy jsem přemýšlela ve smyslu, že jsem jen shluk neuronů. Ale ten tvůj matematický vzorec rozšířil zaměření mého myšlení. Napsala jsem to asi dost nepochopytelně, ale v zásadě to znamená= krásná úvaha.
ST
13.04.2012 20:05:10 | angellka
Asi tě zklamu, ale nebudu proti tobě argumentovat ani ti nic vyvracet, tvoje myšlenky jsou trefné přesné a velmi dobře vyjádřené. Nemá smysl vyvracet něco co vyvrátit nelze. V zásadě se s tvými názory ztotožňuji. Ale souhlasím i s komntujícími v tom, že bys neměl na vědě a vědění tolik lpít. Vědění je úžasný a bezesporu nebezpečný dar. Nebezpečný především proto že člověk je příliš malý a neschopný toho, aby došel úplného poznání všeho a proto je nejdůležitější ve správný čas přestat hledat a začít konstruktivně nakládat s tím co víš, tedy žít... A pak možná stvoříš svůj vlastní malý vesmír, který dovolí endorfinům, aby tě plně ovládli. Protože hledání bez cíle nemá smysl.
14.10.2011 13:50:00 | Hérakleitos
To se tu na mne sešli jednodušší lidé nebo co? Co je to za kravinu, výrok, že jsme vytvořili matematiku? Opravdu si myslíš, že na tom, že ořech + ořech = 2 ořechy má lidský mozek nějaký vliv? Ne, nemá, my jsme číslo dva nevytvořili, my jsme mu jen dali symbol... Teď nějaké rozumné argumenty, prosím? :(
31.03.2011 22:18:00 | Trystan ap Tallwch
je to zaujimava uvaha, ozaj je na zamyslenie, velmi casto nad tym premyslam od kial sme sa tu vzali, alebo na co tu vlastne sme. Nenarazam na tvoje slova, ale myslis ze stoji to za to? zamyslat sa nad tym co si pisal? alebo nad kopcom inych veci? Niekedy by som naozaj chcel, aby som nemal rozum, aby som nemusel premyslat, lebo tym premyslanim o zivote a o vsetkom co sa deje okolo kazdeho z nas premrhame cely zivot. Myslim, ze je zbytocne sa nad tym zamyslat, lebo nikto z nas s tym nic nespravi. Skus sa nezamyslat nad endorfimami a podobnymi latkami v tele a skus si ich len tak uzivat uz ked ich mas. A este k tej matematike...niesom matematik, nemam na to hlavu ale tiez ju vymyslel len clovek a vyuziva ju len clovek...vsetky tie vzorce a zakony, myslis ze sa nimi da vypocitat naozaj vsetko? Mozno ta tie cisla prilis uchvatili. keby do teraz neexistovali cisla, comu by si veril?
31.03.2011 21:17:00 | monoceros1
Ach jo, promiň, rád bych protiargumrntoval, ale nedals jediný důkaz, že to co říkáš je pravda. Jsi jenom obyčejný prosťáček, co si nevidí na špičku nosu, natož aby viděl, v čem stojí, co je před ním a čím je on sám, Matti. Je mi tě líto, ale zároveň ti závidím nevědomost, která ti dává štěstí. Buď rád, že ti nebyl dán dar vědění a užívej si toho...
29.03.2011 15:53:00 | Trystan ap Tallwch
a jeste jedna vec az se budes smat co sem za tipase pak me teprv pochopis ale to az pak az se prestanes smat budes jednou rad ze to na cem si delal ma v tvy hlave velky mezery a pak to pochopis
29.03.2011 03:58:00 | Matti
vis jaka funkce ty funkci se rika zivot jestli bolavej chudej hloupej neststnej klad protiklad vis k tomuhle sem jednou dosel i ja a vis co se zmenilo ze si zivot pretvoris na neco s ceho budes mit nakonec nocni muru ber to jednoduse zivot je zivot a prestan se v tom stourat ja mam za sebou ukoncenejch 6 trid ale stacilo my to na to abych jako ty pochopil co je kamenem vseho o cem pises a co je kamenem matematiky je to rada uzivej jako prostak nez ti zacne cvakat najdi si zenskou co te bude nervovat s vecma co nenavidis a nemusis a bude to vis kde tam cemu se rika normalni zivot zivot je kruh prestan si ubirat toho normlniho a nejveciho stesti
29.03.2011 03:47:00 | Matti
Já doufám, že mi to někdo vyvrátí, pokouším se o to několik let, ale s každým vyvráceným argumentem trpknu a trpknu... :D
20.03.2011 22:29:00 | Trystan ap Tallwch
Ráda bych poznamenala že každá pravda je relativní...každý vědec si dovede svou studii obhájit...nakonec Tvá úvaha se v podstatě nevylučuje ani se zen buddhismem...Je mi to jasné ale stejně nechápu proč máme mozek?Všechno jen komplikuje.Nicméně troufám si tvrdit že existuje i něco jako agape-bezvýhradná láska,nesobecká,neerotická,obětavá ale tu pozná tak jeden z deseti miliard...a jde si to hodit protože pochopí že mu je na h...:-)Myslím že Ježíš vlastně spáchal sebevraždu ukřižováním...V každém případě velmi dobrá úvaha a snad Ti Tvé poznání pomůže překonat náš lidský úděl...stejně si v koutku duše strašně přejeme aby to bylo jinak.Carlos Castaneda to popisuje jako že i když člověk ví jak to funguje dál hraje hru a roli v tomto světě akorát se s ní neztotožňuje je v nadhledu,říká tomu ovládané bláznovství...ale taky neznám nikoho kdo by si dovedl odstoupit od svého života...Můj známý vědec,tvrdí že Absolutno hraje takovou hru,samo sebe pasuje do role třeba vojáka,nebo politika nebo obyčejného kluka atd a aby si tu hru užilo vymaže paměť takže voják si myslí že je vojákem a bojuje o život a za nějaké ideály...atd.Ve skutečnosti je to virtuální 3Dhra...No nevím...přála bych si znát tlačítko reset:-)
20.03.2011 11:33:00 | la loba
Ty jsi magor.
(Jakej je vlastně důvod, proč to píšu? Však ty víš...)
Ale o to nejde. Je to bravurně napsaný a zní to přesvědčivě, nemám, co bych namítl.
Netvrdim, že souhlasim ve všem, ale ve spoustě věcích, kerý si dobře popsal, máš pravdu, kterou přece každej (nebo aspoň JÁ) zná, jen jí nedokáže pojmenovat.
Pokud zajdeš v tý filosofii ještě dál, zjistíš, že jsou i jiný písmena, možná ne před Alfou ani za Omegou, ale co třeba pod nimi? Čím víc prostorů v řecký abecedě máš, tim je ta filosofie složitější.
Pokud někde nefunguje fyzika, nemusí tam fungovat ani matematika, aspoň ne tak, jak jí známe.
Vždycky platí, že 1+1=2
Vždycky platí, že já jsem já, ty jsi ty a ty nejsi já... Nebo snad ne?
1+1=2
Ano nebo ne?
(Skvělá úvaha...)
18.03.2011 20:53:00 | Corsica