Anotace: Spíše než úvaha se jedná o fyzikální příklad. Z volného cyklu pro milovníky fyziky - sbírka "Laco da Vinci aneb fyzika pro začátečníky". Kdo nemiluje fyziku, možná ho to k fyzice přiblíží a začne na ni pohlížet vlídnějším okem. A nebo mě pošle někam. :o))
/teda..:) vlastně to vypadá, že takzvaná *hmota* je jen jakýsi způsob organizace prostoru.../:) co je to ovšem prostor, že/.............a že vlastně -- určitým způsobem nic neexistuje..../
27.08.2011 22:14:00 | pamp_elka
:)...a ještě ke všemu to vypadá, že *nic* prostě...neexistuje...
http://technet.idnes.cz/jak-stvorit-svetlo-z-niceho-vime-jak-na-to-tvrdi-svedsti-vedci-p61-/tec_vesmir.aspx?c=A110825_152700_tec_vesmir_vse
27.08.2011 22:01:00 | pamp_elka
1) krájel bych ho třeba do konce života, protože jsem nedostal žádnej limit a jeden atom se mi nezkazí :)
2) úkol by se mi možná nepodařilo splnit, protože poslední zbylá molekula by mohla být voda (jablko jí obsahuje velké procentuální množství) a ta by se mi vypařila a smísila se s molekulami vodní páry v ovzduší :)
3) kdo spočte energetickou bilanci takového rozbíjení struktury? ta by mne zajímala :)
26.08.2011 14:50:00 | drsnosrstej kokršpaněl
Někdo chytrý spočítal, že by se jablko muselo překrojit cca 90 x. Jako jsi spočítal ty. Závěr si udělejte sami.
:o)) Já na takové výpočty jen koukám.
25.08.2011 13:08:00 | Zasr. romantik
docela vtipnej příklad- k tomu, kdyby se mi chtělo- by se hodil i výklad. Nejdřív jsem myslel že dlouho, pak se ale ukázalo, že krátce. Tak pokud bysme potřebovali 10 s na krajení a jezení, tak s použitím mnoha konstant a zanedbání, a hlavně s tím, že se zastavíme u posledního atomu- mi vychází 15 minut. Což je krátce.
25.08.2011 09:58:00 | ewon