Panebože, kde učíš?
Já jsem ve funkci zoufalé matky, která se snaží vysvětlit svým dětem, že učitelky MUSÍ poslechnout, i když pro ně svým způsobem vyučování nejsou žádnou natož přirozenou autoritou, protože to zatím tady prostě jinak nefunguje a na montessori či podobný typ školy jednak nemám dost financí a druhak je od naší vesničky střediskové daleko na to, aby to denně absolvovaly, takže u nás probíhá /hlavně s tou mladší samorostem, který vnímá absolutně jinak než její okolí.../vyučování doma, kdy nejdřív blbnutím odbourám absolutní nechuť k učení a pak /pokaždé jiným způsobem/ ji naučím látku právě probranou ve škole, která ji absolutně nezaujala, jelikož paní učitelky to mají drsně na háku. Už ji nebaví tam ani docházet, jenže se holt musí naučit, že hlavou zeď neprorazí a tak pomalu, ale jistě dozrává k názoru, že bude učit, aby děti škola bavila... protože to, co je učí ve škole teď ji nepřipadá k ničemu... a když si denně vezmu "sešit" a pak ji mám z těch hesel, která tam má, vysvětlit v obrazech učivo je z toho zábava pro celou rodinu na celé odpoledne... myslím si, že to není o těch zlobivých dětech, ale o unavených kantorkách, které jejich poslání nebaví... a je to pak znát. Doučuju angličtinu dva její spolužáky,, vždycky se u toho všichni čtyři/plus přítel, druhá dcera i syn/ nachechtáme a není to stres ani povinnost, děcka si u toho čmárají na papíry a baví je jak jazyk tak ta hodinka, kterou tady strávíme. Nejsem pedagog,/ což mě teď mrzí,/, netuším co je udržet dvacet dětí při pozornosti každý den, před tebou smekám a moc tě tvým žákům přeju, protože takové holky jako jsi ty můžou zachránit svět.
18.06.2011 15:41:00 | Žqáry
víš já si myslím,že to není ani tak o tom jaké je to povolání,ale o tom,že jsi dobrý člověk a to je to podstatný..
a máš úžasnou schopnost sdělovat obyčejné věci,jednoduché pravdy...že se čtou jedním dechem.
07.06.2011 21:04:00 | Mbonita
co přeháním???
tak to rozebereme;
"Jsi Bůhvíjaká učitelka!" - znamená, že především Bůh ví, jaká jsi
"V mých očích jedna z těch,co skromností je velká" - skromná jsi zcela evidentně, už asi nikoli jen v mých očích
"co kráčí po schodech a stoupá vzhůru empatií" - Ty kráčíš, jako většina, co se věkem dokáží odprostit od malicherností a obohacují sebe i jiné o vědomosti a empatii máš též
"co dětem bránu otevírá, by mohly v život vyjít" - k tomu nemusím nic dodávat, to vidím u syna
"a znaly, jaká míra je všeho akorát, a též
že respekt něco značí,že nevyhrává lež
že nadutost je pláči, že laskavost je dar
a pochvala, že hřeje, že i Amos si hrál
by chápal skutky děje..." - to prostě tak je :))
TAK V ČEM PŘEHÁNÍM????? můžeš mi to prosím dát vědět???
01.06.2011 13:46:00 | šuměnka
Prosím - Šuměnka velmi přehání! Tu ódu si nezasloužím! Opravdu jsem jen úča, kterou to baví!
31.05.2011 21:23:00 | hloubavá
Práci učitele bych nedělal ani za milión měsíčně, jelikož bych si ho asi moc neužil.V této době, bych jako učitel jistě přizabil buď drzého žáka a nebo jeho tatínka, který by si to se mnou šel vyřídit, protože jsem na synáčka zvýšil hlas :-(, :-)
31.05.2011 17:49:00 | Jeněcovevzduchukrásného
Jsi Bůhvíjaká učitelka!
V mých očích jedna z těch
co skromností je velká
co kráčí po schodech
a stoupá vzhůru empatií
co dětem bránu otevírá
by mohly v života vyjít
a znaly, jaká míra
je všeho akorát, a též
že respekt něco značí
že nevyhrává lež
že nadutost je pláči
že laskavost je dar
a pochvala, že hřeje
že i Amos si hrál
by chápal skutky děje...
už jsem Ti to jednou říkala, ale hned poprvé jsem vnímala tu úžasnou energii, co vyzařuješ...:)
31.05.2011 12:35:00 | šuměnka