Princip...

Princip...

Anotace: Rozhodl jsem se odhalit princip, na němž je založený tento svět. Žádám lidi, kteří chtějí žít život stejně hezký jako ho žili do teď, aby nepodlehli touze číst si to a protiargumentovat, neboť tato slova zničila by jejich život.

Jak pracuje svět? Tisíciletí zůstávala odpověď na tuto otázku velkou neznámou. Dnes vám na ni však, doufám, dokáži odpovědět. Chci se však ujistit, že nejste duševně slabí a že jste ochotni pro pravdu zbavit se veškerých iluzí a že byste pro ni byli ochotni zahodit vše, co máte, protože u některých z vás, bojím se, to opravdu hrozí.

Zakladatelé náboženství si často stvořili teoretickou prapříčinu světa a od ní odvíjeli význam světa. Naproti tomu vědci se pokoušeli sbírat střípky světa, a dostat se tak k prapříčině všeho. Ti první bývali většinou na obtíž, ačkoli výjimky se najdou. U druhých tomu bylo na opak. Veškeré důkazy, které použiji, mohu použít jen díky svým vědeckým předchůdcům. Archimedes, Newton, géniové, kteří neměli dost informací, aby pochopili svět, ale vytvořili schůdky, po nichž jsem kráčel k poznání. A po nichž dnes povedu já vás.

Začněme pomalu. Jaká je motivace lidí v tomto světě? Základním cílem, kteří mají téměř všichni lidé společný, je přežít, v tom se mnou jistě budete souhlasit. Tento cíl je znám i od složitějších mnohobuněčných organismů, například hmyzu. Je však jen střípkem toho, co je vlastně naším cílem v tomto světě. Seberealizace, láska, sebezachování, touha po uznání… dohromady tvoří jediný celistvý příkaz – zachování druhu. Seberealizace je způsob, jak podporovat společnost. Láska je zdrojem potomků, které budou tvořit budoucí společnost. Aby byl člověk uznáván, musí většinou učinit něco důležité a pozitivní pro společnost. A k tomu všemu je potřeba být na živu – sebezáchova. Samozřejmě, vyskytují se i výjimky ale kde se vzali ty vysvětlím o kus dále.
Shodneme se tedy na tom, že základním cílem člověka je být užitečný společnosti? To bychom se však hluboce spletli. Je to totiž mnohem bizardnější - aby své geny zachovali jen ti schopnější, dochází mezi námi k boji, na jehož konci nestojí ti s nejlepšmi schopnostmi, jelikož díky moderní technologii atd. se příroda uvnitř nás nestihla přizpůsobit... obvykle pak vítězí ti nejschopnější(rozuměj podlézavci, bezcharakterní jedinci, neb oni umějí s mocí zacházet) z těch kteří mají možnosti. Někteří lidé tvrdí, že lidská duše je nesmrtelná, přestože taková věc, jak se vám později pokusím dokázat, neexistuje. Nicméně to odbíhám. Člověk dospěl do stádia společenského organismu – jsme někde mezi samotářským organismem a mravenci. Většina z nás by nebyla ochotna padnout za společnost a žádný z nás by neunesl delší mučení. Jedeme každý za sebe, ale čím blíže jsme smrti, ať již kvůli stáří, či nemoci, ši ohrožení, tím více sílí snaha učinit něco pro společnost a slábne pud sebezachování. Dokud nám však smrt nehrozí, většině z nás jde o vlastní luxus. Ruku na srdce, posíláme SMS za 15 Kč, na pomoc postiženým oblastem, ale kdo z nás by prodal televizor, počítač, atd. aby těm lidem, byť by třeba byli ve stejném městě, pomohl?

Dosáhneme-li cílů o které nám jde, prožíváme uspokojení, štěstí, radost. Nabízí se otázka, co to vlastně ta radost je? Jelikož vědci od přírody, s několika výjimkami, na nějaké duchovno, co se vědy týče, kašlou a jsou to, v daném okamžiku, materialisti jak kopyto, začalo pár lidí uvažovat nad tím, zda li radost nemá chemický vzorec… a ejhle, našli ho, respektive několik vzorců. Jedná se o Endorfiny, hormony štěstí. Nabízí se další otázka… kde se berou? V mozku existují centra buněk, které endorfiny produkují. Různé aktivity, více či méně prospěšné společnosti, či samotnému jednotlivci jsou těmito centry zaznamenávány a do krve jsou pouštěny endorfiny… Přicházím k další výjimce – drogy i alkohol tyto centra uměle nutí vypouštět více endorfinů. A o endorfiny jde nám. Ty cíle, za které vlastně bojujeme, nejsou důvodem, proč za ně bojujeme. Bojujeme v očekávání většího množství endorfinů v krvi, případně při ohrožení pro zachování získané hladiny. Nemáme rádi lidi. Evoluce z nás udělala společenské tvory, neboť v množství je síla a tak nás vybavila tak, aby se Endorfiny uvolňovali při přátelských interakcích. Protože přátelské interakce nejsou nic víc, než tvorba záchranné sítě, kdyby něco v životě náhodou ruplo a my potřebovali pomoc. Proto se cítíme dobře s přáteli, ne proto, že máme rádi je, ale proto, že máme rádi endorfiny, které se vypouští do krve. Láska je pak jen způsobem, jak najít vhodného partnera pro zplození nejvhodnějších potomků.

Akceptujeme-li toto, dojde nám, že až tak svobodní nejsme. Nemůžeme si vybrat cíle, to ne, ale můžeme si vybrat cestu k nim, ne? Ne? Ne! Musíme si uvědomit, že je zde další věc, která nás tvoří. Vždy se rozhodujeme jen na základě předchozích UCHOVANÝCH zkušeností, a momentální nálady, která se utváří z předcházející momentální nálady a tak dále zpátky přes předky až po šutry. Takže... nemáme li svobodu volby, existuje nějaká duše? Asi těžko, co? Není zde žádný náhodný faktor. Není zde žádný faktor výběru… jsme jen padající kámen, kterého cesta byla dána jeho okolím, jeho pozicí, bez náhody či výběru, nic víc. Ale tím šílenost tohoto světa nekončí.

Největším problémem, souvisícím s teorií velkého třesku je otázka… na počátku vesmíru byla energie, kde se tu vzala? První odpovědí, která musí člověka napadnout, a v níž i já hodnou chvíli bloudil, je „To Bůh!“. Pánové vědci pak přišli s nepříliš inteligentním nápadem – teorie vesmírového stromu, kdy se pra-vesmír začal štěpit na různé vesmíry, z nichž náš je jedním z mnoha, což však neodpovídá na otázku, kde se vzala energie v pra-vesmíru. Já jsem však, bohužel, otevřel oči…

Odpověď na otázku, kde se vzala na počátku ve vesmíru energie a kde se vzaly tři, respektive čtyři nebo pět – prostě počet našich rozměrů, je prostá. Prostě vzniknout nemohly, tedy nevznikly. Můžete říci, že to nic neřeší, ale mýlíte se. Přistupujete k světu jako k „reálnému“. Nicméně logika nám říká, že pakliže něco nějak být nemůže, tak to tak není. Nabízí se otázka, kde jsme se tu vzali... a nabízí se i děsivá odpověď. Nejsme „Reální“, jak to nazýváme. Jsme jistým způsobem nereální a přitom reální. Jediná věc, která existuje bez závislosti na rozměrech je matematika. Můžeme vypočítat supraobjem čtyřrozměrného, pěti, ba i šestirozměrného tělesa, a přitom si takové těleso ani neumíme představit. 1+1 = 2 ve všech vesmírech, někde je však problém k této premise dojít, protože se vše hemží moc rychle ETC. Celý náš svět je složitou parametrickou funkcí o čtyřech parametrech a nepřeberných sinů, cosinů, všelijakých dalších otoček s čísly. Tato funkce nejen vyjadřuje náš vesmír, ona našim vesmírem je a existuje ve všech svých souřadnicích, délkových i časových, naráz. Na základě fyzikálních principů, Heißenbergových relací neurčitosti, je však pro nás nemožné vypočíst jaká rovnice vlastně utváří náš vesmír. Tato funkce má časový počátek, nemá časový konec, a energie na počátku vesmíru vznikla pouze kvůli přidané počáteční hodnotě. Jediná věc, které o této hodnotě víme, je, že je neměnná, což však nemusí platit ve všech takovýmito vesmíry tvořenými funkcemi. Energie by klidně mohla v jiných vesmírech v závislosti na čase klidně kolísat, nicméně na základě logických funkcí.

Z tohoto vyplívá také to, že nejenže mohou, ale musí existovat vesmíry, které plní veškeré fantasie: Od vesmírů Simpsonů, přes Corsicovi fantasie... do kterých se však nemůžeme dostat a ve všech platí společně pouze jediná věc – otroctví všeho, co se v nich nachází, vůči Matematice. Matematika, to jest princip, který tvoří všechny vesmíry. Matematika je nepřekonatelná. Matematika jest loutkař, který tahá za nitky všeho ve všech vesmírech. Matematika, to je alfa i omega, to je vše a nic zároveň. I důvod, proč sedím v depresích a píši tuto úvahu... bylo to neodvratitelné, funkce byla takto nastavena.
Autor Trystan ap Tallwch, 18.03.2011
Přečteno 575x
Tipy 12
Poslední tipující: Myghael - the Lord of Absurdity, angellka, Hérakleitos, Findë, ewon, la loba
ikonkaKomentáře (12)
ikonkaKomentujících (8)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře
líbí

Zajímavá úvaha, avšak pro mě, postrádá smysl. Vidím shluk několika teorií do jedné, pospojovány tak neučesaně, až ztrácejí hodnotný význam. Někdo tady píše o bezpodmínečné lásce, ale ta už přeci existuje. Dependent love - láska mateřská, jen matka miluje své dítě bez důvodu. Miluje jej jen proto, že je. Nic neudělalo pro svět, v prenatáním období není ani nositelem poselství, ani nemá jistotu, že skutečný svět spatří, ale je milováno, nezáleží mu na endorfinech, matematice ani Simpsonových.
Svět nejde uchopit a popsat, kdyby šel, mnohému bychom se divili. Matematika není vševědou, nemá takovou moc. Filozofuješ. Filozofií protkáváš jednotlivá vlákna dalších teorií. Neplácej se v tom a žij. Život je jedinou odpovědí.

24.01.2013 04:17:46 | Seatka

líbí

1) To jsou pořád ty hormony. 2) Ne vždy to funguje - děti v kontajnerech, zabité děti, odchod matky od rodiny(vlastní zkušenost) 3) Hmmmm...

24.01.2013 18:15:36 | Trystan ap Tallwch

líbí

To je nádherná úvaha. Vždy jsem přemýšlela ve smyslu, že jsem jen shluk neuronů. Ale ten tvůj matematický vzorec rozšířil zaměření mého myšlení. Napsala jsem to asi dost nepochopytelně, ale v zásadě to znamená= krásná úvaha.
ST

13.04.2012 20:05:10 | angellka

líbí

Asi tě zklamu, ale nebudu proti tobě argumentovat ani ti nic vyvracet, tvoje myšlenky jsou trefné přesné a velmi dobře vyjádřené. Nemá smysl vyvracet něco co vyvrátit nelze. V zásadě se s tvými názory ztotožňuji. Ale souhlasím i s komntujícími v tom, že bys neměl na vědě a vědění tolik lpít. Vědění je úžasný a bezesporu nebezpečný dar. Nebezpečný především proto že člověk je příliš malý a neschopný toho, aby došel úplného poznání všeho a proto je nejdůležitější ve správný čas přestat hledat a začít konstruktivně nakládat s tím co víš, tedy žít... A pak možná stvoříš svůj vlastní malý vesmír, který dovolí endorfinům, aby tě plně ovládli. Protože hledání bez cíle nemá smysl.

14.10.2011 13:50:00 | Hérakleitos

líbí

To se tu na mne sešli jednodušší lidé nebo co? Co je to za kravinu, výrok, že jsme vytvořili matematiku? Opravdu si myslíš, že na tom, že ořech + ořech = 2 ořechy má lidský mozek nějaký vliv? Ne, nemá, my jsme číslo dva nevytvořili, my jsme mu jen dali symbol... Teď nějaké rozumné argumenty, prosím? :(

31.03.2011 22:18:00 | Trystan ap Tallwch

líbí

je to zaujimava uvaha, ozaj je na zamyslenie, velmi casto nad tym premyslam od kial sme sa tu vzali, alebo na co tu vlastne sme. Nenarazam na tvoje slova, ale myslis ze stoji to za to? zamyslat sa nad tym co si pisal? alebo nad kopcom inych veci? Niekedy by som naozaj chcel, aby som nemal rozum, aby som nemusel premyslat, lebo tym premyslanim o zivote a o vsetkom co sa deje okolo kazdeho z nas premrhame cely zivot. Myslim, ze je zbytocne sa nad tym zamyslat, lebo nikto z nas s tym nic nespravi. Skus sa nezamyslat nad endorfimami a podobnymi latkami v tele a skus si ich len tak uzivat uz ked ich mas. A este k tej matematike...niesom matematik, nemam na to hlavu ale tiez ju vymyslel len clovek a vyuziva ju len clovek...vsetky tie vzorce a zakony, myslis ze sa nimi da vypocitat naozaj vsetko? Mozno ta tie cisla prilis uchvatili. keby do teraz neexistovali cisla, comu by si veril?

31.03.2011 21:17:00 | monoceros1

líbí

Ach jo, promiň, rád bych protiargumrntoval, ale nedals jediný důkaz, že to co říkáš je pravda. Jsi jenom obyčejný prosťáček, co si nevidí na špičku nosu, natož aby viděl, v čem stojí, co je před ním a čím je on sám, Matti. Je mi tě líto, ale zároveň ti závidím nevědomost, která ti dává štěstí. Buď rád, že ti nebyl dán dar vědění a užívej si toho...

29.03.2011 15:53:00 | Trystan ap Tallwch

líbí

a jeste jedna vec az se budes smat co sem za tipase pak me teprv pochopis ale to az pak az se prestanes smat budes jednou rad ze to na cem si delal ma v tvy hlave velky mezery a pak to pochopis

29.03.2011 03:58:00 | Matti

líbí

vis jaka funkce ty funkci se rika zivot jestli bolavej chudej hloupej neststnej klad protiklad vis k tomuhle sem jednou dosel i ja a vis co se zmenilo ze si zivot pretvoris na neco s ceho budes mit nakonec nocni muru ber to jednoduse zivot je zivot a prestan se v tom stourat ja mam za sebou ukoncenejch 6 trid ale stacilo my to na to abych jako ty pochopil co je kamenem vseho o cem pises a co je kamenem matematiky je to rada uzivej jako prostak nez ti zacne cvakat najdi si zenskou co te bude nervovat s vecma co nenavidis a nemusis a bude to vis kde tam cemu se rika normalni zivot zivot je kruh prestan si ubirat toho normlniho a nejveciho stesti

29.03.2011 03:47:00 | Matti

líbí

Já doufám, že mi to někdo vyvrátí, pokouším se o to několik let, ale s každým vyvráceným argumentem trpknu a trpknu... :D

20.03.2011 22:29:00 | Trystan ap Tallwch

líbí

Ráda bych poznamenala že každá pravda je relativní...každý vědec si dovede svou studii obhájit...nakonec Tvá úvaha se v podstatě nevylučuje ani se zen buddhismem...Je mi to jasné ale stejně nechápu proč máme mozek?Všechno jen komplikuje.Nicméně troufám si tvrdit že existuje i něco jako agape-bezvýhradná láska,nesobecká,neerotická,obětavá ale tu pozná tak jeden z deseti miliard...a jde si to hodit protože pochopí že mu je na h...:-)Myslím že Ježíš vlastně spáchal sebevraždu ukřižováním...V každém případě velmi dobrá úvaha a snad Ti Tvé poznání pomůže překonat náš lidský úděl...stejně si v koutku duše strašně přejeme aby to bylo jinak.Carlos Castaneda to popisuje jako že i když člověk ví jak to funguje dál hraje hru a roli v tomto světě akorát se s ní neztotožňuje je v nadhledu,říká tomu ovládané bláznovství...ale taky neznám nikoho kdo by si dovedl odstoupit od svého života...Můj známý vědec,tvrdí že Absolutno hraje takovou hru,samo sebe pasuje do role třeba vojáka,nebo politika nebo obyčejného kluka atd a aby si tu hru užilo vymaže paměť takže voják si myslí že je vojákem a bojuje o život a za nějaké ideály...atd.Ve skutečnosti je to virtuální 3Dhra...No nevím...přála bych si znát tlačítko reset:-)

20.03.2011 11:33:00 | la loba

líbí

Ty jsi magor.
(Jakej je vlastně důvod, proč to píšu? Však ty víš...)
Ale o to nejde. Je to bravurně napsaný a zní to přesvědčivě, nemám, co bych namítl.
Netvrdim, že souhlasim ve všem, ale ve spoustě věcích, kerý si dobře popsal, máš pravdu, kterou přece každej (nebo aspoň JÁ) zná, jen jí nedokáže pojmenovat.

Pokud zajdeš v tý filosofii ještě dál, zjistíš, že jsou i jiný písmena, možná ne před Alfou ani za Omegou, ale co třeba pod nimi? Čím víc prostorů v řecký abecedě máš, tim je ta filosofie složitější.
Pokud někde nefunguje fyzika, nemusí tam fungovat ani matematika, aspoň ne tak, jak jí známe.

Vždycky platí, že 1+1=2
Vždycky platí, že já jsem já, ty jsi ty a ty nejsi já... Nebo snad ne?

1+1=2
Ano nebo ne?

(Skvělá úvaha...)

18.03.2011 20:53:00 | Corsica

© 2004 - 2024 liter.cz v1.7.2 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí ⋅ Osobní údaje ⋅ Provozovatel